Problem: Hur uppgraderar jag en (rootad) Samsung G S2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av innergame, 3 apr 2017.

  1. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Pokemon go kräver 4.4, kan va därför :-) men på en S2 blir det så segt att man kan knappt fånga nåt ändå.

    Kikade lite mer på TWRP på S2 och det är så att den inte stöds alls med original S2 mjukvara, förutsatte att du kollat det innan du gick lös på det, sorry, my bad!

    Det som måste göras är i så fall att flasha in en annan boot, finns info om detta på TWRP sida, så om du absolut vill, går det säkert att genomföra. Jag har inte själv kört mac, men det går sannolikt att köra heimdall även om den protesterar, den tror nog att det är ett virus eller hacker program, det är därför den protesterar.

    Mitt råd är dock fortfarande: läs på riktigt noga, det är ett bök att flasha dessa gamla lurar, men tycker man det är roligt, så kör på för allt i världen, förvänta dock inga storverk :-)

    Till grabben hade jag dock köpt en S5, den är mycket lättare att flasha och ljusår snabbare än S2 men fortfarande billig och lätt att få tag på.

    S2 är en robust och bra telefon att ringa och messa med och ha med i skogen.

    Lycka till !
     
    bernard gillar detta.
  2. innergame

    innergame Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    He he, nej, roligt har det inte varit, utom möjligtvis den inledande triumfen när det visade sig vara lätt att roota den…

    Och som tur är har sjuåringen inte riktigt fallit för pokemon-grejen. Mycket Minecraft däremot. Och det funkar ju på luren också (även om han mest kör på padda och dator). Får väl avvakta lite då med uppgraderingen, eftersom det verkar lite meckigt. Telefonen funkar kanonbra i övrigt, och jag fick den billigt (850 spänn i toppskick & m garanti, från Swedphone – S5an är ungefär dubbelt så dyr, även om man förstås kan fynda på Tradera, etc).

    Tack för tips och hjälp!
     
    jogge gillar detta.