Tänkte inte göra några inställningar. Bara roota direkt efter fabriksåterställning, sen fixa backupen och sen unroota .
Tänk dig för bara först. Läs vad mickeko har skrivit här. https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=222596&postcount=22
JO det finns en tråd över detta https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=18806 Ska bli spännande och se om uppdateringarna kanske börjar komma lite tätare nu, men ett måste blir att prova denna
Så egentligen kan det vara en dum idé då folk får all min info om min telefon? Vad kan göras med den infon?
Låter som en jäkla underbar idé, har inget svar, men tror inget mer personligt ligger kvar efter en sådan.
det verkar som man måste rootat telefonen för alla backup program? men om jag gör uppdateringen, frsvinner launcher pro och några av ina betalspps? det är mest det jag tycker skulle va trist.
Om jag uppdaterar via kies, tar den bort alla saker man har inlaggt på mobilen då? Får upp "Det går inte att komma åt servern med modellinformation. Försök igen senare." när jag försöker uppdatera
Alla ni som får att uppdatering finns tillgänglig i Kies, kan ni vara snälla att uppge följande: Vilken är eran nuvarande firmware? Kör ni Kies uppdatering i test mode, eller vanlig mode? (När ni kör Kies "uppgradering av inbyggd programvara, tryck då ner ctrl-alt-u-p så växlar den mellan vanlig mode och test mode) Själv har jag följande orginal firmware (tyskimporterad telefon) PDA : I9000XXJF3 PHONE : I9000XXJF3 CSC : I9000OXAJF3 När jag kör Kies i vanlig mode står det "Denna enhet kan inte uppgradas". I test mode kan jag uppgradera till JM1. När jag kör Kies i test mode (dvs klickar på uppgradering och trycker ner ctrl-alt-u-p Vilken version man har av Kies lär väl inte spela nån roll, men jag har 1.5.1.10074_2
En sak till... eftersom en del med CSC i9000OXAJF3 fått officiell uppdatering i Kies (tex de som bor i U.K hade ju fått det) undrar jag ifall det har nån betydelse ifall man vid installationen av Kies valt land och språk till England och engelska? Själv valde jag Sverige och svenska.
Jag har installerat engelska versionen, laddat ner den från samsung.uk. Alla inställningar i programmet satta till engelska. Telefonen likaså med CSC i9000OXAJF3. Ändå hittar kies ingen update