Är jue från Drakaz egna sida, kanske är under uppbyggnad?! Funka tidigare iaf. Annars får jag lägga upp nån annan länk
Saga2005: Jag följer dina anvisningar lite längre upp i denna tråden. Jag har inte kommit så långt, eftersom jag blev lite osäker. Jag har flashat in den senaste Recovery:n och det stod Okay både på sending och writing. Men när jag sedan startar telefonen i Recovery-mode så står det att det är Recovery v0.4.2. Jag tycker det ser likadant ut som när jag körde in recoveyn inför Galaxo 1.0 en gång i tiden. Så min fråga är alltså: Har jag rätt recovery version nu?
Never mind... Jag var bara tvungen att ta bort den gamla RECTOOLS.tar.gz filen från telefonens minne. Sorry för att jag spammar tråden. :-/
Om du gör det får du hemskt gärna vara övertydlig med alla små steg så att en som aldrig gjort något av allt detta kan klara sig utan att köra fast. Även Odin osv... Tackar och bugar på förhand!
En guide på Galaxo 1.6.2 kommer dyka upp i morgon. Och även en för Odin. Nyss kommit hem från jobbet, lite små trött. Ska den bli en bra och tydlig guide så lär man vara lite piggare =P
Nr1: Är då alltså att roota och lägga in baseband JC6 samt göra en Nandroid backup, eller? Bara att börja läsa på då...
Tack, vad bra. Var tyvärr tvungen att jobba lite också. Kollar på det i morrn så får vi se om jag lyckas.
Har ett problem. Varje gång jag provar någon 1.6 uppdatering så får jag inget 3G. Har Telenor som operatör.. Vad kan det bero på? Lägger jag in 1.5 igen så fungerar det bra.
Vi får se hur det funkar med 3g för mig sedan då. Man ska alltså lägga in nytt baseband med Odin innan man rootar va? Har lite svårt att få en helhetsbild av alla moment och varför man gör de olika delarna. Men jag ska testa Odin i morrn först av allt.
ANledningen till att du flashar med Odin först är att recoveryprogrammet inte kan modifiera de filer som har med baseband att göra. Det finns däremot lite nya idéer som cirkulerar nu, nämligen att låta baseband vara kvar på en tidigare version för att undvika buggar i de senaste. Jag har just flashat II5 baseband för att se om det hjälper mot 3g-problemen jag har och om det hjälper mot "no sleep"-buggen som uppkommer för många på 1.6. Ikväll hoppas jag kunna säga om det har hjälpt mot dessa problem och om andra problem uppstått istället.
3G'n fick jag att fugnera, genom att ange apn inställningarna manuellt. Vet dock inte varför jag måste göra det manuellt, men iaf.
Man måste göra det manuellt med alla firmwares som inte innehåller en CSC-fil som är gjord för svenska marknaden (vilket väldigt få av de läkta är ). Något du får vänja dig vid om du flashar ofta
Finns det en svensk CSC-fil läckt? Kan du skriva en länk till den? Har själv köpt från Tyskland och därefter kört både Italienska och Ryska CSC-filer.