Fråga: Hur kommer det sig att ni valde S4 istället för Htc One?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Dellblod, 2 maj 2013.

1. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Jag har haft en HTC Desire S tidigare och gillade den inte tillräckligt mkt för att vilja ha HTC igen. Sen ville jag ha en bättre kamera, vilket jag tror att jag har fått. :)

2. raptor

raptor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Det är så många som förespråkar mobiler med schysst material som sedan plastar in de i otympliga och fula skal. Speciellt iPhone användare. Jag struntar fullständigt i om en mobil har bra eller fin design / material. Det är funktion som är viktigast i slutändan.
    Nej jag använder inte skal.

3. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Har inte handlat än men tänker mig en S4 före en One för sdkortplatsen

4. silca

silca Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Har man haft s1,s2,s3 så är en s4a självklart val. High Tech Crap aka HTC är en stor nedgradering om man har haft samsung.

5. ztevie

ztevie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1. Skärm vs storlek. Jag menar, en större skärm trots mindre apparat. Varför inte?
    2. Antar att batteritiden kan vara snäppet bättre. Möjlighet att köpa vassare ersättningsbatteri framöver.
    3. Bättre kamera i normala förhållanden.(Hade gärna haft samma kvalite som One vad gäller fota i mörkare miljöer, men om jag måste välja så...)
    4. Möjlighet till extra SD-kort. (Fast jag hade nog klarat mig med de 32 Gb som One har)

I övrigt hade jag lika gärna kunnat köpa en One, men här kommer #5 in: Samsungen kom ut före...

6. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag åkte förbi Elgiganten och där hade de s4 demoexemplar som de tar fram ifall man vill kolla på. Måste säga att mitt första intryck var mycket bra. Inget knarr på backluckan, eller någonstans som knappar mm, som jag var rädd för. Sedan så förstår jag inte varför alla klagar över att den är plastig, jag märkte inte detta alls. Visst ställer man den bredvid One så upplevs den som plastig.

Om det är något jag hatar så är det alla "Virgin fanboys", sådana som just köpt sin produkt, och blundar över alla nackdelar och får produkten att istället framgå som ultimata valet, trots stora brister, man vågar nästan inte tala illa som sin produkt/köp?

Men Men, efter att ha läst alla skräck kommentarer/recensioner så måste jag säga att S4an såg otroligt välbyggd ut :).

Eftersom Htcn inte lär komma ut på ett tag (Svarta), så kommer jag imorgon köpa en svart s4a.

Mitt råd är att man inte skall lita på någon alls, spelar ingen roll hur mycket skit man hör, åk dit och känn efter själv.

7. Malli_

Malli_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mycket bra fråga, jag är precis som du i valet o kvalet. Har beställt en HTC One som jag sedan avbokade och beställde sedan Galaxy S4 som jag väntar på, vet fortfarande inte om jag gjort rätt val. Jag kommer från IOS och har bara haft HTC Sensation tidigare som android, i någon månad, blev så trött på den, startade bara om o krånglade.
    Jag gillar självklart designen med HTC, men som mångan nämner använder jag skal så då kan det kvitta, egentligen är gränssnittet snyggare på One då jag ändå kan tycka att S4 är lite "barnslig" med alla färger och stora text ex. när man ska ringa. Har inte fått S4 än så jag kan inte besvara på hur den är, men jag valde den nu sist ändå för att där är mkt fler funktion, visst alla kanske inte är brukbara men iaf långt fler än i One, man kan byta batteri samt minneskort i den. HTC känns lite tråkig, väljer ändå att gå från IOS o då vill iaf jag ha något lite roligare. Sen gillar jag inte alls Blinkfeed som finns på HTCn. Har bara känt på en prototyp (utan riktigt display) av HTC i en 3 butik och då tyckte jag inte alls den var lika snygg som på bild, men det kan ju också bero på att det just va en prototyp....

8. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Bytte från S2 till One X. Tycker fortfarande S2 var bättre trots generationsskillnaden. Därför hade jag valt S4 över One.

edit: Håller med om att det känns lite lyxigare med metallbakstycke, men det överväger inte att S4 är lättare och går att öppna för batteri/sd-kort-byte. Dessutom hade jag ändå slängt på ett Wallet case..