Fråga: Huawei watch gt5

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Arn83, 29 nov 2024.

1. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Någon som har testat Huawei watch gt5? Har idag en GT3 och undrar om det är någon poäng med att uppgradera?

Någon annan som har gjort liknande uppgradering och kan säga om den märks någon större skillnad?

Att bara byta från GT3 till GT4 som säljs billigt tror jag dock inte gör så stor skillnad

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 655
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är också intresserad av detta. Har själv funderat på GT4 vs. GT5 och enligt vad jag läste på reddit är skillnaderna små, i så fall borde även skillnaden mellan GT3 och GT5 vara ganska liten. Är det något specifikt du tycker fungerar dåligt på GT3?

3. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Faktiskt inte.

Mycket nöjd med klockan
    Men brukar ofta byta tekniska prylar då och då.

Tanken slog mig härom veckan när pulsmätningen visade fel när den mitt under promenad plötsligt gick ner från 120 till 70 där den låg i flera minuter. Tog upp klockan och ren gjorde pulsensörn med tröjan och då visade den rätt igen.

4. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    385
    Telefon:
    Vivo X100 Pro,Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Vivo X100 Pro,Nothing Phone & Pixel
    Går också i samma tankar. Haft min GT3 länge nu. Den börjar väl bli lite småsliten och är därför jag funderar på att uppgradera. Men den fungerar ju väldigt bra fortfarande så känns lite onödigt.

Dock en grej som hänt på sistone och det är att många notiser från flera appar inte visar notisen utan står bara att känsligt innehåll är dolt i klockan. Mycket stötande! Och har letat överallt efter någon inställning. Det ända jag hittar är om känsligt innehåll skall få visas på låsskärmen och det har jag godkänt. Någon som har samma problem?

Sen det du nämner om pulsmätningen. Det har hänt mig också men baksidan har nog blivit för sliten för det hjälper inte riktigt att torka av.

GT5 verkar ju ha lite fler funktioner, tex tangentbord så man kan svara på meddelanden.