Vet att vi har fiber, sen har vi Digital-TV också. En TP-mätning brukar ge ca. 50-80Mbit upp och ca. 10-18Mbit ner.
Själv sitter man i obygden med 2 mbps adsl, farsan vägrar uppgradera till 8mbps för att 2 "funkar så bra" enligt honom
97.21/6.57 hos bredbandkollen Och har även ett SDSL som är på 2mbit, stabilitet är Kollade även servern, men det är ju inte riktigt rättvist, nload visade avg 30mB/s upp och ner.
(0.35 / 0.44 @ Bredbandskollen) Jag vinner va? Även jag sitter ute i "obygden", än dock tämligen nära civilisation, och vi har inga möjligheter att uppgradera det såkallade bredbandet vårt. Kan även nämna att jag brukar ha lite bättre än så här, brukar faktiskt ligga på över 0.5 nedåt. Vanligtvis håller Telia vad de lovar i alla fall.
29/11 har jag just nu fast jag har "lånat" farsans iPad, på datorn får jag ut ungefär 75/50 över trådlöstnätvärk med bredbandsbolagets 100/100
Nej, men "plötsligt händer det" som man säger, haha! Det gäller dock inte "simultant" tyvärr, så hastigheten uppåt begränsas av hastigheten nedåt.
Vi ska iaf ha 100 ner, 10 upp men vetefan vad vi egentligen får. Det bredbandet delas på 2 iPods, 2 Laptops och en stationär dator samt två kanalboxar.