Hur står det till med S ??

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Pata, 24 aug 2010.

1. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    äldre androidtelefoner lirar bättre med nyare operativ, exempelvis Desire som blir dubbelt så snabb med 2.2 mot 2.1

äldre datorer som funkar mycket bättre med win7 än med Vista...

listan är lång men slutar vid iphone.

detta svarade jag med citatknappen

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Desire är inte direkt utdaterad för en uppgradering som 3Gs. Skitsamma.. Kan inte förklara bättre om du inte kan förstå skillnaden.

Med multi menade jag att du skulle citera alla i samma meddelande men det fattade du väl?

3. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7

jo jag förstår precis allt du skriver, men jag håller inte med.

tycker fortfarande att om man applicerar en problembild på iphone så är det okej för fräck design eller att förra telefonen är för gammal, medans om man kör samma jämförelse med galaxy så är det en prototyp.

Jag jobbar själv med utveckling och vet att det skulle vara en stor förolämpning att kalla ens en första provserie för prototyp.

jag håller också med om att det är trist när saker inte funkar, men SÅ illa är det inte och galaxy S är absolut inte ensam.

kan ta exempel ur min egna linje med telefoner

Neonode N1M, rena skämtet på alla plan om än fräckt nytänk.
    SE K850 ball sak men funkade aldrig, låsningar, svarta bilder från kameran etc. gav upp helt, ligger i en låda hemma.
    SE C905, gick aldrig att ringa med, högtalaren pajjade efter första samtalet efter alla servicear (telefon återköpt efter 1års strul)
    SE Satio, rena skämtet, låsningar svarta bilder från kameran + totalhängningar om man inte gjorde fabriksreset en gång i veckan. efter uppdateringen som kom blev det markant sämre.

så Galaxyn är en dröm i jämförelse, även om det finns saker att förbättra.

4. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Iphone säljer bra för att de är bäst i Världen på marknadsföring...och marknadsföringen vänder sig till alla åldrar

Håller också med föregående talare

5. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag skulle inte ens ta i iPhone med tång och tycker deras problem är eländiga precis som du och skrattar åt de stackare som låtsas att problemet inte finns, att bumpern bara är till som stötskydd. Så du inte får för dig att jag försvarar mitt kära äpple ända in i det sista.. Men med tanke på hur du försvarar SGS och aktivt snackar skit om Apple förvånar det mig att du inte tolererar motsatta förhållandet när det råder. Sluta hyckla och var objektiv istället.. Använd fakta istället för hittepå.

Det förvånar mig inte att du ser SGS som den bästa telefonen nånsin med den där raddan telefoner bakom dig. Du hade inte nån tanke på att skippa SE-telefoner efter allt krångel? SGS är den bästa telefonen jag haft också, nästan, snart, om en stund. Det som grämer mig är att vitala funktioner inte är okej än och att telefonen kan fungera snabbare än den gör nu (vilket laggfixarna bevisar).

6. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Blev mycket snack om iphone.

Jag kan säga såhär. Har både en iPhone 4 och en sgs. Meningen är att jag ska behålla en av dem och sälja den andra. Har inte kommit till skott med att sälja någon av dem ännu pga strul med sgs:en.

Jag älskar sgs, Tycker att skärmen totalt utklassar iPhones retina, ljusår mycket bättre svärta och färgåtergivning vilket gör film och högupplösta serier till en dröm på samsungen. Android i sig passar mig mycket bättre än apples inskränkta och nedlåsta iOs. Det mesta är faktiskt bättre på sgs/android.

Nu till anl att jag faktiskt överväger att köra på ip4 ist.

Vad än alla säger om att ip också har "buggar" så är det ingenting och jag menar verkligen INGENTING mot vad sgs har. Iphonen bara går o går. Dom gånger den hickat till sedan den 13:e Aug när jag fick den kan jag räkna på en hand. sgs däremot laggar, fryser och totalhänger sig flera ggr om dagen.Antenn problemet med ip4 har iaf för mig inte varit i närheten av det problem som det är "uppblåst" till att vara, visst håller du telefonen på ett speciellt sätt, är svettig om händerna, står på ett ben samtidigt som du kliar dig röven och samtidigt skriker "jag hatar apple" så går kanske mottagningen ner ett par staplar. GPSen på ip4 fungerar också utan anmärkning btw

Detta är iaf enl mig inte acceptabelt!!! Bara kolla in alla trådar här på swedroid och alla andra forum, dom är ju helt nerlusade med trådar om firmwares, laggfixar och annat skit relaterat till att telefonen inte fungerar som den ska. Hur fan orkar man?

Nej pågar o töser, tankten med Android rent allmänt och sgs specifikt är fantastisk, jag älskar telefonen samtidigt som jag hatar den.

Mina 50 cent iaf...

Last edited: 25 aug 2010
  7. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Jag gav ju upp SE, är inne på min andra Samsung nu... körde Pixon 12 innan.

Jag vill inte påstå att varesig iphone är bättre eller sämre än den är, att SGS är bättre eller sämmre än den är utan bara konstatera att det är inte SÅ illa som vissa målar upp kring SGS, och det är inte alltid frid och fröjd i iphones läger heller.

sen att allt kan fås bättre är en naturlig evolution och en ganska trevlig sådan med.

Börjar vi med förolämplningar ang mina telefonval nu med? näe, jag har förmodligen förstått fel.

8. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Hur då? läsa tidningsartiklar kring officiella uttalanden känns väl som en bra lösning att få till sig information?

9. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har du läst bakvänt då?
    Efter som "antennstapel patchen" iOS4.01 gjorde precis tvärtemot vad du skriver?

10. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Har en Galaxy S, helt orginal.. tror det är JF3??
    I vilket fall så fungerar telefonen kanon, någon gång om dagen så får jag ett fryslagg som varar i 2-3 sekunder, men det är också allt.

Har inte rootat eller gjort något mer luren, så att man måste fixa och trixa för att få den att fungera låter överdrivet.
    Gps:en har jag testat i bilen ett par gånger, hoppade lite till en början men sedan gick det finfint att nagivera mha denna!

I övrigt tycker jag att det är en fantastisk telefon, är dock något besviken på batteritiden!

11. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Åter till Topic gott folk, tråden handlar ju trots allt om PATA skulle köpa en SGS eller inte!

12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Lagproblemet är sjukt överdrivet. De flesta lider inte nämnvärt av det. Det kan dessutom enkelt åtgärdas om man plågas av det.

Om man inte är beroende av en perfekt fungerande GPS (Varför inte köpa en GPS då? ;) ) är SGS ett utmärkt köp.

13. bullemina

bullemina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varför måste det bråkas om vilken modell på telefon som är bäst helatiden för... Vissa telefoner är bra på vissa saker och andra på andra saker. Finns ingen telefon som är bäst på allt. Framför allt jämförandet av Iphone och SGS, visst det är likvärdiga telefoner men förutsättningarna är helt annorlunda. Iphone har slutet gränsnitt medans SGS har android. Går inte att jämföra på en sekund.

Sen alla jämförelser som tidigare har skivits i olika trådar ang att man är inte nöjd med en bil som har fel när man köper och då borde man inte vara nöjd med en 5000kr telefon som har buggar. Skillnaden är ganska stor där. Utvecklingen på telefoner och teknik som tillhör telefonerna går så mycket fortare än utvecklingen på fordon i sig.

Acceptera att telefonen har dom buggar den har eller annars byt för det gör ingen skillnad om man helatiden gnäller om det och det blir massa tjafs om andra som tycker si och så. Det är uttalat från samsung att det kommer uppdatering i september och förhoppningsvis fixas dom felen som uttalats... men det går inte fortare bara för man är missnöjd.

Jag har naturligtvis förhoppning när jag köper en ny telefon att den ska fungera perfekt. Men om den inte gör det så försöker jag själv göra något för att den ska bli så bra som möjligt tills en fix kommer för att jag själv ska vara så nöjd som möjligt. Om det handlar om att byta rom, laggfixar osv. Är det så får det vara så men jag gnäller inte.

Detta är inget personangrepp på någon enstaka person.

Men för att svara på trådskaparen så absolut tycker jag den är värd sina 5000kr. Gps:en tycker jag funkar tillfredställande för det jag använder den till alltså navigation utan fixar. Sen lagfixar och rombyten är inte ett måste men jag rekomenderar det för att få så bra och stabil telefon som möjligt. Men det funkar absolut med orginal.

14. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Go for SGS. Det finns lite småbuggar, ja, men det kommer snart fixa sig. Det är fan inte många buggar, hade nästan lika många på min Legend. Dessutom kan man göra den sjukt mycket snabbare med t ex lagfix. Och det är inte svårt heller, installerade bara en app och tryckte på lite knappar så var den rootad och lagfixad och skitsnabb. Skärmen är dessutom mycket bättre än någon annan, även iPhone. iOS är dessutom jävligt dåligt, inlåst och jävligt fult. Testade att trycka på "rätt" ställe på en kompis iPhone 4 och 3G försvann dirr och den gick från 5 till 0 staplar, så deathgrip existerar visst. Trodde faktiskt aldrig att det skulle vara så uppenbart...

15. alhal

alhal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

För att jag kanske inte har nån lust att modda en Tomtom, navigon eller garmin bilnavigator till att kunna köra runkeeper?

Eller bara av den enkla anl att jag tycker det är skitbra med Navigon, tomtom eller google navigation direkt i mobilen? Slipper jag ju både köpa eller asa med mig en extra pryl när jag går hemifrån på morgonen?

Varför inte köpa en "riktigt" GPS om man är beroende av den? Så du menar att gps:en i sgs bara är till för dem som faktiskt inte direkt lider av att den suger?

16. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Har du provat Navigon i SGS ens? Den fungerar felfritt för mig. De problemen jag har med GPSen har jag när jag har den i fickan och t ex springer. Hade du testat detta själv så hade du vetat det. Sen kommer problemen antagligen inte vara långvariga då en fix är på G. Dessutom kan ju nämnas att GPSen på 3GS är totalt värdelös och har varit så sen telefonen kom, men det har man aldrig ens hört talas om eftersom iPhoneanvändare håller käften om det.

17. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Man "ska" köpa en SGS för dess positiva egenskaper, se bara till att du vet om, och kan, leva med problemen.

Man "ska" på samma vis köpa en iPhone för dess positiva egenskaper, och också här se till att man vet om problemen och kan leva med dem.

En SGS är inte en iPhone, om någon vill köpa en iPhone och köper en SGS istället kommer han/hon garanterat bli besviken. Det spelar ingen roll om dödsgreppet funkar eller inte funkar, eller om OSet är låst eller inte låst. Problem är en sak man bör vara medveten om när man väljer en produkt, det är dock inte ett bra argument för att köpa något annat (framför allt om alternativet har sina egna problem).

18. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    http://www.sweclockers.com/nyhet/12...nproblem-i-iphone-4-med-kosmetisk-uppdatering

bara att läsa upponer rakt av... nu har jag ingen iphone och har inte för avsikt attk öpa någon så hänger inte med i senaste svängen om vilken patch som gör vad, utan bara det som kommer upp som nyhetsflashar runt ikring på nätet.

19. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    mitt bidrag till tråden: (rätta gärna om ni tycker jag har fel)

SGS är i idagsläget den överlägset bästa produkten för android enligt en samstämmig kör av forum, bloggar och tidningar. Baserat på prestanda och funktion.

- 4" samoled som i mitt tycke piskar den i vanlig ordning överhypade pärontelefonen
    (som vanligt missuppfattar apple eller medvetet förvränger begreppen, retina display ser ut så här: http://www.futureconverged.com/Portals/3/ArticleImages/Virtual_retinal_display_1.jpg och kräver en bra bit över 450 ppi för att vara med i matchen, lite ot men got a bit carried away hehe)

- CPU'n sägs vara bättre optimerad än desirens så den ger bättre rå prestanda
    - 3d-hårdvaran är helt otrolig (quake 3 i fullskärm med alla effekter i minst 40 fps)
    - lätt (nej det är inte ett tecken på dålig byggkvalite, det är ett tecken på bra byggkvalite tycker jag, min gamla nalle känns som en tegelsten nu trots 3,8")
    - filma i HD (nej det funkar inte i desire trots froyo för det laggar ur)
    - folk gnäller på touchwiz men 1) den går fint att byta ut och 2) jag tycker den är kanon
    - mp3spelaren är bästa jag sett faktiskt och enligt tester så är den bättre än htcs. Vet inte om den är portad/hackad ännu
    - divx-stöd direkt i nallen är kanon. Visst finns det apps som fixar det på desire men här känns det mera native + att det aldrig laggar vad jag sett, inte ens på hd-filmer. Den är officiellt certifierad för divx-hd numera som enda android-telefon (eller?!, läste det igår)
    - desire funkar så där i solljus, sgs funkar bra (bättre) i solljus
    - film på samoled är ta mig f*n bättre än på min 40" lcd
    - blixten? gnäll avsaknad av led är enligt mig bara patetiskt tramsande. Som ficklampa har du en (batterislukande) led-lampa på 4" när du behöver och den är ljusstark. Stöd för fotografering har jag aldrig begripit mig på. Jag är amatörfotograf sedan 15 år tillbaka och kan inte begripa hur man tänker när man påstår att en led-lampa som skriker ut vitt ljus rakt fram i ca 80 cm ska kunna funka som fotohjälpmedel. När du fotograferar försöker du undvika blixten till varje pris, betalar tusentals kronor för objektiv som är ljusstarka. Klart är du uppkrupen på vinden och ska dokumentera en fuktskada så är väl led-lampan bra, men då har du nog en ficklampa med dig ändå.

Men sedan måste du ta detta i beaktande:

Gpsen har problem. Inte i närheten så stora problem som den verkar ha i andra delar av världen, men den är sämre än min gamla touch hd som funkat som den förväntats.
    Inofficiella hack har inte kunnat lösa detta, oavsett vad vissa hävdar. Dock kom det uppgifter i veckan om att galaxy tab (pekplattan) har fungerande gps (riktigt bra dessutom tydligen) och den ska ha samma hårdvara som sgs. Det ger ju ett visst hopp om att det är en firmware-lösning på gång.

Problemet uppträder så här: Slå på google maps + gps och du kan pekas ut 1 km fel fast riktning och hastighet är korrekt. Slå på wifi + gps och det kan bli bra. Oftast blir det bra, ner till 1 - 2 meter, men inte alltid. Eftersom den verkar ha svårt att låsa på sateliter ibland så kan den tappa positionen men den hittar den snart igen.

Copilot och andra navigeringar funkar ändå eftersom du snappas mot gatan och rörelsen extrapoleras. Vissa har påstått att den visat att man kör på en parallellgata men det har jag inte märkt (än).

SGS ger dig till skillnad från desire möjlighet att installera program på 2 gb. Desire har väl ca 125 megg att tillgå. Nu blev det en teoretisk skillnad med froyo som ska vara släppt för desire idag eftersom man där kan installera apps på sd. Dock är det ju enbart apps som uttryckligen stöder detta (läs: nya uppdaterade versioner).

Nackdelen med samsungs lösning är att eftersom den installerar allt på extraminnet så blir det ibland långsammare eftersom accesstiden på minneskord jämfört med NAND-minne är extremt mycket sämre. Därför upplevs tydligen desire som minst lika snabb trots sämre optimerad cpu. Och nu till det jobbiga, ibland upplevs desire som väldigt mycket snabbare rent av, för om sgs behöver läsa in en app som är dödad så tar det några millisekunder extra vilket ger det så kallade fryslagget. En bagatell i 99,9% av fallen så vida du inte vill använda din telefon som ett vapen i kampen mot andra märken och försöka skryta över din förträffliga telefon. Då blir det jobbigt om den en gång av 20 hackar lite vid scroll i någon lista. Men visst är det irriterande. (låt bli att döda processer manuellt som kan behövas längre fram)

Det finns hack som flyttar över valda program till NAND och detta har en extrem effekt sägs det. Vet inte om det kräver rootning.

Det finns ett problem med 3G i kombination med Tele2 som ingen verkar vilja ta tag i. En del har det, andra inte. Jag har lämnat in min och väntar på att få en ny. Återstår om det var ett måndags-ex eller om jag blir mot min vilja tvingad att antingen försöka trolla mig ur ett 24-mån avtal med tele2 eller byta till en desire. För en sak är säker, en så här kompetent nalle kan man inte använda utan riktigt bredband.

Du får fundera på om du kan leva med ovissheten om att detta löses i mjukvara.

20. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tar du det personligt är det ditt val. Din beskrivning av telefonerna var ju idel negativa. Hur ska du ha det egentligen? Var dom dåliga eller inte?! Troll..