HTC Sync hittar inte telefonen

Diskussion i 'Hero' startad av marka971, 4 sept 2009.

  1. Flatron

    Flatron Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en omstart och de fixa sig, Tackar!
     
  2. ihsahk

    ihsahk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2,Telia
    Telefon:
    LG G2
    Telefon 2:
    LG Optimus G
  3. saft

    saft Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dela nätverk i Windows 7?

    Jag har precis uppdaterat till Windows 7, och fick först inte htc sync att funka alls. Efter att mixtrat med drivrutiner och "USB-felsökning"-läge ungefär som ovan fick jag dator och telefon att synca, men bara om telefonen står i "USB-felsökning"-läge.

    Mitt problem nu är att jag inte kan dela uppkopplingen från telefonen med datorn. I Vista var det bara att bocka för "dela mobilt nätverk", men nu händer ingenting.

    Tror ni det har med htc sync att göra, att telefonen är i "USB-felsökning"-läge eller kan felet ligga i datorn? Jag får inte nätverkskortet i datorn att fungera med WiFi efter uppdateringen, kan det hänga ihop?

    /it-handikappad och bortkommen
     
    Last edited: 5 dec 2009
  4. browneye

    browneye Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har upptäckt en lite lustig förklaring/lösning på att datorn inte hittar telefonen.
    För mig fungerar det endast om jag använder samma usb-ingång som jag använde när jag installerade telefonen på datorn.

    Prova detta och se om det hjälper.
     
  5. Droid_276

    Droid_276 Guest

    har å win 7 men läste någonstans att htc sync bara sträcker sig till vista än så länge! vilket är synd!
     
  6. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vista och Win7 är otroligt lika på drivrutinsnivå och jag har inte haft några problem hemma. Det enda är att jag behövt använda samma USB-port varje gång såklart.
     
  7. Droid110

    Droid110 Guest

  8. Fear83

    Fear83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hejsan jag undrar ifall de finns någon som kan hjälpa mig här när jag installerade program HTC SYNK kommer de upp ett fel meddelande men den installerar och jag har gjort allt som folk har gjort men den synkar inte hittar inte telefonen vet någon va problemen kan vara ifall det är på grund av felmeddelande eller är de något annat? snälla behöver verkligen hjälp med de här :-)
     
  9. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skaffat ny dator och har problem att jag inte kan skapa en mapp som heter program files (x86) som behövs för att datorn skall hitta mobilen. Hittar sd kortet, men inte mobilen i htc synk. Datorn frågar om jag vill slå ihop program (x86) men den jag skriver. Kan man komma runt detta? Kör win 7
     
  10. fungus75

    fungus75 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    JÄVLA APTELEFON

    Har gjort allt som står i detta forum...men skittelefonen går inte att synka....hur puckade är utvecklarna på htc ? ...dom lägger drivisarna per automatik i /program....sedan söker dom i /program files.....och hittar dom inte ...jävla nötter ....HÅRDKODAT....fan man är 35 år och civilingenjör och får inte en jävla aptelefon att synka ......och inte ens när man rättar upp några av deras idiotgrejer så funkar det.....är det någon som vet var man bor så att man kan åka dit och kasta skiten genom fönstret ? ....KÖP INTE HTC HERO
     
  11. Peterboxy

    Peterboxy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testat guiderna också, hopplöst. Riktigt illa att det inte ska funka med Windows 7. Ändå värre att man måste trixa för att ev. få det att funka.
     
  12. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker att det mest sjuka är att de inte har släppt någon funktion för att synka Mac :(

    Min telefon är för övrigt helknäpp.. jag kan inte ens mounta telefonen när jag sätter i sladden.

    Använder därför sksync, ett program som synkar via Wifi. Lite pillig lösning med fult gränssnitt men det funkar för mig :)
     
  13. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Jag kör Sync under Windows 7, hade faktiskt inte några större svårigheter att få igång det.
    Här är en tråd som kanske kan vara till hjälp:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4485

    Lustigt att en vanlig lastbilschaffis utan "finutbildning" kan få igång det och en civilingenjör misslyckas. :)
     
  14. siwjon

    siwjon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Angående era syncproblem med HTC HERO

    Min syncning funkar perfekt mellan HTC HERO och Outlook!

    Gör så här, exakt:

    1. Avinstallera den tidigare HTC SYNC genom programmets "uninstall". Avinstallera HTC SYNC i ALLA programmappar manuellt (programmet installerar sig i flera mappar).
    2. Städa helst även registret
    3. Tanka hem den senaste versionen av HTC SYNC här: http://www.htc.com/se/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=3&dl_id=852
    4. Anslut telefonen till datorn
    5. Installera programvaran (ni behöver inte döpa om eller flytta några filer till "Program Files-katalogen" med den senaste versionen. Ni behöver inte heller installera någon annan drivrutin
    6. Starta om telefonen. När det är klart:
    7. Starta om datorn
    8. Om ni gör enligt ovan så fungerar allt klockrent:D
     
  15. pcw

    pcw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det som hjälpte mig var att gå in i Enhetshanteraren och kolla under "ADB Interface" (jag har engelska som språk I Win 7 så det kanske heter något annorlunda på svenska). Där fanns det något som hette "HTC Dream Composite ADB Interface". Valde då att uppdatera drivrutin och alternativet att söka på datorn och sedan "Let me pick from a list of device drivers...". Ha "Show compatible hardware" ikryssat och välj sedan något som heter "My HTC".
     
  16. calvinf

    calvinf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har försökt att synka min hero om och om men det går inte, det står att telefonen hittar inte pogramvaran i pcen men i självaverket så står den öppen i datorn ! jag har provat allt ni har sagt, kopierat till program files o d som siwjon skrev, inget fungerar!!!!!!!!!!!!!

    jag har laddat ner massa möjliga tema till min hero bl a dxtop themes men ingen av de fungerar, ska man öppna de på ett speciellt sätt eller behöver de tilläggsprogram eller vad är det frågan om?
     
    Last edited: 21 jan 2010