Fråga: Hur avstå från firmware update ?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Bamsefar, 4 aug 2012.

1. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Då måste jag ändå fråga hur mycket batteri din drar???
    Ser verkligen inga problem med deras beräkningar. Eller menar du att din drar mer än 1%/timme i idle? Då har du ett kraftigt battery drain.
    Min drar ca 0,3-0,5% per timme i idle. det är ändå med allt igång (sync, data, GPS osv), inkl facbooksynk 1gång/timme, lightflow (dock inte om den har en notis att visa, då drar den närmre 1%/timma), väderapp, gmail osv.
    Varken orkar eller känner att jag behöver bevisa det för dig, du får ta mig på mitt ord. :P
    Däremot kan det vara en bra vägledning för andra som kanske har ett batterydrain att veta vad som går att få ut. :teeth:

2. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Som sagt litar inte på det, där med pasta. Vill du den inte bevisa att du har 4-5 dagars batteri tid gör bara att jag litar ännu mindre på dig. Sen om du vill eller inte vill Skiter jag i.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Nu missförstod du nog mig en aning. Jag berättade hur mycket min telefon drar i viloläge, och därmed anser jag att de andras beräkningar stämmer ganska bra.
    Jag laddar oftast min varje natt. Med det användandet jag har i dagsläget räcker den definitivt inte 4-5 dagar.
    Och det där med att lita på vad jag säger eller inte är ju löjligt. Du får ta mig på orden, jag har ju ingen som helst vinning i att ljuga!?
    Visst kan slänga upp en skärmdump som visar att mobilen har dragit 4% batteri under natten, men jag kan ju omöjligt bevisa vad som varit igång eller inte beträffande synk, appar osv. Så vida du inte hade tänkt göra ett hembesök och undersöka det personligen? :-P

4. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Det är helt okej att du inte vill inse att andra lyckas med det du inte lyckas med Nagarebozhi ;-)

Oberoende av om du tror mig eller inte, vilket jag inte direkt tänker investera tid i, så är senaste versionen av FW till SG3 trasig i blåtandskoden. Det fungerade tidigare, men nu är det fucked up ! Så låt bli firmware upgrade till BLG3 - och låt mig själv välja om jag vill eller INTE vill installera FW. Jag vill inte bli påtvingad FEL i programkoden.

5. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

Då är det ett missförstånd 4% i timmen är inget jag tvekar på då jag har ungefär samma förbrukning. Det jag inte tror på är att man har 4-5 dagars batteri tid. Med wifi och allt igång plus lite användning. Det tror jag inte ett dugg på förens jag blir motbevisad. Visst allt avstängt: synk, wifi mobil data och bara låta telefonen ligga då kanske!

Min blåtand fungerar bara fint :) och jag bryr mig inte speciellt hårt om du visar att du har den batteritiden eller inte, är juh bara så helt enkelt att jag inte tror på dig och det menas juh med att jag anser att du ljuger tills motsatsen bevisas och då ber jag om ursäkt om det skulle visas sig sant. Och bara för att punktera så är jag nöjd med min batteritid, räcker lugnt en hel dag brukar ha allt mellan 30-50% kvar när det är dags att krama kudden. Men laddar varje natt oavsett. Så detta har inget med att jag har dålig batteritid..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2