i5700 billigast?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Cliddo, 9 mar 2010.

  1. qrist

    qrist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan ju vara min upplåsta och reklamerade som du fått. :D Den hade dock en död pixel. :P
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag köpte min på Mobilsscan också faktiskt, men jag åkte också dit och tittade på den för att just se att det inte var några döda pixlar i skärmen osv. Så min Spica funkar bra hittills, det är bara ovanan med Android som är lite segt just nu :P
     
  3. mobilsscan

    mobilsscan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    mobilen kommer med 12 månader garanti vad du är redd på?
    MVH
     
  4. d71

    d71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Jobbtelefon
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Nexus Player
  5. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Det jag undrade mest var vad B-grade var för något. Jag köpte min mobil där sen ändå.
     
  6. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

  7. Chenz

    Chenz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va? Fick min telialåst för 100 kr i månaden i 24 månader, dvs 2400kr. Var får du 4000kr ifrån?
     
  8. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    men de har inte wlan heller enligt spec
     
  9. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    http://www.phonehouse.se/mobiltelefoner/samsung/samsung-i5700-galaxy-spica
    Det beror ju på vilket abonnemang och bindningstid man vill ha också. Sen tittade jag inte igenom alla olika abonnemang heller så det fanns säkert andra siffror också.

    Nitram: ok, jag inte det.
     
  10. mobilsscan

    mobilsscan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    bixl död reknar inte som b-grad den kallas diffekt telefon,så vara lungt att din telfon har hamnat i skrott lådan.
     
  11. mobilsscan

    mobilsscan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    läs den här info om B-grade från samsung

    Villkor för inköp av Samsung B-grade.

    Försäljningsvillkor:

    Vid försäljningstillfället mot slutkund måste ÅF klart och tydligt i text och tal klargöra att
    produkten han/hon säljer är en s.k. B-grade produkt. Detta innebär oftast att det är en
    begagnad eller emballageskadad produkt.


    Namnet Parts Service Stockholm AB får inte heller förekomma i någon form av annons.
    Reklamationsregler för Samsung B-grade.
    Reklamation av Samsung B-grade görs endast till:
    Parts Service Stockholm AB
    Uppköparvägen 5
    120 44 ÅRSTA
    SWEDEN
    Telefon: 08-55670750
    Vid reklamation av Samsung B-grade anges Parts Service eget Serienummer på produkten.
    Kopia på köpehandling ska alltid bifogas vid reklamation av Samsung B-grade till Parts Service
    Stockholm AB.

    hoppas att det är klart för alla som vet inte vad är B-grad från samsung, så om du köper B-gra vinner du omk 40% av mobil pris i marknaden. med samma garanti vilkor.
     
    Last edited: 26 apr 2010
  12. Kokka

    Kokka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det så enkelt att man bara kan köpa den Comviq-låsta luren på Phonehouse och sedan flasha den med lämplig image så är den olåst?
     
  13. mekstro

    mekstro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nix. Operatörslåset ligger inte i flashen. Det skulle vara alldeles för enkelt:)
     
  14. mobilsscan

    mobilsscan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man behöver en upplåsning kod ,den kan man köpa ,finns olika sidor som säljer dem.
     
  15. Anyone

    Anyone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Den är inte låst hos PhoneHouse, köpte den igår och har också lagt in 2.1 istället för den 1.5 som den hade.
     
  16. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Operatörslåst?

    Köpte också på Phone House i måndags och den verkar inte comviq-låst även om jag bara har tele2 och det funkar. Har en annan tele2/comviq-låst telefon och där visas de andra näten med ett stopp märke eller Ø.

    Vore intressant om någon kan kolla genom att stoppa i ett simkort från någon annan operatör.

    Har laddat ned Samsung PNS på deras hemsida och försökt att intallera den nya uppdateringen med Touchwiz 3.0 och Android 2.1 som ska förbättra telefon rejält.
    Men det går inte för den hämtar uppdateringen men kan inte installera den. Nödåterställning likadant. Det finns en tråd med 20 sidor där andra råkar ut för samma problem.

    Så jag ringde Samsung support och de tyckte jag skulle lämna in den på service.
     
  17. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Generellt så verkar det som att många har haft problem med att uppdatera genom Samsungs program, om det är PNS, Kies eller vad dom nu heter. Men sen är det några som lyckats också. Verkar vara lite tur och otur om det funkar eller ej :P Själv flashade jag med Odin och det gick utan problem.
     
  18. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lämnade in Spican för uppdatering, garantireparation, av Touchwiz 3.0 och Android 2.1. Hoppas de lyckas bättre än jag.
     
  19. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Billigast!

    Var och hämtade Spican jag köpte för en vecka sedan på Phone House hos Mobilbyrån där jag lämnade in den i förrgår för uppdatering till Touchwiz 3.0 och Android 2.1. Eftersom jag liksom många andra här inte kunde göra det själv med NPS.
    Så nu har den Android 2.1 update1 och ett lite annat gränssnitt.
    Ska leka med den i helgen och göra alla inställningar och lära mig mm.

    Apropå olåst så skriver de "(telefon testad med olika simkort, alla fungerar)".
    Så det är som misstänkte den är olåst trots att det i Metro-annonsen står att "Alla kontantkortstelefoner är operatörslåsta".
    1999:- -hyfsat pris!

    Förresten; Utfört arbete: Uppdatering SW 570EXXJCF_EXXJC1_EXEEJC4. Full reset.

    Vad det nu kan betyda? Någon som vet?
     
  20. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Billigaste telefonen eller billigaste fungerande telefonen borde det vara. Har aldrig någonsin tidigare övervägt att skaffa en Samsung, men precis som många andra föll jag för det låga priset. Tyvärr så borde jag ha lyssnat på min intuition, för Samsung kan helt enkelt inte göra telefoner. Så enkelt är det. Man skulle kunna likna det med iPhone i Asien. Man tror att man har köpt en orginal iPhone, men man får en iPone. På den nivån är det.




    Inte nog med att telefonen är dålig, mjukvaran som skickas med är helt fruktansvärd. När man startar programmet (Kies) så kastas man rakt in i något som liknar Windows för synskadade. Väl inne i programmet kan man inte göra någonting (!!!) Installerade den senaste versionen från Samsungmobile.com som ska fungera med Windows 7, men nähä. Så fort jag försöker göra något så står det att programmet inte har kontakt med internet. Fast det är ju inte förvånande. Samsung verkar inte ha kontakt med övriga världen heller. Nä, jag är inte bitter. :)