Tänkte passa på att dela med mig utav mina upplevelser när det gäller teleoperatören
Tre och deras kundbemötande.
Historien börjar med att min syster skall teckna nytt abonnemang. Hon väljer HTC One X och får den inte på utlovat datum. När hon startar den och har använt den ett tag så märker hon av de berömda ljusvågorna på vänster sida.
Går till sin Trebutik där hon bor och får till svar att HTC är medvetna om problemet och att dom sagt att det skall ordnas till nästa uppdatering. Eftersom
Tre har sitt eget modem mm. så tar det ju lite extra tid. Uppdateringen tog inte bort problemet, så hon kontaktar Trebutiken igen och får till svar att hon får skicka in den. Sagt och gjort. Efter 15 (arbets)dagar så undrar hon vart telefonen har tagit vägen och frågar mig om jag kan hjälpa henne, hon upplever att
Tre försöker spela på "du-vet-inte-vad-du-snackar-om" kortet.
Jag kontaktar
Tre åt henne och påpekar att dom där 10dagarna har passerat och vad dom tänker göra åt det. Påpekar dessutom den första incidenten med en medarbetare som faktiskt stod och ljög ang. uppdateringen. Skulle det hela skötas på ett korrekt sätt skulle hon fått ut en ny telefon direkt, antingen för att hon kom inom doa-tiden eller för att snillet i butiken lurade henne och förhalade tiden.
Tre håller med om att det är helt fel, men vill samtidigt inte ta ansvar för det.
Iallafall, efter lite drygt en månad anländer telefonen och hon hämtar ut den. Märker direkt att inte bara har ljusvågorna på vänstersidan blivit värre, det är nu dessutom så att högersidan fått ljusvågot (och enligt arbetsordern är skärmen bytt). Min syster påpekar detta i butiken och då säger dom bara; "Det skall vara så på den modellen". Hon undrar då varför dom bytt displayen från första början, men det får hon inget svar på. Jag ringer
Tre och frågar vad dom sysslar med och berättar hur det gått till. Dom beklagar det som inträffat och jag säger att from nu tar jag över ärendet tills det är löst, dels orkar min syster inte ha mer med dom att göra, dels har jag mer "kunskap" inom området än henne. Iallafall, åker till min stad och lämnar in den. Pratar med personalen i butiken (som för övrigt är väldigt trevliga och förstår problematiken i det hela).
Slutar med att jag efter ytterligare samtal med
Tre:s kundtjänst och butiken går med på att lämna in telefonen ännu en gång. Det tjatas dessutom om kompensation när servicen väl är klar, dock kan ingen av de jag pratat med svara på vad det rör sig om för kompensation. Iallafall, en vecka efter att telefonen lämnats in får jag ett sms om att telefonen är färdig och kan hämtas ut i butiken. Åker dit och när jag frågar vad som är bytt, får jag veta att dom inte bytt någonting! Dom visste inte vad felet på den var eftersom dom fått fel fraktsedel med den... Nu ringer jag återigen
Tre:s kundtjänst och påpekar att om hon inte kan hämta ut en ny telefon eller om dom kan ta fram en konkret lösning som är tidsbestämd så kommer vi att reklamera abonnemanget samt kräva ersättning för de resor till och från butiken. Får bara till svar att "Telefonen måste skickas in
Tre gånger för att du skall få ut en ny, och denna gången räknas inte för Anovo har inte gjort något med den". Frågar tantan i luren om hon tycker det är rimligt att köpa en produkt som du under 2½mån kunnat nyttja ca: 2v? Kontaktar
Tre och säger att jag vill reklamera ett abonnemang samt säga upp mina 2 abonnemang pga av hela denna soppan. Gissa vad, det kan man bara göra via snigelpost... Dom har tydligen inga datorer eller telefoner i den avdelningen. Just nu är jag sjukt trött på det skojareföretaget.
För att summera händelserna;
Min syster köper en telefon via
Tre.
Telefonen strular direkt, men dom säger till henne att det kommer att ordnas med kommande uppdatering. Detta är bara lögn och tyvärr har doa-
tiden passerat innan hon får veta detta.
Reparationen av felet förvärrar inte bara problemet med telefonen, det tar dessutom 1månad.
Andra gången hon lämnar in den så gör dom ingenting åt felet för att
Tre gjort fel när dom skickat in den.
Jag hävdar fortfarande att dom skulle gett henne en ny telefon direkt när hon klagade. Antingen det eller erbjuda henne en annan modell. Detta håller
Tre:s kundtjänst med om, men inte att det är deras ansvar att reda ut det.
Blev ju massor av text nu, men tänkte dela med mig av
Tre:s hantering av detta ärende samt få ut en del av den irritation jag sitter inne på!
Mvh
Martin
Ps! Vill även påpeka att Tre borde skaffa mer personal som den som jobbar i butiken på Väla, Helsingborg
Click to expand...