Hur står sig en välfungerande o2x mot sgs2?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av FedEx, 6 okt 2011.

1. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det flyter på bra på min med. Man kan knappt fatta att det är en mobil man spelar på :P

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag hade en välfungerande os2x men bytte till SGSII.
    Tycker skillnaden är stor, väldigt stor.
    Men om man inte jämför med SGSII så är ju LG´n jättebra, men när jag väl provat SGSII är det hemskt att behöva gå tillbaka till LG.

LGs dimmighet vid fotografering - att ta bort linskyddet tycker inte jag är ett vettigt alternativ.
    LGn blir segare och segare ju längre up-time, efter ca 100h mår telefonen bättre av en omstart. SGSII har jag haft igång över 1000h utan minsta problem, men blev omstart pga uppdatering av mjukvaran.
    Lgs mjukvara och bristande uppdateringar, känns som ett hån mot köparna att lova vissa versioner och sen inte leverera.
    Skärmen på SGSII har härliga färger och svärta, man märker inte av att den skulle vara pixlig som vissa tycker.
    Tycker allt är bättre med SGSII, läser böcker med bättre kontrast, surfandet..
    Nu skiljer det egentligen lite för mycket cash för att man ska kunna räkna dem som att fajtas i samma klass.
    Men spelar inte priset ngn roll så skulle jag aldrig välja LGn.

3. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skärmen på LG är inte dålig om du menar det. Jag tycker den är extremt bra. Det verkar som att vissa SGS2 ägare får det att låta som att SGS2 skulle vara dubbelt så snabb som LG.

Nu pratar vi mest om prestanda här och där är inte SGS2 då bättre när det gäller spelprestanda. Det är det jag räknar i en smartphone. Vad säger benchmarks när ren spelprestanda visar att Optimus 2x leverar utav bara den ;)

Last edited: 17 okt 2011
  4. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    På svar om 2.3 gör skillnad kan jag svara JA på frågan, kör en läckt 2.3 iof optimerad av en av de excellenta killarna på Xda, men fortfarande inte en fullkomlig version.

både Quadrant och Antutu ger högre poäng än S2 när jag kör den i 1.2 för de som gäller syntetiska tester.

Kvalitetsmässigt tycker jag telefonen är riktigt high end.

Jag har en välfungerande 2X men gillar verkligen inte LG's sätt att hantera denna cirkus, det är skit att folk måste roota, byta ROM etc för att få en telefon att fungera som den skulle gjort från första början.