I väntan på dessa modeller

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Suntao, 23 feb 2010.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 606
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    har ni sett den live?

Den är SJUKT liten. tror för liten för att bli perfekt med touch

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Skärmen är bara på 2.55".. Jag tycker det är för litet med 2.8" på HTC Tattoo, så jag skulle inte kunna tänka mig att ha en X10 Mini.

3. FlyingGnu

FlyingGnu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skulle vilja se den live, men det är ju liksom inte som att de springer runt och visar dem. Tror dock också att mini kan bli jobbig, mini pro tror jag blir perfekt, man slipper ju skriva på en sådan liten yta i alla fall.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 606
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    fick svar någonstans att det är T9-koncept på tangentbord, dvs som dial-paden typ

5. mij

mij Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

6. twisted

twisted Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har sett den live. ;)

Dock bara en prototyp, inget riktigt innehåll.
    Dom visade upp den när Media Markt hade något event för 1-2 veckor sen.
    Men där skulle den få sitta i någon monter av något slag sa killen ifrån Sony Ericsson. Jag fick hålla i den när han var här, jäklar vad den är liten.
    Men det känns som om allt kommer bli jäkligt ihoptryckt i den.

Nytt inlägg på bloggen:

http://blogs.sonyericsson.com/products/2010/04/27/personalisation-in-xperia-x10-mini/

Last edited: 27 apr 2010
  7. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    549
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    din sambo kommer att ågra sig varje gång hon tar upp telefonen om hon köper en X10 mini pro
    batteriet är verkligen USELT

du som har en Desire iaf på bild vet hur dålig den är
    och hur mkt sämre tror du inte X10 är

tycker hon ska kika på HTC Legend

8. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Intressant att du snackar om en mobil som inte har släppts och som du således inte vet ett skit om.

9. huskul

Mottagna gillanden:
    549
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    [Text raderad /mod]

har du inga ögon i ansiktet
    läs på SE´s hemsida
    http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperiax10minipro?cc=se&lc=sv

sen ska dom ju överdriva oxå så räkna bort 10%

X10 mini pro ca.4tim och X10 har ca.10tim
    OM du äger en X10 så vet du att du måste ladda den varje natt annars står du utan telefon dagen efter
    använd huvudet o jämför då

så va lite trevligare nästa gång
    :mad:

Last edited by a moderator: 30 apr 2010
  10. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

haha
    Lite kul att du säger åt mig att vara trevlig nästa gång som inte skrev någonting alls otrevligt i mitt inlägg. Samtidigt skriver du att jag är CP, snackar om min mamma, att jag inte har några ögon.

haha sorry om du blev förolämpad ;)

Last edited: 30 apr 2010
  11. Mahershalalhashbaz

Mahershalalhashbaz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mini och Mini pro

Satt och lekte med Mini och Mini pro igårkväll.
    Blev hyfsat imponerad av båda, dock mest utav pro:n.
    Båda ligger perfekt i handen men prons smidiga tangentbord övervägde. Annars tyckte jag det var ganska svårt om man körde touch:en och att pricka rätt. Antar dock att det är en vanesak!

Valet blev inte enklare efter gårdagen!
    Priset kommer ju landa på under 3000 för båda, men frågan är om jag har tålamod att vänta till vecka ** för pron. Tveksamt!

12. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var 110% sugen på Minin när den annonserades eftersom jag tycker att de flesta Androider är för stora och tunga för att vara smidiga, men eftersom den dröjde skaffade jag en Tattoo istället tills vidare. Det är bara att konstatera att (även fast Tattoo är sjukt prisvärd) så gör sig Android inte lika bra på en mindre skärm. Det tror jag vi som haft mindre modeller kan gå i god för även om vi inte haft möjligheten att känna på Minin.

Saken är den att mycket av användarnyttan i Android försvinner när man går ner i skärmstorlek. På 2,8" kan man i bästa fall ha två widgets på skärmen samtidigt och widgets var en stor anledning till att jag valde Android (läs: möjligheten att få fram det viktigaste utan att behöva starta och växla mellan appar)! På 2,5" kommer det bara gå att ha en, och då räknas ju även klockan dit. Dessutom är tangentbordet litet och då menar jag inte QWERTY som är omöjligt litet på en 2,8" utan dialpaden, som jag använder på min Tattoo. Det funkar överlag bra att skriva, men det är irriterande lätt att komma åt fel knapp så man råkar få fram en meny istället för ett X eller radbryt istället för att sudda. Givet att Xperia har ett bättre tangentbord än HTC (för mindre skärmar, dvs.) men jag tror fortfarande att det kommer att kännas tufft att använda det i längden. Ett fel om dan känns ju inte så mycket första dagen, men efter en månad eller tre..?

Därtill får man komma ihåg att det fortfarande råder app-brist till 2,8" skärmar och i Androidversionerna FÖRE 2.1 går det väl inte att stödja flera skärmupplösningar med samma binär och Mini kommer förmodligen med 1.6? Med andra ord kommer Minin att vara i det närmaste totalförlamad på den fronten under hela 2010 - eller tills/om Minin får 2.1! Och det i sig är väl inte heller någon garanti för att det kommer finnas ens ett grundläggande utbud av appar förrän en bra bit in på 2011?

Det är i vart fall vad jag tror...men jag kan tillägga att jag fortfarande hoppas att Minin blir precis så bra som jag först trodde.

Last edited: 9 maj 2010
  13. FlyingGnu

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kan hålla med om att begränsningen i widgets är tråkig, på mini och mini pro kan man bara ha en per hemskärm, vilket skapar en massa bläddrande. Det är ett minus.

Att dialpaden skulle vara för liten har jag lite svårt att svälja då min nuvarnade gammla sony ericsson har bra mycket mindre knappar och jag har aldrig haft problem, nu tänker jag ju skaffa mini pro så det blir inte jätte ofta jag använder dialpaden men det känns ju inte som jätte lite plats för 12 knappar eller nått?

Appbristen är väll ganska lätt att gå runt? jobbigt att inte kunna ladda från market men det mesta funkar ju ändå... om man installerar från apk filer.

Det allra nyaste lär ju inte komma ut till qvga under 1.6 men de flesta funktioner fungerar ju redan om man går runt market.

Uppskattas att du delar din med oss andra.. vill bara ge min oinitierade syn också.. berätta gärna vad jag tänker fel!

14. twau

twau Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Lekte lite med denna idag på jobbet. Känns som en liten tändsticksask hehe. Dock gillade jag inte skärmen, kändes lite "pixlig" på något sätt...

15. huskul

Mottagna gillanden:
    549
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    som sagt ni som är sugna på liten lur
    kika på HTC Legend
    varje gång jag lånar tantens Legend ångrar jag att jag köpte en Desire

16. FlyingGnu

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

menar du pixlig som i att färgerna inte var helt jämna? det kan ju bero på 1.6. Eller tror du det var på grund av upplösningen på skärmen?

17. djesko

djesko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ser att katshing.se har datum på lev nu 24/5 ...bokad och klar till frun :)

Hoppas att x10 mini pro kommer snart med ..

Trevlig kväll på er

/Esko

18. dust79

dust79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en x10 mini pro sedan några veckor, tycker inte batteritiden är så dålig som det står i specarna. Pratar inte så mycket i telefon, men kollar mail, använder spotify med bluetooth-headset. Vet inte exakt hur ofta jag laddar telefonen, men uppskattningsvis var annan eller var tredje dag. Inte så tokigt.

19. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har som sagt aldrig provat Mini så jag kan inte uttala mig i frågan (men du ovan som har en Mini Pro, varför inte lägga upp en recension här? =-)

Det jag upplever som det största problemet med telefonens dialpad (på HTC Tattoo, dvs.) är att man lätt kommer åt de andra knapparna som finns i tangentbordet, typ "Konfigurera tangentbord" eller "Dölj tangentbord" m.fl.

Vad gäller apps så funkar ju icke anpassade APKs ofta dåligt enligt min erfarenhet, även om de större anpassade apparna funkar. Hur som helst är ju installation av icke-market produkter lite knepigt för nybörjare :)

/J

20. djesko

djesko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

vilken SW/HW SP/AP kör du ?

Last edited: 12 maj 2010