Huawei blockerar tex nova launcher

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av CABBAN05, 13 jan 2019.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Lean launcher som bygger på Rootless pixel launcher verkar på sin höjd funka med min Mate 20x. CPL en fork av rootles launcher funkade ej. Lawchair verkar funka. Jag vet inte hur man ska tolka detta men om en launcher stänger ner direkt pga allvarligt fel känns det som de är Huawei som inte efteföljer vissa grundläggande standarder gällande launchers. Har aldrig någonsin haft liknande problem med någon Android telefon.
     
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Körde alltid Apex Pro innan jag gick över till Nova för flera år sen. Testade Apex nu och jäklar vad den har ändrats. Måste vara 4-5 år sen jag körde den. Den verkar funka riktigt bra och kommer testköra den någon vecka, just nu känns det som jag kommer överge Nova.
     
  3. Moses666

    Moses666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Någon som kör med någon launcher som fungerar till P30 pro? Nova gör så att jag inte får några aviseringar vilket gör att jag inte vill använda den. Eller kan jag göra någonting så att det börjar fungera med aviseringar igen?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 756
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kolla rättigheterna för Nova och se till att undanta Nova under appinställningar under batteri, i samma vy. Dvs under inställningar->appar i systemet.

    Jag börjar bli vansinnigt trött på att både Huawei, Xiaomi och Samsung skall in och pilla på detta. Android har redan en utmärkt inbyggd hantering för ändamålet, de bara förstör för slutanvändaren.
     
    1newbie, Ivan och Kristy gillar detta.