Fråga: Hur reklamera tyskköpt Pixel 3? [svullet batteri]

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av Xboy, 17 jul 2020.

  1. Yoko666

    Yoko666 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    401
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Telefon 3:
    iPhone 7
    Platta:
    Ipad Air 2
    Platta 2:
    Huawei Mediapad M2 8"
    Övrigt:
    För många... =)
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    30 647
    Mottagna gillanden:
    27 200
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nackdelen är bara att man får räkna med att IP-klassningen ryker.
     
    Xboy och Yoko666 gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    19 415
    Mottagna gillanden:
    8 546
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Platta:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Platta 2:
    Chuwi Hi10 Plus
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Nest Mini
    När jag returnerade en Pixel 3a XL så stod det också att den bara gällde i Tyskland, men det var inga problem enligt UPS Sverige o skicka den direkt från mig till Tyskland. Så har du väl fått en fraktsedel, så bör du inte ha något problem med o skicka den direkt till Tyskland o inte via t.ex. mailboxde på egen bekostnad först
     
    Xboy och bernard gillar detta.
  4. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Måndag, 11:35. Enligt nedanstående skärmdump skall Google Store Sverige ha telefontid nu. Till viss förvåning läser en automatisk röst dock upp följande meddelande:

    "Tack för att du kontaktar Google Support. Supporten är tyvärr stängd för närvarande. Besök hjälpcentret om du vill veta våra öppettider och vilka alternativ du har för att kontakta oss."

    Har man plötsligt gått på semester och varken uppdaterat supportsidan eller röstmeddelandet kan det knappast beskrivas som annat än pinsamt - det är ju inget litet postorderföretag i en källare i Gnesta vi talar om.

    upload_2020-7-20_11-36-32.png
     
    Tusuki och bernard gillar detta.
  5. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Tack för tipset. Som bernard påpekat torde dock Pixel 3:ans vattentäthet ryka samma sekund som den öppnas. Även med rätt uppsättning verktyg (som lär kosta en slant) skulle jag inte våga mig på det. Under pandemin tycker jag det är extra viktigt att sanera nycklar och elektronik som används i publika miljöer. Att löddra in telefonen under en vattenkran känns som ett riskfyllt äventyr utan garanterad IP-klassning. Tack ändå!
     
  6. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Jaha, gott folk - dessvärre har jag presumtivt dåliga nyheter för samtliga svenska Pixel-kunder. Dagens försök har varit totalt fruktlösa - att kontakta Google känns lite som att skrika i motvind. Hur jag än gjort har jag ännu inte nått någon. Följande åtgärder är nu utan framgång genomförda:
    1. Googles svenska support har upprepade gånger kontaktats på 020-120 32 20. Trots telefontid svarar ingen alls; det enda meddelandet som lämnas gör gällande att supporten är stängd.
    2. Googles svenska huvudkontor i Stockholm tycks ej ha några telefonister; på telefonnummer 08-505 103 00 svarar ingen, vilka ton-/knappval som än företas. Samtliga valalternativ tycks mynna ut i en hänvisning till supportsidorna.
    3. Google Sverige bevakar ej sin officiella supportmail ("[email protected]"). Skickar man en förfrågan dit ges ett automatiskt svar, bland annat med ordalydelsen "Vänligen notera att e-mail skickade till e-mailadressen [email protected] varken kan läsas eller hanteras på grund av det stora antalet förfrågningar").
    4. Google Store Tyskland besvarar ej telefonsamtal - ringer man dit säger en röst att man till följd av den rådande pandemin har begränsade (underförstått: obefintliga) möjligheter att ge telefonsupport.
    5. Google Store Storbritannien ger precis samma besked.
    6. I Googles Pixel-telefoner, som detta Youtube-klipp visar, en möjlighet att kontakta Googles Pixel-chatt direkt genom en inbyggd supportfunktion i inställningsappen. Denna möjlighet tycks emellertid vara avslagen i Sverige; de två knapparna för kontakt via telefonsamtal respektive chatt finns ej synliga i appen.
    7. Tidigare i denna tråd har @jnsson@jnsson föreslagit att Google Store Tysklands särskilda Pixel-chatt kontaktas med hjälp av Googles DNS-tjänst. Tyvärr verkar inte heller detta vara ett alternativ; chatten är inte längre tillgänglig från Sverige ens med Googles DNS-tjänst, utan förefaller vara helt och hållet geoblockerad.
    Den lätt bisarra situationen tycks bekräfta en gammal sanning - Google underlättar inte på något vis för sina främsta vapendragare i Sverige (och jag kan bara gissa vad en anställd på någon av Apples svenska butiker skulle tänka om vederbörande skulle läsa denna tråd).

    Med ovanstående sagt tas ytterligare förslag på hur man enklast (hm) kontaktar Google emot (med undantag av VPN-tjänster). Då förslagen torde beröra samtliga svenska kunder som gjort beställningar från Google Store Tyskland gissar jag att alla tips är välkomna för alla som både bevakar denna tråd idag, och som hittar den i framtiden.
     
  7. Buzz

    Buzz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    3 303
    Mottagna gillanden:
    839

    MINA ENHETER

    Kolla med konsumentverket om EU tillåter sådan geoblockering?
     
  8. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Frågeställningen är motiverad, och jag ser gärna att någon tar tag i det. För egen del vill jag gärna få iväg min defekta Pixel 3:a till reparation så snart som bara möjligt, och allra helst innan arbetsveckan är slut. Att initiera ett ärende via Konsumentverket fyller absolut sitt syfte, men i sådant fall gissar jag att tidsperspektivet ser helt annorlunda ut.
     
  9. Henkesthlm

    Henkesthlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2016
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 3XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 3XL
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab 4
    Jag lyckades efter en hel del mailande få iväg min 3XL med glapp mikrofon på reparation. Det blev problematiskt då den köptes på Media Markt i Tyskland, Google hänvisade till en början till Media Markt som i sin tur sa att jag måste lämna in mobilen i en butik.

    Efter mycket tjat med vänlig ton gav Google med sig och gav mig fraktsedlar. Behövde skicka min enhet först men fick en sprillans ny inom en vecka.

    Jag fyllde i ett formulär till den svenska google supporten någonstans på deras hemsida, men lyckas inte hitta den sidan igen.

    Det du kan testa är att skriva ett mail till: [email protected]

    Förbered dig på krångel med att de bara kan lämna ut fraktsedlar i länder där enheten säljs. Jag bad då om att få adressen till deras reparationscenter för att själv kunna skicka den dit, då fick jag fraktsedlar och allt rullade på smärtfritt.
     
    chraist, Xboy och holyjoe gillar detta.
  10. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Tack så mycket. Gissningsvis var det ett tag sedan du behövde genomgå allt detta krångel. Som ovan nämnt fungerar inte längre svenska Googles e-postadress; skickar man ett e-postmeddelande dit får man endast ett automatiskt svar tillbaka, där det står att de mottager så mycket e-post att man inte bevakar den. Istället hänvisas till supportsidan. Där finns, som sagt, dessvärre ingen hjälp att få. Kontaktformuläret du nämner verkar tyvärr också vara borttaget.

    Problemet som jag försökt belysa här är att den totala avsaknaden av kontakt med Google omöjliggör returer och reklamationer. Förhoppningsvis kan dock någon som har bekräftat aktuell information om hur man kommer i kontakt med Google skriva ett inlägg i denna tråd.
     
    Last edited: 20 jul 2020
  11. Henkesthlm

    Henkesthlm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2016
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 3XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 3XL
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab 4
    Det var i slutet av maj så inte alltför länge sedan.
    Mailen jag skrev var den som jag fick svar ifrån, och jag tror det skapas ett nytt ärende om du skickar ett mail dit. Gör ett försök i alla fall :)

    Men jag håller med dig, det är väldigt svårt att få support. Krävdes mycket sökande för att få kontakt med någon som kan hjälpa till.
     
    Xboy gillar detta.
  12. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Uppdatering 2020-08-11:

    För er som bevakat denna tråd har jag försökt ta ett nytt grepp runt problemet. Trots löfte från amerikanska Googles support-e-post-adress om att någon från brittiska Google skulle kontakta mig har det inte skett. Jag beslöt mig därför att bita i det sura och teckna mig för ett årsabonnemang hos NordVPN (som skall erbjuda pengarna tillbaka inom 30 dagar).

    Med NordVPN aktiverat provade jag att på nytt besöka Google Store Germanys "Pixel Hilfe"-sida för att där aktivera supportchatten. Hör och häpna, men med VPN-tunneln fungerade det faktiskt. Nedanstående skärmdump visar hur det hela ser ut med ett tyskt IP-nummer:

    [​IMG]

    För att sammanfatta chatten som följde efterfrågades, på tyska, IMEI-nummer samt några korta frågor om själva problemet ("Har du använt originalkabeln?" och "Var har du köpt telefonen?"). Märkligt nog frågade även medarbetaren om jag kan ta fotografier med min Pixel 3. Jag svarade sanningsenligt "ja" (för det kan jag ju; telefonen fungerar precis som vanligt), och frågade därefter varför det var av relevans. Som svar fick jag att någon på en "specialavdelning" kommer att granska ärendet och höra av sig via e-post. Chatten avslutades med att jag frågade hur lång tid det tar att få telefonen åtgärdad, varvid medarbetaren jag talade med sade att reparationsärenden kan ta upp till 15 dagar.

    Strax efter chatten var avslutad fick jag ett e-postmeddelande, som bekräftade vad medarbetaren sagt; en "specialistavdelning" kommer att granska ärendet och höra av sig. Lustigt nog står även i meddelandet (som i sin helhet bifogas på tyska nedan, för den som vill läsa det) att...

    "Under en begränsad tidsperiod som krävs för att lösa ditt kundtjänstproblem, samtycker du till att tillåta Googles kundsupport åtkomst till information om din Google-produkt och ditt konto, som inkluderar produktinformation som IMEI, serienummer och land i var du är och din produkt köpts, kontohistorik och begränsad historisk användningsdata. Uppgifterna som används kommer att användas för att förbättra din kundtjänstupplevelse, felsöka problem med den här produkten eller historien om kampanjen och för att förhindra bedrägeri. Google behandlar denna information enligt beskrivningen i Googles sekretesspolicy."​

    Hela förfarandet väcker några frågor:
    1. Varför vill Google att jag (eventuellt) skall ta fotografier med den trasiga/svullna telefonen?
    2. Vad, sannolikt, kommer "specialistavdelningen" att göra?
    3. Vad innebär egentligen samtycket om information om Google-kontot?
    Alla spekulationer är välkomna; eventuellt bryts ny mark här och nu, då ingen annan Swedroid-användare tidigare tycks ha dokumenterat detta.

     
    l2obban, fryguy, johanho och 2 andra gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    30 647
    Mottagna gillanden:
    27 200
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Google har tyvärr anammat en supportmodell som påminner om den som vanligen används i USA, med inte bara first, second och third line, utan utökat det till vem vet hur många nivåer.

    I alla fall så kan first line inte göra något över huvud taget. De ställer bara frågor utifrån ett manus/flödesschema, vilket gör att det kan bli mycket märkligt ibland. Det är i princip som att tala med en bot, med undantag för att koden exekveras av en människa istället för en mikroprocessor.

    För att ett beslut skall fattas behöver en "specialist" / second line titta på ärenden, vilket du nu erfar. I Europa är det mer normalt att first line har lite större ansvar och kan ta enkla beslut, som att skicka ut en retursedel, men så är alltså icke fallet här.

    Det lustiga är att du aldrig kan kommunicera med något annat än first line. Uppstår ett problem sedan med slutsatsen specialisten tagit, behöver du kommunicera genom first line, vilket ofta ställer till det då de enkelt missförstår eller inte framför vad man önskar framföra korrekt. Oerhört ineffektivt och tidsödande för samtliga inblandade.

    Det skall dock sägas att den svenska supporten är bättre när den är online. De verkar ha lite större autonomi än den tyska, förmodligen för att den är så liten (?).

    När man har att göra med den här mycket speciella supportmodellen så är det bäst att bara följa alla steg i flödesschemat. Annars uppstår ett "guru medition error" och så får man vänta medan supporten blåskärmandes frenetiskt bläddrar i Googles alla flödesscheman efter något som leder vidare. Ibland blir felet så allvarligt att chatten bara stängs, så får man börja om igen.
     
    Last edited: 11 aug 2020
    l2obban, Xboy och N6290 gillar detta.
  14. N6290

    N6290 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    1 989
    Mottagna gillanden:
    832

    MINA ENHETER

    Intressant inlägg.

    Min bild av Googles support är att den är vansinnigt dålig. Jag var verkligen övertygad om att jag pratade med en robot vid några tillfällen, för den ställde så konstiga frågor, och samma frågor om och om igen, fast med lite annorlunda ordval. Trots att jag redan svarat på det, och förklarat vad jag egentligen ville ha svar på.
    Finns det något sätt att veta säkert att Google INTE infört "botar" som första steget i supporten?

    Lätt sämsta supportupplevelsen jag haft hos något företag nånsin. Tyvärr.
    Det är Google Drive-supporten vilken jag kontaktade nyligen, som jag främst har i åtanke. "Goddag yxskaft".
     
    Xboy gillar detta.
  15. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Tack för det ingående och intressanta svaret (med pluspoäng för Amiga-referensen - jag hoppas du överväger en Amiga A1222 Tabor, så snart den släpps). För egen del har jag ingen som helst insikt i sådana här frågor, men med dina kunskaper om supportverksamheter är/kan vara uppbyggda blir genast Google Store Tysklands referenser till "specialistavdelningen" mer begripliga.

    Räkna med ytterligare uppdateringar i denna tråd så snart domen kommer :).
     
    l2obban och Itson gillar detta.
  16. harre

    harre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2020
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    12
    Jag har en mobil jag beställt från Google store tyskland som fastnat tre veckor i Hamburg och jag klickade på en länk som beskrev retur-villkoren och kom sen till denna sida.

    Logga in – Google Konton

    Sen kunde jag välja frakt-problem och sen chat, sen kom chatten igång.

    Fick beskriva mitt ärende på engelska och fick svar på typ en minut att de skulle koppla in en specialist. Håller på att chattar med nån annann nu så får se hur det går :)
     
    Xboy och bernard gillar detta.
  17. harre

    harre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2020
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    12
    Mitt ärende blev promotat till en högre nivå :P De skulle höra av sig vidare på mail. Känns som man fick bättre service från enmans-företagen i Kina man handlade på Ebay :D
     
  18. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Uppdatering 2020-08-21:

    Skam den som ger sig. Efter att Google Store Tyskland inte avhörts på några dagar skrev jag tillbaka med en kort och vänlig påminnelse. Nästan omgående fick jag ett svar med innebörden att jag tydligen förväntades ta ställning till huruvida jag accepterade ovannämnda villkor. Efter att jag tackat ja till dem fick jag beskedet att specialistavdelningen skulle granska ärendet. Igår - torsdag 2020-08-20 - dök plötsligt nedan meddelande upp via e-post:

    Den som kan sin skoltyska torde förstå att det hela handlar om ett väldigt generöst inlöseninbjudande - Google ersätter helt enkelt min defekta Pixel 3:a mot en ny telefon, och erbjuder samtidigt två val - antigen skickar man ut en ny direkt (så jag inte står utan telefon), och väntar därefter på att jag skickar tillbaka min gamla. Gör jag inte det förbehåller man sig rätten att ta betalt för den nya telefonen (se nedan). Det andra alternativet inbegriper att jag först skickar tillbaka min trasiga telefon, och därefter väntar på den nya. Gör jag det ges jag inte möjligheten att föra över eventuella data från den gamla telefonen till den nya, men riskerar samtidigt inga eventuella avgifter i det fall den trasiga telefonen inte skulle skickas tillbaka.

    Jag valde det första, "avancerade" alternativet och fick i detta skede till slut ett e-postmeddelande med UPS-fraktsedel till Polen (kopplat till vad som branschen tydligen kallar för ett så kallat RMA-ärende). I meddelandet fick jag även en länk till Google Store, med möjlighet att ange konto-/kreditkortsnummer i det fall Google behöver debitera för en utebliven returleverans. Så här ser sidan ut:

    [​IMG]

    Notera det intressanta priset - för första gången, vad jag har sett, visar Google här vad en Pixel 3 kostar i Sverige: 8 795 SEK. Av allt att döma tycks Google ha produkter man inte säljer i Sverige prissatta för den svenska marknaden. Det hela får företagets ovilja att lansera Pixel-produkter på den svenska marknaden som än mer egendomlig. I sammanhanget bör även påpekas att hela proceduren med att ange betalningsuppgifter för ersättningstelefonen sköttes helt automatiskt genom Google Store Sverige, helt utan att jag hade den tidigarenämnda NordVPN-tjänsten aktiverad; den har ännu endast behövts för att kunna nå "Pixel Hielfe"-chatten hos Google Store Tyskland.

    Leveransen av den nya Pixel 3:an tycks ske från Irland, och inte från Tyskland. Så snart jag har ytterligare nyheter att rapportera uppdaterar jag denna tråd på nytt för alla nyfikna och, givetvis, alla som själv dras med defekta Pixel-enheter som garantin täcker. Tills vidare hoppas jag att UPS-fraktsedeln även är giltig i Sverige - får jag inte iväg den gamla telefonen kommer det här bli en dyr affär :).
     
    psp123, Buzz, johanho och 4 andra gillar detta.
  19. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    19 415
    Mottagna gillanden:
    8 546
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Platta:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Platta 2:
    Chuwi Hi10 Plus
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Nest Mini
    Nej, den kommer komma från samma ställe som den skickades ifrån om du köpte den från Google Store Tyskland, vilket är från Nederländerna. Adressen du får på mailet är Google huvudkontor för EMEA länder om det är följande adress: Google Commerce Ltd Gordon House, Barrow Street Dublin 4 Co. Carlow Irland
     
  20. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    148
    Telefon:
    Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 3
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    LG Watch R, Philips 65PUS7601, Pixel Buds 2
    Uppdatering 2020-08-30:

    Till slut är den här - en ny Pixel 3! Då Google lovar att skicka en ersättningstelefon menar man det verkligen bokstavligt talat. Företaget har nämligen, visar det sig, en särskilt kartong för Pixel 3 som endast innehåller själva telefonen, men som saknar USB-sladd, laddare, hörlurar och manual. I kartongen finns en sedvanlig liten nål för byte av SIM-kort, en vit putsduk och själva telefonen. För den som följt hela resan bifogas några fotografier som en lättare söndagsunboxing.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu återstår egentligen bara att, med hjälp av de returfraktsedlar Google tillhandahållit, skicka tillbaka den gamla Pixel 3-telefonen med det svullna batteriet, samt avbryta prenumerationen på NordVPN (och hoppas att de verkligen ger pengarna tillbaka, som utlovat). Det senare är dock en annan historia.

    Tack till alla som följt denna tråd och bidragit med kommentarer och tips!
     
    Last edited: 30 aug 2020
    johanho, svenix, harre och 5 andra gillar detta.