difference: Jag tror faktiskt det är som du säger. Första dagarna hade jag i princip allt igång. Sync på 4st mailkonton, whatsapp kontaktsync, facebook kontaktsync och allt annat påslaget. Smart off var på på (frontkameran igång konstant), NFC, bluetooth, gps, wifi, fast dormancy -rubbet + en massa widgets och grejjor.
Nu kan man tycka att man borde kunna köra i princip allt och ändå få ut en normaldag, men det fick jag inte. Jag började ta bort vissa saker, som var helt meningslös. En efter en. Det jag kommit fram till såhär långt är att min telefon nog inte drar mer (eller iaf mycket mer) än de som rapporterar bra batteritider NÄR jag använder telefonen. Det är i stand by/sleep som den drar onödigt mycket. Eftersom jag bor ute på landet och enligt täckningskarta skall ha 3,5g så hoppar det ändå en hel del mellan edge/3g (aldrig 3,5g i princip

, oftast med rätt dålig täckning, så antar jag att mycket ligger i det. Det borde dock rapporteras som "batteriviloläge"? Eller?
Vill tillägga att jag har en DIR-655 själv.

Kan dock inte se en väldans massa "vakentid" då skärmen är av. Det jag kan se är kopplat till mailsyncen varje timma, men den har jag slagit av på natten med tasker. Testade att sätta DTIM till 255, men då funkade knappt wifi. Kan hålla med om att det inte är världens bästa router. Den sitter nämligen på andra sidan väggen i detta trähus med tunna väggar och ibland har jag sämsta möjliga täckning ändå.
Click to expand...