Jaha, nu fick jag äta upp mitt tjat om att jag inte har någon brådska, och mitt skryt om att jag faktiskt redan kör Oreo 8.1 Min Nexus 5X hamnade nämligen i bootloop igår kväll &%"#¤#!! Helvetes jävla skit. Typisk måndag morgon alltså... Får se om jag kan fixa något temporärt via jobbet, för jag vill väldigt gärna ha min U11+ !!!
** Avbeställt min U11+ ** Måste ha en lur ASAP för jobbet, och jag hade tyvärr inte så mycket valmöjligheter via dem... så det fick bli en Galaxy S8 med express-leverans (katastrof för mig som vant mig med Googles blixtsnabba Nexus uppdateringar, antar jag) Hyffsat dålig tajming för mig det här,
Trist! Men S8 är en bra telefon också. Jag är också van vid blixtsnabba uppdateringar och frågan är hur det kommer att bli med en htc u11+ jämfört med en Nexus... Jag tycker det är otroligt trist att htc klantat sig med att inte få iväg telefonen till de som beställt. Att inte få svar på mitt mail till dem gör mig ännu mer förbannad och besviken [emoji35].
Jag kommer vänta i brist på annat som intresserar mig, min nexus 6p är seg men fortfarande fungerande. Men de testar ju verkligen en med tanke på hela processen och brist på informationen. Lite nyfiken på deras uppdateringspolicy dock. Någon som har erfarenhet gällande HTC och deras security uppdateringar och större uppdateringar?
Vad menar du med uppdateringspolicy? HTC tillhör det absoluta toppskiktet av mobiltillverkarna när det gäller uppdateringar. Men självklart inte lika snabba som Google själva med Nexus och Pixel.
Nu är jag 50/50 om jag ska avboka eller inte, nu känns det nästan gammal när den kommer. Januari, är ju bara dryga månaden bort från MBWC i februari, och säkerligen kommer en och annan tillverkare ställa ut lite vid CES. Så 1 månad till m då? Med leverans och allt...vette fan om jag orkar mer. Man är ju så van vid att det är iPhone användarna som oftast får vänta i veckor efter sin bokning.
Först ska väl telefonerna annonseras och visas där. Sedan lanseras de flera månader senare väl. Då får man vänta till sommar ju.
Nu tror jag du missförstått. Det är bara htc och lg som lyckas med det. Alla andra tillverkare brukar ha lurarna i handen på kunder på någon månad efter mwc släpp.
MWC varar ju till 1:a mars. Någon månad efter det är vi redan i Aril/Maj, sen är telefonerna säkert slut hos tillverkaren och man får stå i kö. Samsung Galaxy S8 annonserades ju på MWC 2017 och började säljas i Sverige 28 april. I bästa fall får man en telefon i Maj månad. Det som avgör är ju vilken skick ens telefon har nu. Är det en relativt ny fungerande telefon kan man vänta. Har man en som lever på batteriets ångor så är det byte som gäller nu.
HTC brukar väl inte lansera sina flaggskepp på MWC utan en eller ett par månader senare? Så om du mäter tiden från MWC till att HTCs flaggskepp börjar levereras så lär du mycket riktigt bli besviken. (Om det nu är flaggskepp vi talar om.)
HTC har bränt sina broar redan med hur katastrofal deras kundtjänst varit så nej räknar inte med htc där. Räknar med Sony, Samsung och huawei
Det ser ut som att htc prioriterar leverans efter land och inte ordertid. Storbritannien, Irland, Tyskland och Frankrike verkar få leverans nu eller snart om man kollar xda. Resten av EU är i januari.
Nu har jag egentligen ingenting att göra i den här tråden längre, men... Om HTC hade haft någon form av överlevnadsinstinkt borde de sett till att de som faktiskt var villiga att lägga en "pre-order" verkligen också prioriteras för leverans, OAVSETT i vilken region de bor! Det är väl ändå själva poängen med en förbeställning? Om man inte kan leva upp till det så ska man inte erbjuda möjligheten. Jag menar, att ens kalla det "förbeställning" eller "Black Friday rea" i November och sedan (kanske) leverera i Januari? Really? Här sköt HTC sig själva i foten. Respektlöst mot dom som var villiga att beställa/betala i förväg. För telefonerna finns ju bevisligen redan på andra marknader...
Exakt så! Väldigt nonchalant hanterat av HTC. Har dock kvar förbeställningen helt enkelt eftersom jag fortfarande (hel baserat på personliga preferenser) inte hittat något bättre alternativ...