Huawei Ideos X6 för 1490:- på CDON

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av SSKungen, 19 jan 2012.

1. Hemorrhoid

Hemorrhoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu finns telefonen igen för samma pris på CDON. Själv är jag ganska nöjd med telefonen, för mig handlade allt om att gå upp i skärmstorlek. Jag har ingen "bleeding" från skärmen som vissa har rapoorterat men däremot att batteriet dunsar lite mot batteriluckan om man skakar på telefonen men tror det löser sig med det Aluminum Metal Case jag beställt från PDAir.com (att det blir lite tryck på batteriluckan alltså), beställde för tre dagar sen men den har ännu inte skeppats vilket är irriteranda, visst, att det kan ta en till två veckor för paketet att komma fram förstår jag men att dom inte skeppar omgående efter beställning är svagt, jag ger dom två dagar till, sen ska jag försöka annullera beställningen. Vad gäller 3M Vikuiti skärmskydd så kan jag bara hålla med, jag applicerade med konstens alla regler; kreditkort draperat i ett fint tygstycke och ändå blev det luftbubblor, som tur var hade jag fått dom billigt på tradera där det för övrigt finns skärmskydd till X6 för 33kr av okänt märke men det är bara att slå till då "lyxvarianten" från 3M Vikuiti verkligen suger.

2. GustavXerxes

GustavXerxes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte också en och är än så länge väldigt nöjd med den:)
    Inga problem med byggkvaliten, om jag skakar telefonen hårt hör jag att batteriet slår mot luckan, men det är absolut inget som stör (för hur ofta skakar man sin telefon?). Visst, skärmen kanske inte tillhör toppklass, men jämfört med andra telefoner i samma prisklass är det fortfarande ett otroligt bra köp.

Enda nackdelen är det dåliga stödet av communities, är det någon som har hittat en stabil rom med fungerande fm och utan volymbuggar ? Froyon har sedan länge smällt....

Angående 3m filmen: den går visst att applicera utan bubblor. Tricket är att använda appliceringsvätskan (eller iaf såpvatten) som rekommenderas av 3m, sen MÅSTE skärmen vara 100% dammfri, har man renrum eller huv, tryckluft etc underlättar detta väldigt mycket.

Renrum kan du skapa hemma genom att gå in i badrummet, stänga dörren och slå på duschen på full värme i ett par minuter, fukten kommer då fånga upp dammet i luften. Lägg inte på hela filmen på en gång, det kommer bildas bubblor som bara går att trycka ut om man använder mycket vätska. Börja att lägga på filmen i ena hörnet och lägg gradvis på den samtidigt som du trycker med en plastbit, då kan du med lite tur klara dig utan någon vätska, förutsatt att allt är helt utan damm, vilket kommer lägga sig om man fipplar för mycket.

Billiga skyddsfilmer brukar vara ungefär lika hårda som 3m filmen, men däremot är antireflexbehandling och limmet ofta inte lika bra. Anledningen till att det är lättare att trycka ut bubblor med andra skyddsfilmer är att limmet inte har lika hög vidhäftningsförmåga, eller kan återanvändas.

3. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Tråkigt rom utbud och kass skärm är väl det som är dåligt.

Liksom om ni tar den lila galaxen som bakgrundsbild så är det illa. Prickarna färgar av sig så det blir som en lila dimma istället. Responsen i skärmen är inget att hurra för heller.

I övrigt allt bra för 1500kr.

4. Hemorrhoid

Hemorrhoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra tips där med renrum och såpa GustavXerxes, dock kan jag tycka att det kan vara bättre med skärmskydd med sämre klister som släpper ut luften, trots allt så brukar man ju få mer än ett ex. skärmskydd och efter ett tag kan man byta till ett nytt och fräscht exemplar. Kom just på en sak, trots att jag har gyro-funktionen AV så går skärmen ofta ändå in i tablet-mode, tex market, nån som känner igen detta från sin telefon?

5. sutko

sutko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Nån som har stock froyo rommen som vill dela med sig?