Hur tar man bort Superuser

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by knudsen777, Dec 25, 2010.

1. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Jag har gjort som du säger men inte mycket händer då jag trycker på Write registry, jag lovar jag har provat och det blir inte mycket bättre!

Kan jag få ringa dig Akillles? det skulle betyda mycket för mig!!!

Tack så länge för att du bryr dig!

2. noname

noname Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan du inte bara trycka och hålla på superuser-ikonen i appdrawern och dra den till "soptunnan" i docken och avinstallera precis som andra appar?:P

3. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, det ska komma åt något i stil med "Kies registry succeful patched" och sen ska det bara vara att uppdatera via Kies. Om inte det fungerar har jag inga mera förslag.

Det du skulle kunna göra är att göra en fuling och ladda ner launcher pro (eller liknade) och gömma superuser iconen i app drawen :)

Edit: Om du vill ringa till någon hör gärna med Mickeko här på forumet. Han kan nog mera och är väldigt hjälpsam :)

Last edited: Dec 26, 2010
  4. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

lite ot kanske, men kört med kies patcher själv en gång som sista utväg att lyckas få kies att uppdatera min telefon, oavsett rom jag hade innan, men iaf, så fort jag har telefonen kopplad med kies så säger den att jag är på den gamla versionen som kies patcher utgav sig för att jag var på... så tänk på det om du får uppdateringar via kies om du får det att fungera!

5. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Hej igen!
    Jag provade denna lösningen på flickans dator och det funkade KLOCKRENT, och nu fungerar även kameran igen :D .
    Jag är så tacksam för att ni alla har tagit er tid att försöka lösa problemet för mig. Att denna möjligheten finns att flasha om telefonen för att få den 100% ren från allt är helt super och nu är oxå Superuser borta, alla mina problem lösta....ja iaf när det kommer till telefonproblem!
    Stort tack igen!

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Tyvärr har jag varit rätt upptagen över helgen nu så har inte hängt med, och så vet jag inte om jag är så hjälpsam att jag delar ut mitt telefonnummer till höger och vänster ändå förståss... ;)

Om man vill ha "live"-hjälp föreslår jag att man besöker #swedroid på IRC och ser om någon har tid att hjälpa till där. En hel del hjälpsamma människor sitter och campar där.