Hur vinner jag över butiken?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Alexanderww, 23 nov 2022.

  1. Alexanderww

    Alexanderww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2015
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2
    Det har jag. En vän till mig arbetar som fotograf. Hon har testat alla från s20-22 och nu min ultra.

    Hon är inte nöjd förutom med omfånget emellanåt.
     
  2. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Det är inga större problem att få suddiga skitbilder med min nya Pixel, men den är ändå mer förlåtande än de flesta andra telefoner jag provat. Men, som @Magellan1378@Magellan1378 visat i sina fototrådar misslyckas även Pixeln totalt ibland med t ex vitbalansen.

    Baserat på Magellans trådar och min tidigare erfarenhet av Apple så skulle jag nästan vilja sticka ut nacken och säga att iPhone är rätt idiotsäkra att ta bra bilder även om fotografen inte är så duktig. Kanske du ska fundera på en sådan? Amazon sålde väl (iaf igår) en 12 Pro Max för 8500? Rätt ok köp för de pengarna.

    Jag gillar inte Samsungs interface eller telefonerna som helhet, så därför har jag aldrig ägt en. Därför vågar jag inte uttala mig om hur svår den är att få till bra bilder med.
     
    Last edited: 25 nov 2022
    katho gillar detta.
  3. Alexanderww

    Alexanderww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2015
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har jämfört en del med användare i olika fb grupper. Många där reagerar. Jämför med liknande förhållande.

    Amazon? Är inte bara det kopior eller utländska telefoner som inte fungerar här?
    Ursäkta min okunnighet men länka gärna den du tänkte på.
     
  4. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Jag antar att du skojar? Tror du att Amazon blivit så stora om allt som såldes var kopior eller saker som inte fungerade? Kopior är för övrigt olagligt att sälja i de flesta västländer så det hade lett till åtal och skadestånd. Särskilt från Apple som hade stämt skiten ur dem.

    Apple har egen butik hos Amazon. Du kan köpa många olika saker till bättre priser än på många andra ställen. Igår hade de iPads, iPhones mm till riktigt bra priser. Har inte länken nu, men 12 Pro Max för 8500 var ett av erbjudandena.

    Själv köpt Apple original laddare där. Min Poco X3 Pro för 2000kr i januari, europeisk version, osv.

    Se bara till att säljaren är Amazon själva och inte någon kinesisk tredjepart som säljer från någon källare. Står tydligt i köpfönstret till höger vem eller vilka som säljer.
     
    tooobe, katho och Kristy gillar detta.
  5. Alexanderww

    Alexanderww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2015
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2
    Senast jag kollade Amazon efter andra saker var det mycket som liknade ren import och jag som du säkert märker har ingen aning om vilka mobiler som fungerar med svenska nät eller inte.

    Menar du svenska Amazon? - såg ut som ordinariepriser på Apples egna sida. Blir bara skeptisk mot näthandel om det skulle vara mycket bättre priser än hos alla andra som t.ex mediamarkt och elgiganten.

    Men det är säkert ett bra tips att hålla koll där också.

    Grattis till en bra laddare.
     
  6. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Last edited: 25 nov 2022
    tooobe, katho och Asawi gillar detta.
  7. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Har du sneglat på Pixel 7 Pro något? Jag tycker den funkar superbra som point & shoot.
    Det är nästan svårt att misslyckas, även i dunkelt ljus.
    Zoom- och macro blir också väldigt fina för det allra mesta. Men speciellt zoomen är väldigt imponerande. Jag skulle vilja säga att 5x optisk + den mjukvarumagi Google sysslar med för att puffa upp till 10x zoom blir många, många gånger bättre än Samsungs klantiga 10x optiska.
     
    katho, eastbound och jnsson gillar detta.