Det är väl klart som fan att jag testat navigon i sgs, annars hade jag ju inte kommenterat hur dåligt den faktiskt funkar. Sen skrev jag att ip4 har fungerande gps inte 3gs. Någon frågade längre upp om varför jag inte köper en "riktig" gps om jag ör beroende av den och det svarade jag på. Jag har kört runkeeper på båden min ip4 och min sgs, plottar ut rutten perfekt med ip4 och långt ifrån perfekt med sgs:en
Okej, den funkar iaf perfekt för mig med Navigon. Även om jag spelar in en runda till t ex jobbet så blir den perfekt (med t ex My Tracks). Jag tror det beror på att den sitter direkt under vindrutan. Det är när jag springer det blir problem, men det hoppas jag fixas snart. En lösning är ju på G, finns ju redan folk som moddat så att den kan låsa fler än 8 satelliter. Dock orkar jag inte det utan väntar på en officiell eller enkel uppdatering. När GPSen fungerar och 2.2 har kommit med fullt flash och laggfri, kommer inte iphone 4 vara ens i närheten av SGS. Den är bättre nu med så jag har kört på SGS i vilket fall.
äh, lägg ägg. troll får stå för dig slå ett öga på dina egna inlägg och se vad du ägnat dig åt i tråden (citera mig med gnäll) telefonvalen var väl genomtänkta, inte mitt fel att de föll på kvalitetsproblem som var större än för SGS.
Det var inte jag som beskrev Satio som "rena skämtet".. Konstigt att jag tar dig på orden. Ska inte hända igen..
Håller helt och hållet med dig... När Gps:en fungerar, 2.2 kommit med fullt flash och laggfri så väljer jag alla dagar i veckan sgs för iphone 4. Problemet är att leva i ovishet om när alla ovanstånde punkter är på plats? Man hoppas ju på september uppdateringen, men man vet ju inte!!!!! Det jag just nu retar mig nåt jävulusiskt på är 2minuters frysningar då telefonen blir helt oanvändbar och endast plocka ut batteriet hjälper samt att gps:en inte fungerar till 100% Frysningarna har med ärlighetens namn blivit värre efter hand som jag använt telefonen och lagt in appar, vet inte riktigt varför. O andra sidan har jag dubbelt så många appar i min ip4 och den uppför sig precis exakt på samma sätt som när den var ny och tom på appar dvs, inga frysningar, svart skärm, lagg eller annat trams.
Ja, det är lite störande att vi i Norden inte får information om NÄR uppdateringen kommer ovavsett om det är 2.1 uppdatering (buggfixar lagg + fix) eller FroYo... Så illa hade jag det aldrig med orginal rom även om den laggade med svartskärm i 10-15sek. SGS ska självklart inte ha något lagg alls oavsett om det är 10 eller 500 appar installerade och dessa sk. laggfixar besvisar ju att det går.
Håller med, men det verkar som om det alltid återkommer någon som glorifierar/hypar eller direkt jämför...
När folk är irriterade blir de lätt lite överdrivet när dom beskriver problem De har iallafall jag erfarat xD
Pratade med Samsung i förra veckan, de sa att uppdateringen kommer i september. (De sa inte något om att det skulle lösa något dock)
En fråga mitt upp i allt detta... När samsung väl släpper froyo, kommer detta ske via kies? Kommer firmware också att uppdateras då för att fixa lagg, frys och gps-problem? Eller firmware i telefonen och Adroid os är oberoende av varann ?
Det kommer nog ske via Kies då Samsung valde att plocka bort möjligheten att uppdatera "over-the-air" i ecliar (2.1)
Ja för Kies är ju så pass pålitligt. Idiotiskt av dem faktiskt, tycker man ska kunna tanka ner den över Wifi från hemsidan eller något för jag har stora problem med Kies. Enda problemet jag har, och det gör att jag inte kan uppdatera min mobil.
Allt som behövs för OTA finns i SGS, även i eclair. Finns en tråd på xda om det, tyvärr vet jag inget smidigt sätt att länka i tapatalk. Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000