Fråga: Htc One X vs Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Schat2, 16 maj 2012.

  1. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Precis håller med kollar man med bekanta och deras lurar är trasig till 80% så är det nått fel :)

    Skrev rent generellt bara så folk är införstådda i detta för det verkar som många tycker att dom läser tre poster i ett forum om fel och inga positiva poster då innebär detta att 100% av den aktuella varan är defekt :)

    Klargörande :
    Min post kanske lät som den var riktad mot någon men det var den inte utan detta var helt generellt.
    Min post var inte menat till någon specifik person alls så
     
  2. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Verkar ligga något i det.
    Känner iofs endast 5 pers med HOX, 4 har fått skicka in sina på DOA.
    Den femte har skärmflimmer, men jag vet inte om han skickat in den än.

    Två stycken har fått fullt fungerande telefoner nu, och de är jättenöjda.
    Så när HOX funkar, då verkar den funka riktigt bra :)
     
  3. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Står inför det här valet nu jag också. De båda har sina för- och nackdelar.

    För och nackdelar:

    SGS3:
    + Snäppet bättre CPU och GPU(väl?)
    + Bättre batteritid
    + Utbytbart batteri
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    + Kortplats (alltid skönt att kunna expandera minnet vid behov)
    + GLONASS (Speciellt bra för oss som bor i norra Europa)
    + Kommer nog bli populärare vilket ger fördelar som t.ex. fler custom-ROM:ar fler och bättre tillgänglighet av tillbehör (Gissning)

    - Väldigt platsig. Ingen kvalitetskänsla alls i kostuktionen
    - Ganska ful (Personlig åsikt, men jag tycker designen är väldigt tråkig)
    - Pentile

    HOX
    + Bättre skräm (LCD. Föredrar personligen LCD framför AMOLED, speciellt AMOLED med pentile)
    + Fantastisk byggkvalitet (Åtminstone i den yttre konstruktionen. Det verkar ju dock vara en del tillverkningsfel och kvalitetsproblem med det får de förhoppningsvis ordning på)
    + Mycket snyggare (Igen högst personlig åsikt. Det enda jag stör mig på är den stora svarta ramen runt skärmen som det blir på den vita, som annars är den klart snyggaste färgen)
    - Multi-taskningen som HTC delvis verkar ha pajat. Går ju dock att lösa med custom-ROM antar jag.
    - Batteritiden. Verkar vara betydligt sämre än SGS3.


    Gillar varken TouchWiz eller Sense så vilket det än blir kommer det läggas in en annan launcher och sedan förmodligen ganska snabbt en custom-ROM. Därför bryr jag mig inte.

    Några punkter som jag inte har tillräckligt med information om:
    - Kameran
    - Ljudkvalitet (Telefonsamtal och musik i hörlurar är det intressanta)

    Summering:
    SGS3 verkar vara en bättre telefon generellt sett så det lutar åt att det blir den. Designen och kvalitetskänslan oroar mig dock ganska rejält. Jag ska ned till butiken och klämma lite för att bilda mig en egen uppfattning om detta så fort det finns möjlighet. Jag känner trotts allt att detta är ganska viktigt och det tar emot att köpa en telefon som jag inte tilltals av rent estetiskt.
     
  4. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    Har du känt på den? Den känns jävligt bra i handen och inget knirr och knarr och rackel. Känns minst lika bra som en HOX i handen (vilka för övrigt kan knarra en del) Känns mycket bättre och ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild
     
  5. oscarstegland

    oscarstegland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kameran i SGSIII verkar vara bättre än HOX i bra ljus men i taskigt ljus är HTC:n bättre. Video verkar även vara bättre hos Samsung.

    Samsung använder sig av en betydligt bättre dac än vad HTC gör så därav bör ljudkvalité vara bättre hos Samsung. Speciellt med Voodoo :) GSMArena gjorde någon preview där de testade mycket sådant här...
     
  6. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Håller med!

    Jag har också kännt på den och jag tycker den kändes riktigt välbyggd och utan knarr.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  7. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej, jag har inte känt på någon SGS3 själv, men utifrån både bilder och videoklipp så verkar den väldigt plastig, tunn och blank plast dessutom. Sedan snackade jag med en kille jag känner litegrann i 3-butiken och han sa också att den kändes plastig och inte alls lika välbyggd HOX:en.

    Jag ska som sagt iväg till butiken så fort det finns möjlighet så att jag kan bilda mig en egen uppfattning om detta. Det verkar ju tyvärr inte så lovande på just den punkten...

    Skickat från min X10i via Tapatalk 2
     
  8. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack så mycket!

    Skickat från min X10i via Tapatalk 2
     
  9. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Klart att den ÄR plastig, den är faktiskt gjord i plast liksom HOX :) Men den känns som sagt mycket bättre än den ser ut på bild och den är mer välbyggd än de tre HOX jag gick igenom innan jag gav upp HOX iaf
     
  10. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    S2 är också byggd i plast. den har ingen klagat på. samma sak med iphone 2 och 3.
     
  11. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Det är självklart högst personligt hur man tycker om saken.

    Men jag tyckte / tycker att sgs2 känns plastig. SGS3 känns (enligt mig för första gången för Samsung) inte plastig :-).

    Det enda jag kunde komma på som kan bli ett problem (med den vita som jag kände på) är den klarlackade färgen som nog gör att små som stora repor syns bättre.

    I det stora hela så andades SGS3 hög kvalitet!

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  12. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Kan man klämma på den i göteborg nån stans?
     
  13. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är ju stor skillnad på plast och plast. Backstycket på S3 är ju enormt tunt och mjukt vilket verkar ge ett ganska billigt intryck medan HOX mer känns som en massiv plastbit som inte flexar.

    Kolla 50 sekunder in i det här klippet:
    http://www.youtube.com/watch?v=4BhUHbITel0
    Noter ljudet när han slår med nageln emot baksidan och när han tar han loss backstycket. Se även när han tar loss och böjer det. Det känns lite billigt.

    För att göra det ännu värre har ju S3:an dessutom en högblank yta som verkligen skriker plast. HTC har däremot alltid en riktigt schysst matt finish på plasten som gör att den ser och känns betydligt exklusivare. Just det är en av de bästa sakerna med HTC:s designer.
     
  14. mbn_man

    mbn_man Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ni som tänker jättemycket på skalutseendet, kan ni inte tänka er att köpa ett annat skal och sätta utanpå? Det hade iaf jag tänkt och då spelar det ju inte så stor roll.
     
    janhol och Davil gillar detta.
  15. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Som svar på frågan angående ljudkvalitén, etc.

    "The sound quality during phone calls has also been worked on. Samsung has implemented an equalizer designed to enhance the voices of your callers, so that they sound more natural and not as... well, phone-like. This technique has obviously worked, as we liked what we heard from the handset's earpiece. The sound is by no means perfect, but it's loud and relatively clear. What's really cool is how the noise-cancellation microphone of the S III manages to filter out all external noises. This way, the person on the other end of the line can hear only you, and nothing else."

    Bra recension i övrigt: http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-S-III-Review_id3031
     
  16. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Detta är ett mycket bra inlägg och något att tänka på för de (och mig till viss del) som är rädda över den glansiga ytan :-)

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  17. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Får igen inte glömma att S2s bakstyker är i väldigt tunnt plast och den ger inte något billigt intryck. Inget glapp. Alla som hållt i en S3 säger att den är stabil och känns solid.
    Sedan låter allt kasst om man slår med nageln förutom kristallglas.

    Sedan så hoppas jag att den glansiga ytan ger en lyxigare känsla än utan för vanlig plast blir lätt repigt. Detta är toligen som en klarlack vilket borde kan vara en fördel. men det får ett långvarit slitagtest avgöra om det är bra. En klar fördel mot S2 och andra mobiler är att du kommer kunna köpa nya och då får du mobilen att se ny ut för en billig peng.

    Sedan så känna HOX som en solid mobil men jag gillar inte den vita för den är i matt plast och får du lite olja eller mörk skit på den så ser det skiten ut.
    Så såg ett butikex ut iallafall som jag kände på och det gick inte att få ren.
     
  18. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har ju inte hållit i den själv, men i de flesta videos och enligt en bekant i 3-butiken så känns den väldigt plastig och billig. Det verkar ju vara stor skillnad i hur det låter om man knäpper på HOX om man jämför med SGS3.
    Långt ifrån "alla som hållt i en S3 säger att den är stabil och känns solid". Kolla youtube så får du bara där många exempel på det.

    Problemet med den ytan är att det direkt ser ut som plast. HOX:ens mattare yta ser elelr känns inte alls plast och det först när man knäpper på den som man kan höra att det är något plastlikande material. Det är så man ska göra mobiler i plastmaterial!

    Jag har haft telefoner med matt yta de senaste 6+ åren och jag aldrig haft minsta problem med att få telefonen ren. Har aldrig ens reflekterat över det som ett problem och jag är övertygad om att det inte är ett problem med HOX heller. Smetar du in telefonen med skit som klibbar sig fast(hur det nu skulle hända vad normalt användande) kommer det fastna på S3:an också.
     
    Last edited: 23 maj 2012
  19. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Lugna dig nu! Har sett alla recensioner som kommit upp på SD + en massa fler och ALLA säger att den ger ett bra kvalitets intryck! HOXen ser bättre ut enligt mig med men kvaliteten är ju under all kritik!! :eek:
     
  20. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER


    Jag fixar min bil själv när något händer (inte så ofta eftersom det är en nyare) men när det händer så har jag mobilen med mig. Då får man skitiga fingerar. Ofta så behöver jag surfa ut på ex mekonomen.se eller få tag på ett mobilnummer. Så blir mobilen skitig. En glansig yta torkar man lätt av. En vit matt yta fastnar det mer på. Exet som jag såg på i telias butik såg skiten ut men det kanske är för att butiken ligger bredvid en trävaruhandel där många är skitiga om händerna.
    Du kanske använder sådana där fina mjuka skin fodral för att inte skada mobilen. Vad vet jag.
    Sedan så tycker jag den ser ut och känns som plast för det känns ju inte som metall,trä,glas eller keramik. Men alla har vi olika uppfattningar. plast är plast för mig.
    Kanske kommer jag spy galla över S3 när jag väl får hålla en också men jag tror inte det.

    Sedan så uppfattar man olika saker. Jag letar positiva tester på S3 medan du verkar leta efter alla negativa tester så vi får våra uppfattningar utefter vad vi vill ha.