Hur mycket minne har ni trots apps2sd?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Viggo, 21 sept 2010.

1. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Okej, tack för svaret.
    Hur mkt minne har ni andra på samtalslagring?

2. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

syncar inget mot google då jag inte vill att ett företag har alla såna uppgifter, och körde ta bort data på samtalslagring utan att kontakterna raderades...för säkerhetsskull gjorde jag ju en säkerhetskopia på kontakterna till SD- kortet först bara, ifall de skulle ta bort så e de ju bara o återställa där...är inte "programmet" "kontakter" i programlistningen där alla kontakter sparas ? För där har jag en post på nån mb..

3. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Så kan det nog vara..
    Hehe.. litar du inte på Farbror Bosse (Google) :)
    Kom här skall du få en slickepinne.... haha..

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Efter 30 apps och några megabyte senare har jag mindre än 2 Mb ledigt. För övrigt vill jag nämna att min telefon är helt original. Tycker det är jävligt irriterande att inte kunna ha mer än 30 apps och jag kan bara spekulera när HTC ska få tummen ur och göra som t ex Samsung. Eller är det så förbannat svårt att göra en telefon med 16 GB internminne? Återstår att se vad de kommer göra 2011, men blir det samma visa så köper jag Samsung. Så enkelt är det.

5. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Desire är en asnice lur, men jag valde X10an just för att det är alldeles för lite internminne :(

6. mortalis

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hade 18mb jämt tills jag idag roade mig med en återställning. Samma appar, allt, hamnar på 74mb ledigt. Har man inte gjort de sen froyo så rekommenderas de! Verkar som massa skit blev kvar från 2.1 som inte behövdes.

7. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

Varför då? Verkar ju onödigt, då har män ju alla bilder på telefonen, som med ajfåån, sen blir det fel på telefonen och så är allt borta, nu är det bara att ta ut minneskortet.
    Desire HD verkar ha helt okej med minne.

8. agakhan

agakhan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hi friends! Måste man vara nerd för att ha en HTC Desire ? Jag har läst denna tråden och fattar nada!!!!! Jag har en Desire och är snart 100 år men jag ska väl också få vara med i och leka! Är HTC så jävla dumma i sin produktutveckling att de skickar ut en produkt som inte klarar basala krav när det gäller installationer av Appar?
    Jag har 80 Appar installerade och utnyttjar App 2 SD så mycket som den sväljer.
    Internminnet/telefon ligger på 39.88 MB och jag har ett SD minne på 15 GB.
    Än så länge är det inga problem men internminnet ska ju inte styra vad jag vill göra.
    Är dödens rädd för att rota min telefon.Vad ska jag göra?
    Svara på ett språk som en gammal senil gubbe kan förstå,tack.

9. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Är det verkligen så dålig internminne på Desire? jag som hade tänkt köpa en...hur mkt apps kan man installera egentligen`?

10. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Saken är att telefontillverkare som Samsung väljer att ha med båda delarna, rent av praktiska skäl. Sånna skäl som får mig att gå i taket med min Desire, även om telefonen i sin helhet är en supertelefon. För mig som konsument känns det inte lönt att använda en telefon som är begränsad. Speciellt nu när vi alla kan köpa betalapps. Nu kan jag inte göra det eftersom jag har nu fyllt mitt app-förråd, så tough shit Google - ni får inga pengar av mig i dagsläget. Därför hoppas jag att HTC lär sig läxan och börjar tillverka telefoner där man inte behöver längre spränga huvudet i bitar över om den där app-tillverkaren la en a2sd-funktion i sin app eller ej.

Som jag skrev så har jag nu 30 apps och kan inte ladda ned någon app längre utan att den interna hdd:n säger ifrån. 5 apps från Google och Adobe, multiplicera det med 10 och så försvinner minst 50 Mb av de 100 Mb som du har ledigt för just apps. Siffran "130 Mb" är en siffra som HTC målat upp, likaså att varje app på Market snittar 1 Mb.

11. mortalis

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

målat upp? Jag gjorde en återställning och det stod 137mb tillgängligt minne att installera appar på...dra in den där patchen för att "tvinga" appar som egentligen kan ligga på sd kortet att göra det och därmed har jag, vet inte om det är 30 appar, men många, och 70+mb ledigt...
    Och då är det nåra bamsar med som Navigon (18mb nu på telefonen), Arla (tvingad till sd- kort), angrybirds m.fl.
    Kör patchen, återställ telefonen om du inte gjort de sen 2.2 kom så du får bort massvis med crap, så får du dina 137mb från början och inge rootande eller nåt.

12. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    77 program och spel installerade, drygt 31 MB ledigt.

Det är trist med så begränsat utrymme, men tack vare möjligheten att flytta över stora appar till minneskortet i 2.2 går det ändå in rätt mycket.

13. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Väldigt tråkigt. Kan man inte tvinga apps att flytta till SD?

14. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Mm fast saken är att då har man ju gjort en ändring i lurens system (kommandoprompt). Jag har laddat samma patch via XDA-forumet vars skapare är italiensk men vill inte installera den eftersom HTC sagt till mig för några månader sedan att killarna på serviceavd. kan upptäcka sånt. Och då kostar det, eftersom garantin täcker inte detta. Men ja, tanken har ändå varit festande även om jag inte kunnat flytta just alla apps.

Det är just sånt här jag kommer att undvika att ställas inför vid nästa köp av telefon.

15. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

HTC har gjort det möjligt med senase froyo för installera appar på sd kortet. Det är nu upp till utvecklarna att uppdatera/göra apparna möjligt för föra över till sd kortet. Istället för klaga här på HTC (som dom inte kan göra nåt åt saken), är det bättre klaga hos app utgivarna på kommentarer och gnäll på som fan på app2sd vänligt uppdatering på apparna. :)
    Sen market öppnades för omvärlden, har det släppts mer app2sd vänliga och gamla appar har uppdaterat till app2sd också.
    Tålamod är vad som behövs nu. :)

16. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag köper inte denna argument för fem öre då jag anser att telefontillverkarna har precis lika mycket ansvar som apptillverkarna. Kan Apple, Samsung, Sony-Ericsson och Motorola göra det så kan väll HTC med. För så vitt jag vet finns bara en enda HTC-telefon som har 8 GB ROM, och det är HTC Incredible som endast säljs i Förenta Staterna.

Det du skrev ovan är precis sånn där typisk bortförklaring som jag fått från HTC, där man hela tiden skyller ifrån sig och hävdar att det är just apptillverkarna som är felet - och inte dem. Sånt skitsnack köper jag inte! Ger man 5 tusen för en telefon då förväntar man sig vissa saker också. Och nej, det spelar ingen roll om en app har 10 eller 50 mb - har man 8 eller 16 GB i ROM så skiter man i sånt. Ungefär som att ha en barnkundvagn på Coop och handla mat för 3000 till familjen där man prioriterar bort flingor, knäckebröd, mjölk och allt annat som inte ryms i den lilla kundvagnen. Precis sådan typ av begränsning känner jag nu när jag ska handla apps via Market.

Och det är då man börjar göra drastiska åtgärder, som t ex roota upp telefonen och tvinga över alla apps till SD-kortet med brute froce. Normalt sätt brukar jag ha livets tålamod, men vi får se hur länge det varar. För jag köper inte en telefon nästa gång med samma typ av miss som Desire.

Jo med den där patchen, men bara de med a2sd. Ska du flytta över just alla så måste du roota.

Last edited: 16 okt 2010
  17. Jolle

Jolle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ca. 100 mb ledigt med ca. 80 apps. :)

18. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

a2sd storage 243 free of 457 mb
    interal storage 17,98 free of 148 mb

och jag har root och a2sd+ ........ visst har ju lite appar måste jag väl erkänna men fan vad dåligt att den inte kan lägga över fler på a2sd storage.... eller har jag gjort något fel tro..

19. mortalis

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag bara undrar hur de ska kunna bevisa detta om jag återställer den.
    Har haft lite mjukarugrejer som jag frågat supporten om, och flera gånger frågat om jag kan få komma åt några loggar på nåt vis för att se vad som går fel, men det finns tydligen inte att tillgå..och jag undrar då om supporten för det första får gå igenom loggfiler, som verkar vara omöjliga att finna, och spontant upptäcka att jag ändrat ett par rader för några månader sedan.
    Samt att de får neka mig garanti när jag kört ett program som endast gör att applikationer sparas på minneskortet istället för telefonminnet (ej flash och liknande), tror mer på att de säger detta för att försöka skrämma så många de kan och tro att de får mindre serviceärenden, framförallt för att de själva inte kunnat testa om patchen verkligen gör någon skada eller inte..en helgardering att säga så anser de väl.

Men hur som, 137mb får man, utan något patchande eller något, att installera på.

20. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

@cowsick

Det där ser helt uppåt väggarna fel ut. Såvida du inte har en massa
    synkat, t.ex. gigantisk kontaktlista, facebook info synkad, en himla massa
    mail ect för sånt fyller ju på telefonminnet. För a2sd+ klarar att lägga alla
    appar på sd-kortet eftersom appen tror att den ligger på telefonminnet eg.

Själv har jag typ 233mb kvar av mina 512mb
    och sedan har jag ungefär 70 mb kvar på telefonminnet.