Hur lätt är det att skriva på en smartphone?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Agorazo, 12 nov 2011.

1. Agorazo

Agorazo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Så för att sammanfatta så låter det som att ha ett fysiskt qwerty-tangentbord (ex Xperia Pro, Desire Z) är onödigt då ett digitalt är lika bra när man väl lärt sig det om man köper en tillräckligt stor!

Som någon föreslog så ska jag dra iväg och klämma på dem själv men jag tycker det känns rätt avigt när jag provat kompisars smartphones med digitalt qwerty - men jag är ju inte van vid det vilket blir problemet när man känner på dem i affären.

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Tycker det gå ruskigt fort med Swype (finns inbyggt i mjukvaran i SE Xperia telefoner efter senaste patchen). Där heter det "Skriva med dragningar". Det funkar faktiskt bättre än vad man tror.
    Kolla filmen så ser du hur det funkar
    Xperia software update - Gesture input demo - YouTube

3. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag vill bara slå ett slag för SlideIT. Det är som Swype, fast med några skillnader. Personligen tycker jag SlideIT är smidigare (men det är säkert bara för att jag testat det nästan oändligt mycket mer än Swype).

Fördelen med "slajd-tangentbord" är att det helt enkelt är väldigt behagligt att bara glida runt med fingret över skärmen istället för att ideligen slå fingerspetsen mot glaset på olika ställen :)

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hur långt är ett snöre?

I min Ray finns det både T9 och en swype-funktion inbyggt ifrån början. Jag använder swype-tekniken. Går snabbast för mig.