För den som är hemma med postbox och dyl i USA så har Huawei och andra webbutiker idag rabatt på bla. Huawei Watch! http://www.gethuawei.com/ Om någon är sugen på samfrakt hit till Sverige så kan jag tänka mig att lösa det, har både en Borderlinxadress och en MyUS!
$80 rabatt på stainless med stainless strap. Sen tillkommer väl visserligen tull och skatt och sånt, men $319 är ju riktigt billigt annars! Varken Bestbuy eller Huawei skeppar dock till Sverige. Amazon däremot verkar ju kunna göra det, men man vet ju inget om extra avgifter dock, samt hur det funkar med garanti.
Svaret på min fråga finns säkert nånstans i tråden, men hur får man tag på klockan? Måste man beställa från USA eller kommer den till Sverige så småningom? Såg att Media Markt har den men inte med det bandet jag vill ha.. EDIT: Såg nu att den finns på Komplett med fler band.
Jag funderar på att beställa från Komplett när dom fått in modellen jag vill ha. https://www.komplett.se/product/866054/telefoni/smartwatch/smartwatch/huawei-watch-42mm-stllnk-rem
Är i utlandet och testade klockan. Blev förvånad hur "liten" den är. Visst, den är tjock, men jag trodde urtavlan skulle vara lite större (vilket den gärna ha fått vara). Dock inget bra pris här, tror svarta i stål var 800kr billigare än i Sverige och för den skillnaden är det inte värt att tappa garanti. Mvh Tobias
Fick min Huawei Watch från Liontech idag. Mycket nöjd. Lite svårt att vänja sig med den mindre storleken efter att ha haft Moto 360 tidigare men det kommer nog. Underbart med amoled och bättre batteritid.
Snabb leverans? Är den mycket mindre? Funderar att beställa därifrån men jag velar som vanligt för jag vill testa på i en butik först. Men har varit runt och frågat och dom flesta butiker verkar inte ens ha planer på att ta hem den för smart klockor säljer för dåligt.
Hej! Hur stor skillnad är det i batteritid och skärm? Är skärmen mycket bättre på huawei med tanke på att du nämnde amoled? Några andra skillnader mellan 360 o huawei? Vilken generation på 360 jämför du med? Mvh Tobias
Någon som handlat av Proshop tidigare? Bara de som verkar ha den silvriga varianten med läderband inne..
Har haft problem med batteriet två gånger nu[emoji44] alltid annars håller den ungefär 2 dygn! Någon som har lite mer koll? Båda gångerna var på natten med skärmen helt av.
vad gäller laddning har jag märkt att vissa watchfaces (tredjepart) drar mycket mer helt random ibland, dessa tar jag bort så fort jag märker sådant beteende. Sen är Huawein svår att få ordentligt på plats i ladd-dockan ibland tycker jag. Måste vara noga när jag sätter dit den, väntar alltid på att laddanimeringen börjar för att vara säker på att den faktiskt laddar.
Jo, det har jag koll på! Fast det ska ju visas i batteristatistiken? Hade en 3:e parts urtavla som gjorde det, och den var med i statistiken! Så den åkte bort direkt! Känns som det är något annat [emoji52]
Likt smurfen så har jag också haft problem med vissa 3e parts urtavlor så dom har åkt bort. Sen läste jag någonstans att Skype kunde vara en bov i detta drama, jag tog bort det och det blev bättre. Klantigt nog gjorde jag flera åtgärder samtidigt (bytte urtavla, avinstallerade skype etc.) så kan inte säga säkert vad det va som gjorde att batteritiden blev bättre. Tror också att det kan vara en ide att installera om allt. Dock vill jag slå ett slag för appen Watchmaker (finns även i gratisversion). Du gör din egen urtavla och det är relativt enkelt även om det tar lite tid i början. Jag gjorde iaf min egen och efter lite skruvande så håller klockan (oftast) utan problem >2 dagar. //W