Nu har HTC mailat att de skickat den och jag har fått ett spårningsnummer. UPS skriver "A UPS shipping label has been created". Förhoppningsvis har jag den efter julhelgen!
Dom gånger jag beställt med UPS så har det främst varit kläder som skickats från mestadels Tyskland och i enstaka fall Italien. Brukar ta 2-3 arbetsdagar, så om UPS inte bara fått information om ett paket utan faktiskt har hämtat det idag så är nog leverans garanterad innan nästa fredag. Men...om dom hämtar paketet bästa arbetsdag (vilket blir onsdag) så blir det lite mer osäkert. Jobbig väntan.
Mina HTC-beställningar som har skickats från deras logistikpartner Digital River har kommit fram på två arbetsdagar med UPS.
Jag har givetvis inte fått det mailet heller så det blir till att ringa supporten och UPS efter helgerna. Trevligt om luren kommer fram före årsskiftet.
Fått mail om att de ändrade till 22a december med o att de har dragit pengarna, men inte något spårningsnummer eller något sånt spännande, ska jag anta då att min inte är skickad tillskillnad från eras här? Eller kanske den är skicka men HTC faila med send knappen på mailet.. hmm spännande hursomhelst
Jag kontaktade supporten och de svarade snabbt (på svenska denna gång). De kunde inte ändra e-postadressen i själva beställningen (den kanske används som identifierare på något sätt?) men skickade spårningsnumret till en annan e-postadress som jag använder. Med lite tur dyker luren upp före nyår.
Nu fick jag också mailet med spårningsnummer, de skickar med express så den borde dyka upp innan helgen.