Övrigt: Hur Tre väljer att hantera reparationer.

Discussion in 'One X - Allmänt' started by husebuse, Jul 6, 2012.

  1. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Joined:
    Aug 6, 2010
    Messages:
    186
    Likes Received:
    9

    MINA ENHETER

    Fyfan åt 3!!

    Själv har jag väntat 1 månad på att min reparation/doa kontroll ska bli klar. Kontaktade ANOVO häromdan och fick till svar att de väntat på inköpskvitto ifrån 3 sedan 18/6. Klaga på 3 och fick dem till slut att ta hand om ärendet. (Ha i baktanke att jag lämnade in ett kvitto samtidigt som jag lämna in mobil och tillbehör)

    Skulle inte förvåna mig att 3butiken slängt kvittot med meningen bara för att få mig lida mer. Fick information av 3personalen att de förlorat väldigt mycket pengar på all DOA'nde av One X.

    3 och MediaMarkt i ett och samma nötskal!
     
  2. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Joined:
    Jul 23, 2010
    Messages:
    2 141
    Likes Received:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Låter konstigt. Borde väl vara HTC som förlorar på DOA, de lär ju skicka tillbaka telefonerna till dem.

    Synd f.ö att HTC håller sådan låg kvalitet att så många telefoner måste DOAs. Min egen telefon knakar men upptäckte det tyvärr efter DOA-tiden och pallar inte lämna in och vänta flera veckor på reparation.
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 571
    Likes Received:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

    Om det inte löser sig, skicka iväg ett PM till mig här på Swedroid så ska jag hjälpa er att komma i kontakt med andra personer som sitter lite högre upp hos 3 än kundtjänsten - eller garanterat vettiga personer på kundtjänsten.

    Jag jobbar inte på 3 men har koll på andra kontaktvägar in till dem. Det gäller både reklamation och andra problem och ärenden.

    Det gäller även er andra som inte lyckas få era problem lösta :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    DroidJunkie likes this.
  4. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Joined:
    Apr 15, 2010
    Messages:
    1 103
    Likes Received:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Sjukt att all denna hysteri ang One X har gjort att många ställen inte vill ta in HTC och laga dom. Tex när jag hade min tänkte jag sälja den till olika mobil affärer runt i stan men fick samma svar av alla "nej tack vi tar inte emot HTC, för dom sa att inte så många vill köpa dom" går jag nu in i samma butik och tar upp min sgs3 vill alla helt plötsligt köpa den. Synd att det blivit så med en bra telefon.

    skickat ifrån min Galaxy S3
     
  5. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Joined:
    Aug 6, 2010
    Messages:
    186
    Likes Received:
    9

    MINA ENHETER

    Så pass, PM mig med hur jag ska gå till väga då...
     
  6. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Joined:
    Dec 9, 2010
    Messages:
    1 557
    Likes Received:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Tycker det var skitsvårt att läsa vad som hänt när man inte skriver i stycken.

    Vad jag fick det till var att HOX hade vågor och kund blir rekommenderad att invänta mjukvaruuppdatering. Den avhjälpte inte felet och telefonen skickades därför in.
    Det är HTC som har en regel att telefonen får ligga på verkstad i 28dagar (inte tre eller TPH regel utan tillverkarens regel).
    Sedan brukar säljarna som tex Tre eller TPH säga ca 10 arbetsdagar men i verkligenheten så är det ofta längre. Det finns inte heller någon fast tid på vad som är skälig tid (jag har letat tidigare)
    Telefonen kommer tillbaka utan att felet är avhjälpt.
    Då ska den in igen.

    Detta är väl inget Tre specifikt fel? Snarare säljare, anovo och htc problem ihop.
    Har hjälp en kompis med vågor på sin HOX och den var borta i ca 1 månad och dessutom hade hen fått helt felaktg information av HTC via chatt (vid fem olika chattsessioner) ang om vågorna var normala eller ej.

    Anovo är specialist att hitta på ursäkter och fördröja reparationer. De skyller på allt och alla. Min kompis telefon tog det fem dagar innan den reggades på verkstaden och trots att den uppenbart var äldre än DOA tiden så skickade Anovo en förfrågan till HTC ang DOA som fördröjde ärendet i 4dagar.
     
  7. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Joined:
    Jul 23, 2010
    Messages:
    2 141
    Likes Received:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Själva felet ligger med säkerhet där du säger att det ligger. Men som konsument ska man inte ens behöva bry sig om vart telefonen skickas när man lämnat in den, bara att man får tillbaka den fungerade inom skälig tid.

    Vi blir lurade igen och åter igen när säljarna skickar vidare oss till sina leverantörer/verkstäder/whatever. Det är enligt lag de själva som ska ha den kontakten. Samma sak om du vill lämna in en dator på Inet och de hänvisar till Acer eller vilka det nu kan vara som är ansvariga för datorn, det är också helt felaktigt men svinen gör det ändå.
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Joined:
    Oct 18, 2009
    Messages:
    5 628
    Likes Received:
    520

    MINA ENHETER

    Njau du cammen3 nu slog du in straffspark på dig själv angående denna sunkiga operatör.

    Ska man ha "speciella kontakter" för att få rätt ?? ;)
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 571
    Likes Received:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tyvärr är det så med alla operatörer att vissa på kundtjänst är fullständigt IQ-befriade och då kan man få hjälp av de med lite högre position. Jag kan lova dig att det är exakt samma sak med Telenor. Samma sak med BBB, som är ett Telenor bolag - egen erfarenhet.

    Sen är det ju alltid svårt att säga om kunderna har överdrivit själva och om de är missnöjda med 3 bär det i själva verket är typ Regenesis (anovo) som gjort fel.


    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Joined:
    Oct 18, 2009
    Messages:
    5 628
    Likes Received:
    520

    MINA ENHETER

    Nej :teeth:

    Kundtjänst linje ett hos BBB är alldeles lysande de har koll på allt ! (jag hade BBB i massvis med år med ADSL innan jag bytte till 4G)

    Kundtjänst linje ett hos Telenor har svårigheter med att läsa vad som står på skärmen....:P Men det är ju ett Linje 2-3 problem eller chef ?


    Tre verkar totalt ha sunkat ur.....:-* (ev ett chefsproblem ? ):P
    Ingen linje verkar funka !
     
  11. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Joined:
    Apr 25, 2012
    Messages:
    1 607
    Likes Received:
    393

    MINA ENHETER

    Du får mig att tro att du jobbar på tre. Det är tre vi missnöjda kunder pratar om, inte anovo.

    Det kvittar vilken avdelning man pratar med; butik, reklamationsavdelning, kundrelationer, kundservice, teknisk avdelning, livechatt på nätet. Så är allihopa lika urusla på tre.

    Telenor har lysande kundtjänst! Finns ingenting att påpeka hos dem, är kunden missnöjd finner de en snabb åtgärd gentemot tre som snackar bort fakta med en massa dumheter som inte ens har att göra med mitt ärende.
     
    Last edited: Jul 7, 2012
  12. plun

    plun Android Medlem

    Joined:
    Oct 18, 2009
    Messages:
    5 628
    Likes Received:
    520

    MINA ENHETER

    Njau vilka bindningar till Tre han nu har vete tusan men TRE har helt klart allvarliga problem. Jag kan tänka mig att man har någon ny hög chef som är totalt befriad från kundkänsla och enbart ska behaga ägarna och då blir det fel !!

    Ingen under han/hon vet vad som gäller..... !!


    Sen misstänker jag att just HOXen är en liten "surdeg" för just TRE....:cool:
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 571
    Likes Received:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle kunna rabbla upp många saker, men den tiden finns inte. Jag har t.ex. haft 13 olika modem för att försöka nå upp till den hastighet vi betalar för (60-100Mbit) osv.

    Så jag är intresserad av hur jag kommer i kontakt med du påstår kunna något hos BBB.

    Har du varit i kontakt med reklamationsavdelningen respektive kundombudsmannen hos 3? Vad fick det för resultat isf? Nej, jag jobbar inte på 3 - jag går i gymnasiet och läser Natur, har ej heller några planer på att börja jobba hos 3 heller.

    Jag tror att det är lite som du säger, att HOXen är en "surdeg" för 3 - även då Tele2 då den släpptes precis under deras kampanjer och har tyvärr haft relativt stora problem.

    Sen att 3 idag har över två miljoner kunder så är ju inte tre missnöjda kunder (de som har varit aktiva i denna tråd) en majoritet av missnöjda kunder. Om en majoritet av kunderna var missnöjda, eller ens en relativt stor del var missnöjda skulle inte 3 växa lika snabbt som dom ändå gör :) Sen är det ju inte bra någon stans att det finns missnöjda kunder - men så är det tyvärr hos alla operatörer.
     
  14. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Joined:
    Apr 25, 2012
    Messages:
    1 607
    Likes Received:
    393

    MINA ENHETER

    Jag har varit i kontakt med alla avdelningarna som jag nämnde ovan samt ett flertal anställda via deras jobbmail och telefonnummer varav. en utav skickade ett PM här på forumet som mystiskt försvann efter det, flera gånger har jag varit i kontakt med dessa mellan november år 2011 och mars 2012.
     
    Last edited: Jul 7, 2012
  15. plun

    plun Android Medlem

    Joined:
    Oct 18, 2009
    Messages:
    5 628
    Likes Received:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men då måste man ju ta sig samman som Chef.... (eller enbart behaga ägarna)

    Tele2 samt TREs kampanj inföll mycket olyckligt och med facit i hand så är det som det är.:P

    Vad du än skriver så ändrar det inte min inställning att TRE har stora problem som man måste lösa !!
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 571
    Likes Received:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag försöker inte ändra din inställning heller, tyvärr är det så att om man får större problem med någon operatör, 3 i detta fall, så krävs det att man får prata med rätt person för att smidigt lösa problemet. Jag tror tyvärr också att gällande den delen så har 3s snabba tillväxt inte förbättrat deras situation utan man har ändå en del kvar att jobba på :)

    Det är ju svårt att prata ur någon annans erfarenhet - men de gånger jag har haft kontakt med 3s kundtjänst har jag fått bra hjälp. Detta är ju väldigt olika från person till person hur nöjd eller missnöjd man är. Missnöjda kunder har tyvärr alla - men man är olika bra på att hjälpa dessa missnöjda kunder, och det är något som många behöver bli bättre på.
     
  17. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Joined:
    Apr 25, 2012
    Messages:
    1 607
    Likes Received:
    393

    MINA ENHETER

    Bästa lösningen hade varit att
    Register eller för att visa innehållet!
    Nja det var väl lite önsketänkande :mad:

    Tele2 har jag inte mycket att säga om, mer än att de är mystiska. Jag har sett en enda fysisk butik som befinner sig i hörnet bakom NK i Göteborg..
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Joined:
    Oct 18, 2009
    Messages:
    5 628
    Likes Received:
    520

    MINA ENHETER

    Njau jag kan INTE se TREs "snabba tillväxt" ??

    Däremot så ser jag just nu en riktig "sunkoperatör" som till varje pris ska behaga sina aktieägare.

    Jag kan se exakt samma irritation över denna "sunkoperatör" hos TRE UK-kunder !

    Så summan av kardemummamn är kanske att TRE måste vara ett förlustbolag även i år.....o_O
     
  19. tazzi

    tazzi Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jul 1, 2012
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    osmart av en säljare att "lova" något datum (lova aldrig!)

    Om personalen fått info av HTC att de sagt att de kommer lösa sig i nästa uppdatering så är iofs inte fel att säga det men man borde upplyst om doa. Dom tjänar inte speciellt mycket på att "ljuga" om det. Det hade däremot varit LÄTTARE för personalen att göra en DOA så jag har svårt att tro att man säger så för att skicka iväg kunden.

    Att lova kunden 15dagars servicetid är KORKAT! Man säger "ca 1mån men processtiden är inget vi kan påverka utan är upp till verkstaden beroende på vad som behövs göras." LOVA MINDRE, HÅLL MER.

    Det är omöjligt att göra en DOA efter 14dagar mot leverantören och självklart bör kunden fatta att det inte är rimligt att dom ska backa 5lax på en lur för en jobbig kund.

    som vanligt är rutinen 3ggr för samma fel, 4ggr för olika. återigen så kan inte operatören backa ~5lax. rutinen finns där för att den är skälig och att det ska vara lika för alla.

    Nu vet inte jag hur det funkar med bilar men jag har svårt att tänka mig att om jag får problem med min nya bil efter ett tag att jag dels ska få en likvärdig bil så länge den fixas + att man ska ha extra pengar för "besväret" eller kunna häva köpet.

    Menar du att personalen på JUST 3 är obegåvade, luras och gör fel? ELLER är dom människor som lika gärna skulle kunnat jobba på telia, telenor eller tele2?

    att "hota" med att reklamera abonnemangen eller dylikt är rätt oskönt och INGEN kommer vilja hjälpa dig eller bemöta dig på ett trevlig vis. återigen vanliga människor man pratar med. omöjligt att inte vilja hjälpa eller bli arg på en glad kund :)

    Lycka till i ärendet. rent spontant om jag nu skulle jobbat på 3 skulle jag inte vilja ta i er med tång även om jag förstår att ni är upprörda.



     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 571
    Likes Received:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    3 gick med vinst förra året. Relativt snabba då, från 2008-2011 ökade det med mer än en miljoner kunder från att tidigare gått från 2003-2008 för en miljon kunder :)