Hur dyra skal köper du?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nappandroid, 10 nov 2017.

1. Slimey

Slimey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    638
    Har oftast köpt billiga från ebay. Finns en tysk säljare/butik som jag köpt iaf hälften av min skal ifrån, och som oftast har helt ok grejer.
    Baksidesskalen brukar vara helt ok även i de lägre prisklasserna men flipskalen brukar det vara värt att gå upp ett hack eller två prismässigt för att få ett av ok kvalitet.

2. Droid55

Droid55 Guest

Jag har nästan bara köpt dyra märkesskal. Känner inte för sätta på något billigt skal på en i övrig dyr telefon. Det betyder förvisso inte att jag söker efter dyraste skalet eller inte vill betala så lite som möjligt. Jag betalar sällan fullpris.

Beställt dbrand Grip med ett skin, för halva priset. Många skulle noga tycka att det är dyrt även för halva priset men jag vill ha det. Det stod mellan detta och Apples egna. Jag kommer köpa ett ytterligare skin under Black Friday eftersom man inte kunde välja skin till dbrand Grip, och jag fick en hint om vad som kommer under Black Friday.

Jag köper för övrigt inte många skal, köper i regel 1 max 2 skal som jag använder hela tiden. Jag har alltså ingen kollektion med skal.

Last edited by a moderator: 12 nov 2017
    Kristy gillar detta.
  3. SirHejsan

SirHejsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438

MINA ENHETER

Köper alltid Spigen Slim Armour till mina Samsung Galaxy... Kosta vad det kosta vill...

Kristy gillar detta.
  4. Mobik

Mobik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    156
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12S Ultra 12/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12S Ultra 12/512
    Brukar köra på lite dyrare skal (200-500 kr), oftast UAG eller Spigen. Men om möjligt köper jag gärna skalen begagnade här på forumet för att reducera kostnaden något. Till min nuvarande telefon kör jag ett Spigen Rugged Armor Extra som jag köpte för 199 kr på Inet. Funderar på att införskaffa ett Speck Presidio Grip, Incipio Dualpro eller UAG Monarch för lite bättre skydd och/eller bättre samspel med mitt kommande Whitestone Dome-skärmskydd.

5. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 792
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Mitt nuvarande skal kostade 550 tror jag, Apple läderskal. Helt klart värt pengar enligt. Men annars brukar jag nog köra med skal i 100 till 300 kronors klassen.

Psicosis gillar detta.
  6. Jockmokk

Jockmokk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    895
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Jag väljer allt som oftast ett enkelt transparent TPU-skal i prisklassen <50kr. Fungerar alldeles utmärkt och gör inte telefonen mer otymplig. Vill mest ha skydd mot smårepor, även om jag på senare tid har övergett skal helt till förmån för skins på baksidan.

7. Arju

Arju Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Jag brukar att ha ett som är dyrt och några som är billiga. Dyra skal brukar jag köpa begagnad som t.ex UAG har jag köpt här på forumet för en billig peng. Jag brukar köra Dbrand/Slickwraps skin på mina lurar. Det dyra skalet brukar alltid vara nån som tål lite mer, brukar vara större än dom billigare och används dom dagar jag är rädd om luren (e.g vara ute på nån fysisk aktivitet). Dom andra skalen används dom dagar jag inte är rädd om att luren ska gå i golvet. Det finns bra billiga ruggade skal. Jag har aldrig använt mer än max 300kr på det dyraste skalen och då var det en cruzerlite bugdroid skal som jag hade till en oneplus one jag hade för några år sen. Sen dess, max 150kr på det dyraste.

8. tojjetok

tojjetok Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 914
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Maxpriset är ca 600 kr för ett skal, brukar rullar runt på 2-3 skal max. Prissegmentet mellan 200-600:-

9. joker1976

joker1976 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

MINA ENHETER

Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2: