Editerar detta inlägg då jag vände på faktan av misstag:
Det har säkert skrivits om det här tidigare. Och jag har läst om det i många forum.
På de ställen där operatörerna EJ slagit på Fast Dormancy så drar det rejält mycket mer batteri i 3G-nätet om man har en telefon som har Fast Dormancy (vilket S3 har default).
På jobbet har jag rejält mycket sämre batteritid med 3G än vad jag har hemma. På jobbet får jag följande kernel wakelocks. "Multipdp", "secril_fd-interface" osv. Den andra har med FD att göra, uppenbarligen. Den första också enligt en info-sidan om den.
Har kontaktat 3 och bett dem konfirmera om FD är på/av hemma respektive på jobbet. Intressant!
Edit: Verkar inte ha Fast Dormancy i nätet hemma heller. Jag ser att jag får samma kernel wakelocks med 3G som på jobbet. Så ok, det drar nog inte jättemycket batteri eftersom det drar max 1% per timma i standby med 3G här hemma. Men tydligen ska det bli än bättre med Fast Dormancy i nätet och med det i telefonen. Får hoppas 3 aktiverar det. Om de skulle svara att de redan har det så blir jag fundersam, eftersom ovan nämnda wakelocks garanterat hänger ihop med att Fast Dormancy är på i telefonen men inte i nätet enligt flertalet sidor där jag läst om det.
Last edited: 26 sept 2012