Hur lösa är era "gångjärn" Mitt är riktigt löst

Diskussion i 'Desire Z' startad av sluden, 19 nov 2010.

1. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Såg en tråd på XDA eller om det var cyanogenmod forumet, en kille som skruvat isär telefonen. Tydligen sitter det en fjäder som man kan spänna om man vill ha den hårdare.
    Dock bryter det ju garantin :(

2. pysen

pysen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Som jag skrev tidigare, jag har haft denna lur sen i fredags som är dessutom min första HTC. Men nu vet jag vad ni menar :)
    På min telefon sitter den som det ska, ej lös och kan skriva liggande på sängen/soffan med tangentbordet.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

4. stefanb

stefanb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Min är lös absolut, den fäller ihop sig när jag ligger ner, "slänger" jag den i luften öppnar den sig, lyfter jag den i skärmen/botten så öppnar den sig.
    Den stänger sig när jag vinklar den etc etc etc.

Men, fram till att jag läste den här tråden tyckte jag stundom att den var för hård, men den är ju så pass lättöppnad för att den ska vara enkel att ha och göra med.

Och jag kan inte göra annat än att säga som en del på xda, folk hänger upp sig för mycket på gångjärnen, det finns väl ingen sansad människa som håller en slidetelefon för 5k i bara skärmen?

Visst, jag fattar att man vill påvisa konstruktionsmissen, men det är ju åtminstone i mitt fall endast i onormala situationer som detta faktiskt upplevs.

på xda säger en del och även några här och jag håller med om att det är omöjligt att detta blir ett problem då jag per automatik sätter pekfingrarna på sidan av skärmen och skriver med tummarna.

5. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tjena allihopa. Köpte en z från elgiganten idag och tyvärr fick jag en ganska lös gång tkr ni jag ska lämna tillbaks den o få den utbytt? eller kanske det är jag som är lite nojjig? :( när jag la mig och testa den så fälldes tangentbordet

jag brukar alltid ha otur med mobiler :'(

är det verkligen konstruktionsfel eller ska det vara så?

Last edited: 25 dec 2010
  6. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Köpte också från elgiganten och även den var ganska lös, men det verkar som alla z blir lösa efter ett tag så det är nog inte värt att byta. Men det stör inte värst mycket, den liksom hoppar inte ut av sig själv såvida man inte vrider på den. Plus det verka funka fint med att hålla pekfingrarna vid sidan om man ska lägga sig ner

7. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Nej, det är inte konstruktionsfel. Tangentbordet är gjort att vara väldigt lätt att fälla ut/fälla in. Vilket inte är den bästa konstruktionen... Men eftersom du nyss har köpt den ska det nog inte vara några problem att lämna tillbaka den. Om du byter den så är chansen stor får du nog en som är lika lös. Det du kan göra är (om du är teknisk) att skruva isär den och spänna fjädern själv enligt tråden från XDA som länkades några inlägg högre upp.

8. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vet ej om det går på garantin men det borde det väl göra. Har svårt att tänka mig att det inte skulle täckas.
    Min DZ verkar vara i bättre skick än de flesta andras men det beror säkerligen på användingen också. Jag är mycket försiktig med min, den ligger aldrig i byxfickan eller ens direkt på ett bord utan ett mjukt underlag. Mina gångjärn är rätt hårda, dock är det ett minimalt glapp ibland men när telefonen är stängd så är den verkligen stängd.
    Att det "knackar" när man trycker på skärmen är inte något jag skulle tåla. Det låter som om det är dags att lämna in det exemplaret på lagning faktiskt.