Hur kopiera sms-konversation till fil?

Diskussion i 'Allmänt' startad av trjberg, 4 sept 2023.

Taggar:
  1. trjberg

trjberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Kan tillägga att jag ville undvika att vara beroende av en app/program för att läsa det. Dels pga risken att appen försvinner men också att vara tvungen att vara beroende av en app som skickar datat någonstans jag inte vill ha det och att vara tvungen att se reklam.

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Om du får ut det i en Excel-fil, textfil eller pdf så är du beroende av någon app för att titta på innehållet i filen men det finns många alternativ för de formaten, de flesta reklamfria....

3. trjberg

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

En textfil kan läsas overallt, alltid. Så har det varit de senaste 60 åren.

4. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Jodå men det är inte säkert att du kan läsa den efter en EMP som en solstorm eller kärnvapenladdning kan orsaka.

5. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 045

MINA ENHETER

Jag använder Smsbackup+, se info i tråden jag länkade. Nu har jag förvisso ett särskilt problem med appen som jag försöker lösa, kanske genom att byta till en annan app, även om andra forumanvändare inte tycks ha samma problem. Men jag kan väl tycka att det är lika bra att göra backup av alla dina sms. Varför begränsa det till just den kontakten, när det är bra att ha backup på hela rasket? Det är ju knappast så att text tar särskilt mycket plats, och MMS (bilder) tycker jag gott man kan unna sig att spara också. Jag själv får mina sms/mms uppladdade till Gmail, dvs jag når dem genom en egen "etikett" i Gmail, vilket känns som en väldigt bra lagringsplats för mig, en säker plats i Google-kontot också. Du kan ju fundera på om du inte ska ladda upp allt sms-innehåll på samma sätt, dvs från alla kontakter. Jag vet inte om Smsbackup+ har en inställning för att välja en specifik kontakt, men det är inte omöjligt annars. Kan kolla senare.

6. trjberg

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag HAR tagit backup på alla sms. I just det här fallet vill jag ha det i ett särskilt format för en specifik konversation som jag förklarat ovan. Ska kolla närmare på Smsbackup+.