Mitt bidrag till segast internet tävlingen måste vara då jag fick 0.05/0.35. Det tog fan 5 minuter för speedtest att bli färdig...
Comhem 100/10 och får ut nästan exakt just 100/10. 99.x/9.6x vanligtvis. Bra fart på linan, men Comhem imponerar inte helt och hållet med stabiliteten. Jämfört med Bredbandsbolagets DSL som jag hade innan så har jag säkert fem gånger mer problem med downtime och periodvis kass fart. Jag valde mellan 16/2.2 (reell fart) och kalasfin stabilitet med BBB eller 100/10 och en del strul med Comhem. Vet ärligen inte om jag gjorde rätt val; farten är för all del bra, men att linan går ner 1-2 ggr per vecka, i allt mellan 2 minuter och 2 timmar, är mycket frustrerande.
Usch, tala inte om det. SKaffade för ett tag sen 12-24 hos Telia, men fast att där står en station 300 m från vårt hus som inte är mer än någr årt gammal så lyckas de inte få hit mer än typ 10 mbit så vi bytte tillbaks till 6-8.
snacka respons, 3ms! kan säkert få bättre om jag byter router till GB variant, och GB kabel från router till dator men, orkar inte då jag får rätt ok ändå.
Det säljs bara routrar med 100Mbit WAN-interface (Ej företagsprodukter inräknat), däremot finns det ju givetvis routrar med 1000Mbit LAN-interface. Skillnaden mellan CAT5- och CAT6-kabel är att du med CAT5 kommer upp till 100Mbit och med CAT6 kommer upp till 1000Mbit i överföringshastighet. Om du har ett 100- eller 1000Mbit interface har ingenting med pingen att göra, det beror helt på kvalitén på din router, kabel och utrusningen från din bostad till din LIR osv osv.