Jag var hos min bror idag. 1 års kalas och det blev upp till bevis för G2:an och i slutet av dagen kan jag bara säga att jag är enormt besviken. Min gamla Samsung S2 var duktig på ta bilder med bra fokus och sällan bilderna blev suddiga. Med G2an tror jag inte jag fick en enda bra bild förutom då jag hade riktigt bra ljussättning i rummet.
Det behövs en stor mjukvaruuppdatering för man ska inte behöva ta 10 bilder för att få en okej bild och inte behöva vänta på fokus i ett par sekunder och ändå blir bilden inte klar och fin.
Rekommenderar inte alls kameran för det går inte att ta fram kameran och ta en okej bild utan du måste i stort sätt veta kamerans begränsningar och inställningar för att få ut okej bilder.
I video inspelning var fokusen problemet. Man spelar in och helt plötsligt mitt i inspelningen ser man hur kameran tappar fokus och försöker och hitta den igen och detta händer lite titt och som tätt. Det är inte speciellt avancerade klipp som spelas in heller.
Inte alls imponerad utan istället besviken över kameran. Vill man ha en okej mobil kamera ska man absolut inte välja G2. Däremot är G2 bortsett från kameran en riktigt grym mobil.
Jag jämför G2 kamera med andra mobilkameror och inte system eller kompakt kameror.
Last edited: 15 februari 2014