Huawei Ascend D Quad

Discussion in 'Huawei Allmänt' started by brutus, Mar 3, 2012.

1. brutus

brutus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jahapp... Finns säkert någon jättebra förklaring om detta stämmer. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är ganska amatörmässigt agerat, på tok för lång tid mellan introduktionen och release. Jag kastar nog in handduken tyvärr.

2. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur kommer det sig att de inte börjat sälja telefonen än?

3. brutus

brutus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Huawei kanske försöker skapa en likadan hype som samsung? :) Nä, med tanke på att de tappar potentiella köpare varje dag modellerna inte finns ute i handeln så är dom väl helt enkelt inte klara med produktionen. Riktigt tråkigt, lutar åt en SGS3 istället.

4. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Asus får se upp, snart kanske det är Huawei som är sämst i världen på produktlanseringar.

5. slibit

slibit Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Mycket spännande mobil detta. Synd bara att den aldrig blir leveransklar...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

6. brutus

brutus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaja, det var spännande till en början men det gick inte att hålla sig så det blev en ny samsung istället. Kommer dock hålla ögonen öppna i framtiden om Huawei kan tänka sig att komma med något nytt spännande samt en snabbare release.

7. zoodiac

zoodiac Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Köp inte helt Kinesiska produkter! kvaliteten är inte den bästa, problem vid reklamationer=de följer inte regler, detta har jag erfarenhet av personligen.

Dessutom försvinner jobben till Kina om deras inhemska märken börjar dominera, hemska tanke!

Köp Samsung, Sony, HTC, LG, Apple, Motorola i stället. garanterat bättre kvalitet!

8. silas

silas Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför skulle kinesiska märken automatiskt ha sämre kvalitet? Alla märken som du nämner har tillverkning i kina, och One X är ju till exempel inte direkt den mest felfria produkten hittills...

Däremot så kan jag gå med på att kinesiska budgetmodeller ibland är av ganska låg kvalite, likadant som många andra billiga modeller.

Jag har en (billig) huawei som har bytts ut en gång, och på drygt en vecka fick jag en helt ny trots att det var ett litet problem.

Huawei har dessutom en utveklingsavdelning i Kista:
    http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article2472124.ece

Så, döm gärna enskilda modeller. Vissa är skräp, vissa är bra och prisvärda. Det går inte att säga att alla kinesiska är dåliga, och alla från Koreanska/Amerikanska tillverkare är bra :)

För att gå lite ontopic, D Quad är misslyckad om den inte blir billig när den väl kommer. Annars så är den för gammal i september.

9. zoodiac

zoodiac Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Vi får väl se hur kvaliteten är? man kan ju undra varför den är så försenad, kvalitets problem kanske?
    Allt är nästan tillverkat i Kina i dag men det är inte samma sak som utvecklat, material och fabrik helt Kinesiskt.

Undrar om de köper komponenter utifrån då det finns dåliga kopior i Kina?

På pappret är telefonen imponerande, men vi får väl se hur den uppför sig, är rädd att processorn kanske genererar extrem värme?

Håller med att den kan vara lite för gammal att släppas sent i år för ungefär samma pris som de andra, de får lägga ett lågt pris.

Lite spännande är det om de kan smälla Samsung och HTC på fingrarna om de lyckas.

10. Ode99

Ode99 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror att dom tappar nån köpare på att den heter Ascend d*ckw*d och den är en del i "the d*ckw*d-series"

"Check it out this is my new d*ckw*d from Huawei! Hope they will make a tablet for the d*ckw*d-series"

hahahahaha