HTC Sensations lider av iPhone 4-liknande "dödsgrepp"?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Woxx, 4 jun 2011.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Vilket leder fram till slutsatsen:
    Ingen verklig användare och ingen recensent som inte gått på NHs tips, har rapporterat att problemet har någon praktisk betydelse.

    Vare sig Woxx hatar HTC eller inte, så är storleken som problemet blåsts upp till inte proportionell mot verkligheten.
     
    gripen gillar detta.
  2. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Åh, en sak till, när vi är inne på specs och jämförelser.

    Alla som köper en telefon för att den har de fetaste specsen, kommer att ha en gammal telefon om några månader. Alla som köper en telefon för att den passar dem, kommer fortfarande att ha en telefon som passar dem om några månader.

    Då menar jag inte att Sensation tvunget passar folk bättre, Samsungen har flera funktioner Sensationen i princip saknar och vice versa. Nej, jag menar att specs-jämförelsen lätt blir lite skev här.
     
  3. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Får man problem så går det iaf att komma runt dem med lite tillvänjning.

    Vad beträffar ditt nästa inlägg kan jag bara hålla med, man ska ju vara nöjd med helheten då är specar bara en del av det, design, funktion, batteritid mm betyder ju också en hel del, trots att sgs2 är lättare och tunnare så känns den klumpigare.
     
  4. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Att problemet finns verkar ju flera användare här bekräfta. Att man kan undvika problemet har vi nämnt, konstaterat och poängterat i vår recension vid flera tillfällen. Inte minst i sista stycket där vi rekommenderar telefonen för dem som är medvetna om problemet och inte ser det som något problem.

    Det som gör mig lite ledsen är när man sätter vår trovärdighet på spel och jämför med andra recensioner som inte nämnt problemet. Nu är det jag som skrivit artikeln och jag är givetvis partisk på grund av detta. Men en stor anledning till att NHW är en av få som rapporterat om problemet efter egna tester är för att ingen annan testat telefonen så grundligt som vi gjort. Ignorence is bliss säger man förvisso, men i slutändan tror jag att de flesta vill ha alla verktyg (kunskap) man kan få innan man tar ett beslut på vilken telefon man köper.

    Någon måste vara först med att hitta problemet, vilket vi gjorde innan telefonen nästan börjat säljas så det känns knappast så konstigt. Att det sedan spridits friskt visar bara att det är en fråga som många tycker är viktig. Att jag publicerat En (?) tråd om vår upptäckt här i Swedroids forum är helt enkelt för att jag inte vill att en massa entusiastiska Android-konsumenter ska ta ett viktigt beslut utan att sitta på all fakta, varför vi tom försenade vår recension för att ge en betydligt mer detaljerad bild av problemet och när/hur det framkommer.

    Värt att notera är att Världens största mobilsajt GSM Arena inte bara återrapporterat om våra tester, de har även duplicerat dem och givit telefonen en känga i sin fullständiga recension som publicerades i dagarna. Där man precis som vi menade att det är en tydlig brist men inget som gör telefonen värdelös på något sätt.
    Det går bevisligen att tillverka en telefon med en antenndesign som inte påverkas av stora signalförluster. Varken vi på NHW eller GSM Arena tycker att det då är rätt att välja en sådan design, oavsett om man som användare kan motarbeta den eller inte. Problemet bör inte finnas, och det går att undvika, vilket vi vill att tillverkarna tar i åtanke till nästa gång. Oavsett om de heter Apple eller HTC.

    GSM Arenas recension: http://www.gsmarena.com/http:/www.gsmarena.com/htc_sensation-review-605.php
    NHWs recension: Är man medveten om telefonens anten...ots allt ett av de bästa valen på marknaden.

    Jag har inget som helst mot HTC och såg verkligen fram emot att testa Sensation. Telefonen är på det stora en bra lur, men antennproblemen och vissa andra brister gör att den inte är den bästa på marknaden. Vilket alla andra medier verkar hålla med om?

    Vi kommer alltid att göra de djupaste testerna på smartphones på NH och vi kommer alltid säga precis som det är och ge de resultat vi kommer fram till. Det spelar ingen roll vilken tillverkare som står bakom produkterna, vilket är ett sett vi arbetat på i över 10 år på datormarknaden och kommer fortsätta med på mobilmarknaden. Om man inte anser oss vara trovärdiga är det ytterst tråkigt, speciellt då detta varit vårt allra största fokus i alla år, men vi kommer fortsätta hålla en hög ribba för tillverkarna och konsumenternas skull och det är förmodligen inte sista gången vi trampar någon på tårna i det arbetet.
     
    Last edited: 11 jun 2011
  5. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Förlåt, jag går ganska hårt emot er.

    Det verkar ha gått en massiv hatvåg genom swedroid de senaste månaderna, mot HTC, från användare. Vi som stödjer HTC är trötta på alla försök att få fler att bojkotta dem.

    Att Samsung gjort en telefon som är en liten aning bättre på nästan områden (och till exempel 0,1 mm tunnare än Arc) vet alla om. Men att det plötsligt går att säga "köp inte denna telefonen för den är särklass bara den näst bästa som nånsin gjorts", det visste inte jag.

    Recensioner har turats om att tycka bäst om de två telefonerna och hållt sig utanför den tråkiga plötsliga vågen mot HTC. Jag menar inte att ni hoppat ner i sandlådan, men er recension kunde inte på ett tydligare sätt sagt "bojkotta HTC, den funkar inte ens".

    För mig är Sensation bäst, då jag prioriterar just byggkvalité, gränssnitt och skärmupplösning. 0,1 mm eller 200 MB är 0,1 mm och 200 MB på andra hållet när nästa telefon kommit.

    Antennproblemet existerar uppenbarligen, men det verkar inte vara någon dealbreaker, även om det pga er blivit det för många.
     
  6. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Det är alltid tråkigt när vissa argumenterar i blindo utan fakta. Jag förstår vad du menar, men kan inte hålla med om att vi sågar telefonen så hårt. Vi lämnar helt öppet att det är en telefon med flera positiva sidor, men vi kanske får komma överens om att vi inte är helt överens. :-)
     
  7. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Helt klart går denna telefon bort för mig. Köper jag den så stödjer jag HTC:s filosofi, vilket knappast höjer ribban för nästkommande modell/modeller. Och detta oavsett tillverkare.
     
  8. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Får bara problemet då WiFi-mottagningen är lite svagare. Då kan WiFi under landscape mode dyka ner mot noll ibland.

    Knappast nån deal breaker. Som NH-nördarna vill försöka få det till.

    Grym telefon. Sanslös kvalitet. Sense 3 är sjukt fint.

    Skulle aldrig byta den mot plast-pelle-Samsungen. Mår dåligt bara jag tänker på hur otäck den kändes. Hur lågkvalitativ osv.

    Tackar vet jag HTC, åtminstone som det är just nu.
     
  9. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Jag försökte få fram detta felet första dagen när jag hade köpt den men lyckades aldrig.. Mitt WiFi och 3G funkar hur jag än håller.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  10. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Inte orkat läsa alla sidor men jag lider av sk dödsgrepp.
    Min flickväns Arc klarar sig dock,min SGS 1 hade inga problem enbart denna...
    Men trots det nöjd med telefonen, även om de blir byte som vanligt efter några månader :)

    HTC fåren börjar bli som i-fåren, blundar för det mesta och sväljer allt som HTC säger.
    Hade jag dock vetat om att problemet existerade till denna grad, som jag märker särskilt på helger, hade jag dock valt en modell :)
     
    Last edited: 22 aug 2011