Fråga: Htc One X vs Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Schat2, 16 maj 2012.

  1. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jag har en vit hox och jobbar som maskinförare på en stålindustri i södradalarna vilket innebär att jag ofta får händerna skitiga av motorolja,diesel,smörjfett,,mm, upplever verkligen inte att det är speciellt svårt att hålla hoxen ren...

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  2. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt väldigt svårt att se hur det skulle kunna vara ett stort problem generellt, och jag har ännu svårare att förstå att det skulle vara någon stor skillnad på om plastytan är matt eller blank.

    Jag har svårt att tro att skillnaden i hur mycket smuts det fastnar och hur lätt det är att tvätta bort är ytterst marginell. Med en fuktig trasa lär du inte ha några problem med att göra rent oavsett yta.
    Om du har skitiga händer och ska använda mobilen för att surfa eller ta fram ett telefonnummer så bör du väl tvätta/torka av händerna innan du börjar för att inte kleta ned hela skärmen med olja och smuts. Skärmen är ju blank på båda och skit på skärmen är nog ett mycket större problem än skit på baksidan när du använder telefonen.

    Sedan kan det ju vara en stor skillnad mellan olika konstruktioner även om de är av samma material. Vissa knakar, flexar ganska mycket bara man trycker lite lätt på dem medan vissa inte gör det alls och känns nästan helt solida. Sedan kan man förhöja kvalitetskänslan väldigt mycket med en schysst ytbehandling. Jag förknippar blanka plastytor, speciellt när det gäller hemelektronik, med de allra billigaste slit- och slängprodukterna. Det finns väldigt få premiumprodukter inom hemelektronik som har den ytan.
     
    Last edited: 26 maj 2012
  3. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Blank plast förknippas i Asien som en lyxigare produkt vad jag har förstått det som, därför är många produkter just blanka.

    One X materialval på baksidan känns som det har mer "ojämnheter" som smuts kan fastna i jämfört med s3ans blankare yta. Men i detta fallet med olja osv så torkar man bara av sig det värsta så funkar nog båda med kanske fördel till Samsungen då baksidan faktiskt enkelt kan bytas ut, vilket jag ser som en fördel om den blir sliten.
     
  4. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet är att den matta ytan blir aningens glansig efter ca två veckors hantering. Detta baserar jag på de enheter jag bytt ut sen början av april. Det är inte så att den blir helt glansig och slät utan bara gradvis mindre "sträv".
    Aldrig haft problem med att torka av smutts heller.
     
  5. robba_86

    robba_86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  6. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    robba_86 gillar detta.
  7. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Jag har båda, men jag har inte hunnit testa SGS3 så mycket. Av vad jag märkt så spöar min SGS3 Hox:en utan några som helst problem i nästa allt. :D
     
  8. slicke

    slicke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft Hoxen i 2 månader nu och har inget att klaga på. Den bästa telefonen jag haft räknat med mina 3 senaste lurar, 3gs, Sgs2 och Hoxen. Om jag ska klaga på något är det att powerknappen sitter lite dumt till eftersom det är den enda knappen som låser upp luren. Inte en jättestor sak egentligen.
     
  9. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/EIJGGGQmVjI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
    Incubus gillar detta.