Fråga: HTC One X reparation hos Anovo... (TPH)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av InfectedSoap, 13 juni 2012.

1. InfectedSoap

InfectedSoap Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tänkte uppdatera alla med vad som hände med mitt fall vilket gick ganska snabbt efter att Phone Houses kundklagomåls avdelning ringde upp mig efter jag hade skickat ett mail.

Det tog en vecka för dem att ringa upp mig men Kvinnan sa direkt att det bara var att gå ut och hämta ut en ny och hänvisa till henne om de i butiken sa nej. Det behövdes aldrig för hon hade tydligen ringt upp och skällt ut dem i butiken så när jag kom dit och bytte den mot en helt ny HOX så fick jag allt lite halvsura blickar från dem.

Kom hem med den och började känna på den men märkte ganska snart att det var en riktigt stor ljusspringa i nedre delen av telefonen och så satt vibratorn löst så den skallrade runt i telefonen och ja jag vet hur vibrationen normalt ska kännas då min mamma tro det eller ej lyckades få en helt felfri HOX från första leveransen.

Jag gick i vilket fall som helst tillbaka med den till butiken och gjorde en DOA och påpekade hur trött jag var på HTC så de erbjöd mig en S3:a vilket jag då gick med på. Jag var dock tvungen att betala 300 kr mellanskillnad.

Började då direkt genomsöka S3:an när jag kom hem för jag ville inte vänta för länge och lida igenom Anovo igen om det då skulle vara nåt problem. Tyvärr var det ett problem med skärmen som hade en linje som gick tvärs över skärmen där alla färger var mörkare än resten av skärmen vilket ni kan se på bilden här (som var extremt svår att ta):

Så jag visade killarna i butiken som såg det tydligt med (syntes bättre med blotta ögat) och de sa att det var den första DOA:n de hade gjort på en S3:a men nu har jag äntligen fått mig en helt felfri telefon! Det är en ny S3:a och den har funkat felfritt i 3 månader nu!

Batteritiden upplever jag att den är precis lika bra på HOX:en som S3:an. Jag saknar dock HOX:en för skärmen var extremt mycket skarpare och TegraHD spelen saknar jag med men att kunna ha ett 64GB minneskort är inte helt fel det heller! :teeth:

2. Brick

Brick Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har samma upplevelse. Skickade in bl.a. för att mobilen startade om sig när man la den på laddning, tappade täckning hej vilt, skärmflimmer och blödning vid knapparna.

Fick tbx mobilen inom en vecka, men det enda de gjort var funktionskontroll och uppdaterat mjukvaran, samma mjukvara som jag redan uppdaterat själv.

Skrivit precis mail till dom och fick kämpa hårt för att inte låta irriterad eller nedsättande.

3. wonta05

wonta05 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har skickat min HTC ONE X till Anovo för 2 veckor sedan och dem har fixat mobilen. När jag tittar på status om mobilen det står "Enheten är klar att hämtas".
    Kan någon förklara vad betyder det? Är det mobilen fortfarande hos de och väntas att skickas till mig eller mobilen är skickat till ICA,Konsum och jag måste hämta mobilen från ICA?

4. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan du fixa bilder på den nya skärmen likt bilderna på sida 2 (bild 1-3),
    bilden på den nya skärmen är ju helt annan typ av bild
    (vit bakgrund med max ljusstyrka) vilket gör det omöjligt att se ljuspelarna.

5. ayne

ayne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min telefon har varit inne hos anovo. när jag kollar servicen på anovos sida så står det att den är påväg tillbaka till mig. Finns det någonstans man kan se vad som är gjort? Eller måste jag vänta tills jag hämtar den (antar att det följer med någon slags pappersrapport på vad som är åtgärdat)

6. gizmo

gizmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är så att man ser olika forum som pratar om basbandsversion och programvarunummer men vad betyder det?

7. Naforce

Naforce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hände en liknande grej för mig nyss, skärmen hade pajat efter en galen natt så jag lämnade in den till 3 som försäkringsärende (500 spänn självrisk), 2v senare får jag tillbaks mobilen som av någon anledning blivit fabriksåterställd. Whatever, kul att fixa nytt UI igen så det var ju skoj ett tag, sen tänkte jag fota och då märkte jag att kameran inte fungerar alls, får ingen kontakt med den oavsett app.. lämnade in den idag igen och åker utomlands imorn, skoj! Kan man yrka på någon sorts rabatt för utomordentligt dåligt utfört arbete av reparatören?

8. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Så nu var man här igen. Telefonen inskickad för sprucken skärm (helt mitt eget fel). Betalade hela reparationen själv, då den kostnaden var den samma som självrisken på vår kassa försäkring. Anyway, det tar två veckor innan jag får tillbaka den, vilket är hyfsat okej tid ändå. Men nu till saken, dom klantade till det igen! Dioden lyser igenom skalet, likande det förra gången, bilder någon sida bak i tråden. Men även kamera dioden gör det. Lyser upp halva baksidan med ett fult mönster. Betalade flera tusen för denna mobil, en utav anledningen var att den var så snygg, så tänker inte tolerera att de förstör den såhär, igen. Detta är endast klantighet när de monterade ihop mobilen igen.

Detta är 4:e gången ett fel uppstår, som jag inte har påverkat. Först WiFi, sedan dog den en dag efter att jag fått tillbaka den, sedan lös dioden igenom skalet, plus att kameradioden var felmonterad, sedan sprack skärmen och jag betalade reparation, den kom tillbaka nu och dioder lyser igenom skalet. Inte jätte kul att ha varit utan mobilen minst en tredjedel av tiden sen jag köpte den. Ska se vad de kan göra imorgon, då deras urusla kundtjänst stänger vid 17. Redigt trött på detta ständiga elände!

9. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Min telefon har plötsligt sluta ta laddning, dioden lyser rött och batteri-ikonen indikerar laddning men den ökar så att säga inte. Problemet är dock att jag har rootat den och bytt rom. Kan ju förstås låsa den igen men står ju dock "relocked" oavsett. Någon som har erfarenhet av att lämna in på TPH med relocked lur? :)

10. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Önskar att ni håller tummarna. Har lämnat in min Hox till media markt idag för åtgärd av wifi-problemet. Möttes av tråkig attityd. Dom var ej väldigt hjälpsamma, började tjata om att det berodde på mjukvara i 95% av fallen. Thx :)

Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2

11. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det är ju en skitbutik också, har aldrig satt min fot inuti en mediamarkt butik och kommer aldrig göra.
    Det är bekräftat av HTC sedan länge att det är ett hårdvaruproblem..men personal i sådana butiker lever ju i sin lilla bubbla..

Du kan alltid prova på den här tråden.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84140

XDA tråd för mer information: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688538

kalleboston gillar detta.
  12. snabeln

snabeln Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hmm anovo i konkurs.
    Vågar man skicka in telefonen?
    Finns det någon annan firma som lagar på garanti?

13. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Anovo köpts upp av Regenesis, många eller de flesta butikerna har gått över till Delta Service men tycker de är lika hemska som dåvarande anovo.

14. snabeln

snabeln Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Information till Regenersis kunder, återförsäljare och butikskedjor, 2013-02-18

Reparationsbolaget Regenersis Nordic AB försattes i fredags den 15 februari 2013 i konkurs vid Värmlands tingsrätt och Mikael Kubu vid Ackordcentralen i Stockholm förordnades till förvaltare.

Förvaltaren kommer i vart fall under närmaste månaden att bedriva fortsatt verksamhet i Västerås. Parallellt med detta arbete kommer förvaltaren att försöka hitta en köpare till verksamheten. Ni är fortsatt välkomna att skicka in Era produkter för reparation eller andra åtgärder precis som tidigare.

För Er som brukar beställa fraktsedlar har vi nu fått ett nytt kundnummer hos Posten och vi ber Er beställa nya fraktsedlar via Er ordinarie kanal eller via e-mail till; [email protected]

För mer information om vilka fabrikat vi jobbar med i Västerås se vår hemsida; www.regenersis.se

Känns sådär, lär ta ännu längre tid nu. Beställde fraktsedel förra veckan, undrade varför inte den kommit, detta förklarar nog saken.

Hur går jag tillväga om jag vill lämna in den på Delta service?

15. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Där ser man, det var inte länge det varade..
    Det lättaste är att du går till butiken där du köpte telefonen, snacka med dom om vilket företag de använder sig utav för serviceärenden.

Eller skickar iväg ett mail till:
    [email protected] , beskriver ditt problem och att du vill ha öppna ett ärende.

Här listar de deras kunder
    http://www.deltaservice.se/kunder.html#1
    EDIT:
    De har gjort om sin hemsida och de söker nya kunder, längst ned på förstasidan skriver de nu
    Troligen tar de enbart emot serviceärenden från butik nu då.

Last edited: 19 februari 2013
  16. selmirX

selmirX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Lämnade in min HOX på reperation idag men hon säljaren hos Tele2 visste inte vilken service ställe de har nu blev bara informerad att ANOVO gick i konkurs och att det kan ta längre tid tillsmobilen blir fixad :/

17. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Tele2 är listad här hos DeltaService iaf
    http://www.deltaservice.se/kunder.html#1

18. snabeln

snabeln Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skickade iväg ett mail,hoppas på svar.
    Köpte mobilen på dustin, blir ju lite problem att lämna den dit.
    Hur tusan skall jag annars gå tillväga?

19. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

..de använder regenesis :ehm:
    http://www.anovo.se/dustin/

Ring kundtjänsten imorgon:
    HTC
    Support: 08-505 564 38
    Online-support
    Felanmälan: Anovo

Källa:
    http://www.dustinhome.se/page/2755/kontakta-supporttjanst/?intcmp=Kontaktcenter_Vem_kontaktar_jag

Tycker du ska ta kontakt med dustin själva och se vad de säger om det här..det har ju blivit en knepig situation i med att regenesis gick i konkurs.

http://www.dustinhome.se/page/3457/kontaktcenter/?intcmp=Kontaktcenter_Kontakta_Dustin

kundombudsmannen:
    http://www.dustinhome.se/page/5195/kontakta-kundombudsmannen/

Eller telefonnummer
    Växel 08-553 44 000
    Kontaktcenter 08-553 44 900

20. snabeln

snabeln Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Får ringa dustin imorgon, att få iväg en fråga på "kontaktcenter" var inte lätt, ingen rubrik som stämmer överens. Varför inte bara att ett formulär där man kan skriva fritt?
    Skickade även en fråga till dustins facebook, dom brukar vara snabba där.

Edit: Fick svar från Deltaservice, dom verkar kunna lösa det. Dom ville helst att jag skulle gå genom företaget jag köpte den, men om det inte gick så löste dom det.