Ja, precis. Det är värmen som påverkar vad jag vet. Det ska även vara därför vissa asfalt-läggare på sommaren blir tillfälligt sterila under den perioden. Om det bara är en gammal skröna vet jag dock inte. Det jag vet är dock att det är joniserande strålning som man vet orsakar cancer, leukemi och allt annat sådant otrevligt pga. att den kan skapa kemiska förändringar i kroppen (slåt bort en elektron från en atom vilket får den att binda med andra atomer på "fel" sätt). Mobilers strålning är inte joniserande.
Har du din telefon i pungen? Jag har min i fickan jag. Dessutom har min pung någon tuff och praktiskt mekanism som gör att den åker upp och ner beroende på hur varmt det är. Tror ett par svarta jeans en solig dag påverkar dina swimmers temperatur mer än din mobil gör. Om du nu inte tejpar fast den runt pungen och kör tethering/spotify från morgon till kväll?
Nu kan jag ta fel, det här är inte precis mitt expertområde. Men jag har för mig att "tjejspermier" är lite mer tåliga än "killspermier". Ev negativ påverkan från mobilen borde då ge en lutning att man får fler flickor än pojkar. Så jag vet inte om du är det perfekta exemplet
För tjejer är väl de viktiga delarna mer skyddade. Dock är kvinnor lite mer "sköra" (menar inget illa med detta). Det finns forskning som visar att det kan räcka med så lite som "smuts" överfört via samlaget för att irritera så pass att det utvecklas tumörer/cancer. Med det i åtanke _skulle_ strålningen kunna vara skadligare för kvinnor, men att isolera den ena faktorn från den andra är såklart väldigt svårt
haha... att alla killar går på det.... "ooops, nu glömde jag ta pillret idag. Kanske blir lite kurra-gömma mellan lakanen sen då"
Angående tjejspermier och killspermier; En undersökning på Ericsson i Göteborg visade att _samtliga_ ingengörer som jobbade i ett visst RF (radiovågor) labb endast hade döttrar, inga söner. Sammanträffande? I think not.
Låter som en alldeles för liten sampling för att vara statistiskt säker. På min Ericssonsajt är det gott om folk med snubbar som har söner, även om de jobbar i ett testlabb med några hundra sändare.
Hur som helst.... För min del är det Android strålning, vilket jag inte tror kan göra något annat en nytta