Huawei Pura 70

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Tusuki, 23 apr 2024.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har kört min kinesiska Pura 70 Ultra nån vecka nu och är i det stora hela väldigt nöjd. Det är den enda telefonen i min ägo nu då jag valde att sälja min Xiaomi 15 Ultra trots att den har ett bättre kamerasystem. Men för mig är inte kameran enbart den avgörande faktorn för hur bra jag ska komma överens med en mobil.

För jag tycker att Pura i princip är bättre på allting annat än just kameran (och prestanda givetvis). Batteritiden var väldigt bra på Xiaomi men den är faktiskt ännu bättre på Pura. Riktigt grym batteritid både i användning och standby. Samtidigt har den ett fantastiskt flyt och den hackar nästintill aldrig så även flyt i UI är aningen bättre än Xiaomi. Mer konsekvent. Däremot märker man att prestanda vid start av appar och sånt ligger bakom helt klart. Men flyt i appar och system är top notch.

Tycker även att skärmen är lite bättre på Pura då färgerna känns bättre och den känns lite mer flagskepp helt enkelt när man tittar på den. Men den allra största skillnaden ligger i byggkvaliteten och känslan. Pura känns mycket mer som ett gediget bygge samt att formen på den gör att den ligger fantastiskt i handen.

Mannlicherman och flipp gillar detta.
  2. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    773
    Intressant! Hur fungerar det med Bank ID och övriga bank appar? Inga problem att ladda ner och få det att lira fullt ut?

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    BankID och bankappar funkar som vanligt. Det var inga problem att knåpa in Play Store "native" så att säga via ett litet "hack" det funkar som vanligt med att installera och uppdatera appar inklusive Google's egna. Pushnotiser fungerar via MicroG. Gbox eller liknande med sina begränsningar behövs inte längre. Dock kvarstår ju andra begränsningar med en kinalur.

Oceanic, flipp och Mannlicherman gillar detta.