Hur ser jag mängden datatrafik?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Fractalogic, 1 september 2010.

1. Fractalogic

Fractalogic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Angående att göra en säker avmontering av telefonen från datorn så har jag inte hittat någon metod som fungerar än. Jag har faktiskt kopplat bort den en gång genom att bara dra ut USB sladden.

Jag har följt anvisningarna i manualen. Se sida 19 till 21 i snabbstartguiden (länk ovan). Jag har dock inte kopierat över HTCSync.exe till datorn som manualen föreslår.
    Istället har jag kört den direkt från telefonen och det var inga problem det.

När installationen av HTC Sync var klar så stod det Frånkopplad i HTC Sync. Den såg alltså inte att telefonen var inkopplad, men det verkar vara normalt om den står i läget Diskenhet (USB Masslagringsenhet), telefonen måste stå i HTC Sync då.

Enligt snabbstartguiden ska man trycka på Inaktivera USB-lagring. Steg 6 kan jag följa, ända fram till det att jag måste trycka på Inaktivera USB-lagring. Något sånt alternativ har inte jag. Det står bara Diskenhet eller namnet på ett annat läge beroende på vilket som är valt. Trycker jag på det så har jag inte något alternativ som heter Inaktivera USB-lagring där heller. Så inget sånt alternativ på min telefon.

Det jag kan göra är ju att välja Bara ladda precis som du säger. Men det är lätt att vara efterklok kan jag säga. Jag kom inte på det där så jag drog bara ut USB sladden. Vad fan skulle jag göra annars? Stänga av datorn eller telefonen? Att lägga den i Bara ladda kom jag på efteråt och då var det sent. Dock så behövde jag inte starta om telefonen, den läste in SD kortet direkt.

2. Fractalogic

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

:eek: Ahh... magic! :D

Men om nu Sekretess och alternativet Säkerhetskopiera mina data finns kvar i systemet, varför kan man inte nå dessa genom inställningsmenyn? Är det typ något bakåtkompatibilitets-tänk?

Alternativet har dock bytt namn till Säkerhetskopiera mina inställningar vilket jag uppskattar eftersom det tydliggör att det är endast inställningar och inte egentliga användardata man kan säkerhetskopiera med detta alternativ.

Jag förstår vad du säger. Men det där bör gälla de produkter som har levererats tidigare. Det vill säga har man köpt en HTC Desire med Android 2.1 och har sedan själv valt att uppgradera den till Android 2.2 när den lanserades så har man bara sig själv att skylla för att manualen inte stämmer överens med telefonen. Nu var det ju så att jag fick dessa gamla manualer med en helt ny telefon. Det är inte acceptabelt tycker jag.

Inte nog med att de har lagt in en nyare version av Android, de har även bytt ut skärmen från en AMOLED från Samsung till en SLCD från Sony. Har de kostat på sig att revidera hårdvaran i produkten så kunde de faktiskt kostat på sig att revidera manualen.

Därför skulle det vara intressant att veta vad det kostar egentligen att skriva en manual till en produkt som HTC Desire och vad det kostar att revidera den.

Bara för att du har en äldre HTC Desire revision hindrar dig inte från att ladda ner och läsa manualen. Dock så kommer du inte kunna se hur det funkar med nyare HTC Desire revisioner, då HTC varken har inkluderat en reviderad manual med de nya telefonerna eller lagt upp en reviderad manual för de nya telefonerna på sin webbplats.

Absolut, de ska ha lagt upp en reviderad manual för de nya telefonerna på sin webbplats. De behöver ju inte trycka nya manualer och skicka runt till alla användare världen över. Det slipper de för min del om de bara orkar revidera den nuvarande och lägga upp den på sin webbplats. Då är jag nöjd. Där kommer återigen frågan varför de inte har brytt sig om att revidera manualen för de nya telefonerna. Är det en kostnadsfråga? Nej, jag förstår inte.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

fabriksåterstälningen har dom flyttat till sd och telefonminne. längst ner heter återställ standardinställn.

4. Jonas_

Jonas_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu ser det ut som att den här tråden kom att handla om något annat än OP först frågade om, men ett tips om man vill se sin förbrukning med ett Tele2-abb är att gå in på m.tele2.se och leta sig in på "mitt tele2".

5. Fractalogic

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Ja, den här tråden kom att handla om något helt annat än det jag föreställt mig. Tack var det krånglet med Google konton.

Nu kan jag bara meddela att jag har fått ordning på det efter en återställning av telefonen. Efter att ha återställt telefonen så använde jag mitt privata Google Mail konto (fö[email protected]) för telefonen. Då fungerade Android Market direkt.

Jag har senare fått fram att detta har att göra med ett par begränsningar hos flera Google produkter eller tjänster. Man måste kunna logga in på Google Talk för att Android Market ska fungera. Man måste kunna logga in med en Google Mail adress på Google Talk för att Google Talk ska fungera. När man registrerar ett Google konto (ej ett Google Mail konto) så kan man inte använda eller koppla tjänsten Google Talk till sitt Google konto (ej ett Google Mail konto). Det finns dock en liten fulhack man kan göra som Google själva också hänvisar till. Jag kan ta upp det senare om någon är intresserad.

Ovanstående ska dock inte vara något problem om man använder ett Google Mail konto som Google konto för inloggning till olika Google tjänster inklusive Android Market.

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag vet inte om någon har skrivit det...

Men som svar till frågan "Hur ser jag mängden datatrafik?"...
    Installera appen "Stats", ställ in den på så mycket data du är tillåten att använda innan de börjar kosta skjortan.

Och du ser hur mycket data du har förbrukat sedan ett visst datum, främst då när du får ny data att använda upp. Och du blir även varnad när du börjar närma dig maxgränsen. :)

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Kul att det löste sig för dig:)

Vill bara korrigera infon du fått lite. Det funkar lika bra med ett Google Apps-konto som använder Googles mailfunktion.

GtalkService håller i alla synk och push-funktioner inkl. Market. Det är förmodligen därför du måste ha ett mailkonto hos Google