Diskussion: Hur mycket tror ni att Nexus 4 kommer att kosta?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av monty, 5 nov 2012.

1. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Vi ser redan priser mot 4200:- här i Sverige. Det kommer att gå ner efter några veckor/nån månad. Vi behöver inte oroa oss överhuvudtaget.

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej du ser inga priser än, alla har satt "riktpriser" somär gissningar baserat på Googles subventionerade priser. Ingen återförsäljare i Sverige har fått några priser av LG än. De enda priset vi fått av LG är det vi såg i spanen och det var på 599 Euro. Vilket skulle betyda straxt under 6000 kr i Sverige.

3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej, Google säljer en kraftigt subventionrad/mängrabatt Nexus. De priser som de verkar få direkt av LG ligger på 599 Euro.

4. aeqvist

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Jodå om du går in på comviq.se kan du hitta priser där, 4195:- för en 16GB Nexus 4. Jätte enkelt :). Du måste bara klicka på den hemliga länken för att komma dit. Du kan köpa din Nexus av din LG-polare för 6000:- så kanske han tjänar sig en hacka, jag kommer att fuska till mig en betydligt billigare. Undrar om det jag gör är olagligt :O

Last edited: 8 nov 2012
  5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Har du läst allt det finstilta? De flesta brukar friskriva sig mot prisändringar samt leveransförseningar, det är standard. Vi har t om ett citat från webhallen här i denna tråd där de säger att inget pris är satt och att det kommer att ändras så fort de får det från LG.

Jag hoppas också att det blir runt 4000. Men det enda priset vi har fått av LG är det i spanien och det talar för 6000 kr. Du tror väl inte att LG försöker vara snälla? De ser att den får toppbetyg efter toppbetyg i alla recensioner och hur suget byggs upp. Man räknar nog på vilket pris där man tjänar mest kontra pris per enhet samt försäljningsantal.

Vi får se vad de kommer fram till.

6. Kimpan

Kimpan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Att den ska vara billig har ju varit en av de säljande argumenten? Har dom helt plötsligt ändrat strategi helt?

7. aeqvist

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Nej behöver inte läsa det finstilta då jag inte har bundit mig till något. Har dock alltid varit så att om man förbeställer en sak för ett visst pris så får man prylen för det priset eller lägre om den skulle gå ner under förbokningstiden. Skulle den däremot gå upp i pris, får man den för priset som man beställde den för.

Jag skulle kunna betala in 4195:- nu och då tror jag helt ärligt inte dom kan göra ett skit. Men självklart, har inte läst det juridiska ang detta eftersom det skulle ta för lång tid. Överbevisa mig gärna men TROR du har väldigt fel ang detta.

Klart dom inte vill vara snälla men kan inte vara giriga heller. Skulle det bli som du säger så kommer dom inte sälja många nexus4 här i sverige inte. TROR du har väääldigt fel iaf.

Kommer ändå importera som det ser ut nu (screw sverige) wants it now! :D

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Hur många tror du har koll på priset i andra länder? Ett fåtal som är riktigt intresserade. Resten har ingen koll utan kommer jämföra priser i butiken/på nätet i Sverige. Titta bara här på galaxy nexus forumet, på en sida för mobilintresserade så dräller det av folk som inte ens klarar av att byta en rom eller än idag förstår varför deras nexus inte får uppdateringarna lika snabbt som andra. Så 95% av de potentiella kunderna har ingen som helst koll på vad den kostar i andra länder.

9. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Fast nu hittar man ju s3an ganska mycket billigare än 6000. Aja, hade inte play store gått ut med så snorbilligt pris, hade ingen reagerat på det.

Brorsan ska till Tyskland i december, funderar på att be honom plocka upp en :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

10. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jo, jag hoppas det sätter ett rek pris på 4495, men vi får se. Det är som sagt giriga chefer som tar dessa beslut. :) inte mobilnördar.

11. aeqvist

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Spelar ingen roll, Ser en random kund (som inte kan något om ämnet) Samsung vs Google Nexus i en butik så kommer majoriteten att välja Samsungen.

Du snackar om ett fåtal personer på Swedroid? Det är svinn, inget man behöver ta med i en sådan beräkning direkt.

Chefer brukar vara giriga, men inte dumma i huvudet. Står fast vid att dom kommer inte sälja många telefoner om dom sätter ett pris på 6K. Calling bullshit på detta rykte.

Lovar att jag ska säga förlåt att jag inte trodde dig om det blir så :)

12. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon: