Huawei p8 - mhl-stöd och andra frågor

Diskussion i 'P8' startad av mjoha, 11 maj 2015.

1. freephille

freephille Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xiaomi Mi5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xiaomi Mi5
    ROM:
    Miui 7.5
    Platta:
    Ipad Air 2
    Övrigt:
    Mackbook Air "11

Shit finns det ngt smidigt sett att se detta på sin router har en vanlig apple airport, känns som detta är ett vägskäl om jag ska köpa den, ska dessutom få fiber nu i veckan och vill verkligen nyttja det.

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Det är så att som Bernard var inne på att alla routrar står inställda från början på att hitta både 2,4ghz och 5 ghz eftersom många fortfarande använder 2,4ghz och n. iPhone fick inte stöd för ac förrän med 6an. Detta då OM man inte har varit inne och kopplat bort 2,4 GHz bandet i routern.
    Apple Airport Express stöder bara upp till n inte ac. Den nyare Apple Airport Extreme stöder ac.
    Det är nog ingen tvekan att n på 2,4 GHz är långsammare än ac på 5 GHz. n kan ju köras på 5 GHz också men det kan dock inte P8.
    Jag har inga problem att komma upp i 50 Mbit/s ner med min P8. Det är ju klart sämre än min gamla HTC One M7 som redan 2013 hade ac. Där kom jag upp i 98 Mbit, dvs det jag har med kabel till datorer också.
    För mig spelar detta ingen roll, även om det är lite tråkigt och framför allt underligt, behöver jag snabbare kopplar jag över till 4g så kommer jag upp något i hastighet!

freephille gillar detta.