HTC One X vs Xperia S

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jompis, 8 mars 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag håller faktiskt inte med dig! ;)
    Se definition 4 av ordet "tjäna":
    tjäna på: dra fördel av (ekonomisk eller annan)

Eftersom mitt nuvarande liknande abonnemang är mycket dyrare får jag anse att jag "tjänar" på att byta. Jag drar en ekonomisk fördel av att byta! ;)
    Nu tillbaka till mobilerna...

Last edited: 12 mars 2012
  2. Tozs

Tozs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Beats fungerar endast som en equalizer, så det ska väl bara vara mjukvara. Fungerar med vilka lurar som helst alltså.
    Jag är mer intresserad av vad för ljudchip det är i Xperia S och One X, det som gör den stora skillnaden..
    Sony har, enligt mig, alltid gjort bra produkter när det kommer till ljud men jag kan inte klaga alltför mycket på min Desire HD.

Använder du några noname-lurar eller ett par Beats-lurar så är det nästintill skitsamma om du väljer Xperia S eller One X, då du inte får något kvalitétsljud från lurarna.

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Xperia S har en equalizerprofil som heter xloud audio, som gör precis samma sak som Beats audio.

http://www.theverge.com/2012/3/5/2841547/sony-xperia-s-review

4. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Har precis samma dilemma, hjälp!

5. MaXmeOliver

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Iofs skulle man säkert kunna byta sin telefon mot en XS på ex. Swedroid Köp & Sälj om man nu skulle vara missnöjd :)

6. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har har båda och jag kan väl säga såhär att båda känns lika "rappa" även om xperian har lägre spec. xperian har bättre kamera, båda är dock dåliga i svagt ljus precis som alltid på mobilen. xperian har lite bättre skärm men den skillnaden är extremt marginel. Xperian känns större(!) att pilla med. Htc one x känns betydligt smidigare. Batteritiden är typ samma också.

Svårt val! Gillar sonyn, gillar htc'n

7. MaXmeOliver

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Jag väljer nog Xperia S, även om den inte har quad core kändes den rappare i butiken, och dessutom klassar kameran ut One X kamera.

8. brat

brat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag körde på magkänsla och är inte ledsen alls för det!
    Xperia S kör jag med.

9. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Quit this bulls**t about the specs.. Framtidssäker? Tillverkare har knappt gått över till 2 kärnor och bara för One X knackar på med en half-ass quadcore så ska alla byta?

Sony har själva sagt att dom är kvar på 2 kärnor då man inte alls upplever märkbar prestanda i vanligt användande förrutom att batteriet slukas!

Galaxy Nexus släpptes på marknaden November 2011. IceCreamSandwich knackar på dörren och inte ens Xperia S har fått IceCreamSandwich än, och ni säger att man ska vara framtidssäker med en quadcore och urkass batteritid?

One X är en absolut benknäckare när de kommer till tuuung 3d frafik och lite sådant smått smått. Men när jag jämför One X med min Galaxy Nexus 4.0.4 Yakju-build så flyter min på måttligt mkt bättre. Den drar mindre batteri och bäst av allt.. Jag får OTA uppdateringar oftare än större uppdateringar från XDA och CM på min Optimus 2x?

Tro mig! Om min laptop klarar sig med en i5 processor på 2 kärnor så klarar sig era telefoner med 2 kärnor dom också!

Detta är de nya "megapixel-kriget". Snart kommer 8 kärniga telefoner och dom 2 kärniga kommer fortfarande flyta på lika bra!

Jämför bara första gen. av HTC Desire. Den flyter på grymt bra med GingerBread jämfört med t.ex! en Arc eller ens Motorola Razr..?

One X är grym, men ska du offra batteritid för en penisförlängare? Lyckligtvis har ja fått bra mkt bättre batteritid med min GNex och 4.0.4.. Jag hade första Dual-core telefonen.. Och anser själv att de är en hype och skippade första quad-telefonen..

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.