Fråga: Hur många HOX har NI DOAt?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av bYkICr, 12 apr 2012.

?

DOA pga?

1. Glipa mellan display och chassi

24 röst(er)
    42,1%
  2. Flimmrande skärm vid tryckning längst kanterna

26 röst(er)
    45,6%
  3. Gula fläckar i display

6 röst(er)
    10,5%
  4. Notification bug

13 röst(er)
    22,8%
  5. Kamera bug

15 röst(er)
    26,3%
  6. Dåliga volymknappar

3 röst(er)
    5,3%
  7. Döda pixlar

4 röst(er)
    7,0%
  8. Knarrande chassi

13 röst(er)
    22,8%
  9. Batteri som ej går att ladda

5 röst(er)
    8,8%
  10. Fastnar vid reebot

3 röst(er)
    5,3%
  11. Övrigt

19 röst(er)
    33,3%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma sak här i Växjö, skulle DOA min 6:e blev tvärtstoppl...han vägrade. Blev ombad att välja en annan tel. Chattade med Toni och fick besked att de ska inte kunna göra så. Men nu är man så less på HTC nu så lika bra att byta.

Pratade med HTC när jag var butiken, och HTC hävade att det ska inte vara så, men killen i butiken sa att nästa tel jag kommer att få ut kommer att ha samma problem och då blir det DOA igen. Vill ni verkligen DOA så stå på er bara. För min del får det blir en annan tel.

2. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Vilken lur blir det istället?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

3. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej, jag var förbannad på killen i THP och åkte därför tillbaka till jobbet för att chatta med Toni. Vill bara bekräfta att THP butik i Växjö inte ha rätt att vägra mig att DOA HOX. Hade han lagt upp det på ett trevligare sätt hade jag utan tvekan ta en SXS och en NEXUS

4. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Dom kan inte vägrar oss att doa. Var nyss i samtal med Phonehouse via tel. Tjejen la en beställning från den nya leveransen/batchen. Enligt henne är dom flesta felen åtgärdade. Dock kunde hon inte garantera att jag skulle få en felfri.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

5. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Gäller att få reda på hur man kollar vilken batch man får så man kan få koll på om problemen är lösta sen.

6. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

För min del så skiter jag fullständigt i vilken batch jag får, det säger mig ingenting. Jag tänker Grundligt kolla genom luren och testa den på alla möjliga sätt och vis. Vid minsta lilla problem åker fanskapet tillbaka igen som doa.

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag kommer fortsätta DOA tills jag får en bra telefon. Finns ingen annan telefon jag skulle vilja ha i dagsläget så man får väl hoppas att om man lyckas komma upp i 8-9 telefoner att någon annan tillverkare hinner släppa.

8. RickardCK

RickardCK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej! Fick nyligen min HTC One X från Tele2 efter att ha väntat i 1 månad, men upptäckte tyvärr att 5-6 pixlar är döda. Men man märker det knappt, de sitter i rad och det ser ut som att lite damm har kommit på skärmen. Vad tycker ni, är detta acceptabelt eller ska jag DOA den?

Har som sagt väntat 1 hel månad, och Tele2 har en leveranstid på 6-8 veckor på den luren just nu. Vet ni ifall jag får den snabbare och hur många dagar jag har på mig att DOA?

9. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det klart du ska DOA om du har döda pixlar? :-P

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

10. kramxel

kramxel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

DOAT fyra vita, Made in Taiwan. Två förra veckan och två idag. Samma fel på alla, flimmrande skärm vid tryck på sidorna. Det blev istället en SXS.

11. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Pratade med HTC igår. Det enda fel jag har är en glipa i nederkant. Vad som antyddes då från HTC's sida är att om glipan är där, det ska den nämligen inte vara, så kan det på just HOX leda till damm under glaset samt annat otrevligt. Fanns en bild på XDA med en liten fiber som fastnat under glaset bla...

Alltså, i tillverkningen ska ingen jävla glipa bli över. Så nu blir det kanske DOA på den här. Annars älskar jag den, men tycker det är värt att skicka tillbaka dem man har problem. Det är trots allt inte mjukvara vi diskuterar i de flesta fallen utan fel i en stressad tillverkningsprocess. Jag tror att kvaliten kommer öka med fortsatt produktion.

Anyway, mitt batteri verkar i alla fall vara super. Kom upp i 18 timmar igår när jag kom hem från arbetet och det var bara nere på 40-ish% och då var spotify på stora delar av dagen, det är dålig mottagning och jag har rört på mig mellan nätverk hela dagen typ.

12. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har ingen lust och ta en annan telefon heller, vill jag ha dualcore hade jag inte sålt min sensation. Kommer DOA tills jag får en som fungerar eller när nästa samsung kommer ut och då tar jag en sån istället.

Jag är nöjd med hur telefonen fungerar och den passform men inte småfelen som existerar. Synd att de är hårdvarubuggar och inte mjukvara.

13. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ang ta en annan lur.. Nu när erbjudandet från tele 2 är över förlorar man det abonnemanget om man byter.. Så sa tele 2 och elgiganten.. Värt att tänka på

14. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Om man byter telefon? Så.... enda chansen då är m a o att DOA ännu mer, ÄVEN om man inte vill? o_O

15. Danhill

Danhill Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men har man inte rätt till att byta 3 gånger och sedan få pengar tillbaka? Man kunde eventuellt ordna tillgodokvitto på telefonen i alla fall.

På min har jag upptäkt följande fel;

Glipa i överkant :-( där damm har samlat sig

Flimmer i displayen, speciellt när man surfar på kvällen :-(

Vågor längs sidorna och jag tar inte ens i :-(

Tykcte inte jag hade detta förra veckan, så jag ska ta detta med Tele2, synd för jag verkligen gillar denna nallen :-(

16. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Enligt Doa så om den mobil du doat inte finns i lager så har du rätt till en annan mobil eller pengar tillbaka, om inte Doa regler har ändrats. Men butikerna brukar ju vara trevliga generellt så tror nog man kan byta till vad man vill efter 1-2 Doa på samma lur.

Tröttnade ju själv så lämnade in min och väntar ett par veckor och ser vad som händer...
    Dock skulle jag nog inte ha gjort det om jag inte haft andra leksaker så länge... :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

17. Larq

Larq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har doat en grå och fick en vit igår, som har samma problem flimmer när man för fingret vid vänstra sidan. Så snart Doat 2 st

18. quint

quint Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag har inte DOAt någon gång. Jag har inte hittat något av bekymmerna som så många andra verkar ha på min telefon.

19. gizmo

gizmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som har DOA:t hos tele2 och vet hur lång tid det tog för dom att skicka tillbaka telefonen?

20. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Från att de gula fläckarna försvann igår till att de kom tillbaka med trippel kraft idag.. Ackjag vill ju ha denna lur. Ingen annan.. Inte galaxy 3 hellernär den kommer.. Blir att prova en ny