Ice Cream Sandwich?

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by JOHGRU, Sep 19, 2011.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför dröjer gingerbread ens? Dyker det upp massa problem, eller underprioriterar dem det och har hyrt in en 16 årig gymnasie-elev till att göra jobbet, precis som de antagligen gjort med den första mjukvaran som telefonen kom med?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

2. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag förstår inte heller varför det ska dröja så länge, det finns väl ändå inofficiella rom:s för Gingerbread for O2x och dessa är väl baserade på "beta" versioner av Gingerbread för
    O2x?

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Jag gav upp hoppet om en officiell Gingerbread uppdatering lääänge sen och använder CM7 istället fan.. Snart kommer man också ge upp hoppet om ICS och se ifall det släpps CM7 med ICS! :)

4. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Men varför ska det ta så mycket längre tid för Lg än vad det tar för de andra tillverkarna? Har Lg bara en programmerare eller är dom mycket sämre?

5. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det måste väl komma ics till O2X? Någon kommer väl fixa ihop en?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

6. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Helt rätt bernie! vi kan inte påverka dom 1 och 1 men i stor grupp kan det bli kännbart.

7. amirali

amirali Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror ni Optimus 3D får Ics?, då den kör Omap:)

8. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

I nuläget säger jag nej förhoppningsvis kommer väl LG för eller senare förstå att om man som konsument köper en mobil för ~5000kr så förväntar man sig att den ska uppdateras åtminstone ett år framöver. Frågan är bara hur länge det tar för LG att förstå det.

9. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt, när t.o.m ett företag som Sony Ericsson förstått att det inte är farligt att låta användarna byta mjukvara på telefonerna borde ett företag som LG med förstå det. Att de sedan inte uppdaterar telefonen alls är bara tragiskt. Trodde ett litet tag att "Google"-märkningen på baksidan av telefonen skulle innebära att den faktiskt skulle få lite stöd från google iaf när det kom till den biten. Ack va fel jag hade...

Jag är dock nöjd med min 2X, inte haft de problem resten av folken skriver om, iaf inte efter det att jag lagt in CM, men hade de inte varit för CM så hade saken varit något helt annat.

Lite tragiskt att det ska behövas customroms för att kunna hålla sin 5000:-hårdvara uppdaterad över huvud taget.

Hade LG tillhandahållit kernel-källkod, mjukvaru-uppdateringar eller iaf haft sjyst support åt dom som varit drabbade av problem (för vem vet, kanske jag drabbas nästa gång?) så hade jag nog köpt en LG som nästa telefon med. Fast som det ser ut nu blir det ingen LG för min del iaf när det väl är dags att byta upp sig (vilket som tur är inte ser ut att behövas i första taget).

Hoppas CM-gänget fixar ICS till 2X, dock är jag lite tveksam att det kommer bli en bra port då mycket hårdvara, och även tegra-chippet, verkar vara ganska unikt i dessa telefonerna och varken LG eller Nvidia släpper all kernel-kod. Får vi ICS så får vi nog bristfällig GPU-acceleration och inte 100%igt SMP-stöd (dual-core-stöd), vilket gör att det förmodligen kommer bli enorm skillnad mot andra telefoner som får ICS-stöd och som har motsvarande hårdvara (läs: SGS2).

Oavsett vad jag anser om Apple så har dom iaf sjyst stöd för äldre hårdvara när dom släpper uppdateringar av sin mjukvara, även om de medvetet stänger av funktioner i den äldre hårdvaran trotts att den rent tekniskt klarar av de nya funktionerna... men det är klart, dom vill ju att folk köper deras nya hårdvara, annars kommer de inte gå runt.

Undrar om LG verkligen gått så mycket back med denna telefonen rent ekonomiskt att de inte känner att de hade kunnat tjäna på att hålla den uppdaterad och på så vis sälja den lite till, menar, hårdvaran håller ju...

10. Tsukasa-san

MINA ENHETER

Om inte Optimus 2X finns bland de modeller de ser över fattar jag inte hur LG tänker. Finns ju inte så många High-end telefoner i LG:s sortiment.

Last edited: Oct 27, 2011
  11. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

LG Electronics Sverige Gällande ICS så håller vi på att titta över vilka modeller som ska uppdateras, och när det kommer att ske. Mer information kommer så snart vi kan ge det.

Får ju hoppas att dom fixar det till 2X

12. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Hmm ...

LG: No ICS upgrade for the LG Optimus 2X

13. Tsukasa-san

MINA ENHETER

Att inlägget har tagits bort får mig att misstänka att det var något lurt med det inlägget. Jag väntar tills vi får ett officiellt meddelande från LG om vad som gäller.

14. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, var det inte nåt motsvarande som hände med Optimus One? Där nån från LG hade skrivit på FB att det inte skulle komma GB till den, vilket sedan togs tillbaka från LG som sa att det var felaktigt...?

15. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

Jag tror att ni kommer alldrig att få någon typ av uppdatering överhuvudtaget...sorry
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

16. Oramia

Oramia Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kommer aldrig ske, LG har givit upp helt enkelt.

17. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
  18. Perra82

Perra82 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Onda V40 DC
    Övrigt:
    Chromecast+Chromecast2
    Så här skriver LG Mobile på deras facebook:
    Rahul Anthony Mhar gjort ett inlägg iLG Mobile
    Will the LG Optimus 2X be updated to Ice Cream Sandwich? I read that ICS supports multi-core processors. I am aware that the hardware on the phone is more than capable of running the new Android OS and since it has not yet been updated to Gingerbread, I really hope that things turn around with ICS.

LG Mobile Hey Rahul, We do have a plan to update Ice Cream Sandwich.Now we are working on it! When the date is set we will let you know through Facebook! Please check our wall regularly! Cheers

Vågar man hoppas?? :)

19. amirali

amirali Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

20. Perra82

Perra82 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör: