ROM: ICS build 7 från Teamhacksung - Första steget till Cyanogenmod 9

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by josåatt, Nov 26, 2011.

1. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske underdriver skillnaderna lite mellan lurarna, kameran är ju också i en helt annan klass, och blixt är trevligt. Alla spel och allt går super smooth, sen har jag inte 7st hemskärmar fulla med widgets i SGS1'an direkt. Det spelar ingen roll vad jag gör med S2'an så märks det aldrig av nån fördröjning/lagg nånstans. Tyckte inte det var några fördröjningar i S1'an heller tills jag provat S2'an ett tag :)

Kör min SGS1 som dedikerad musikspelare i princip och det har aldrig krånglat, använder dock bara google music och spotify ibland.

Formatera SD kanske? Mitt interna SD vart korrupt en gång när jag fibblade med ICS.

2. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Spelar ingen roll om kortet är formaterat eller inte det blir samma sak. Har all musik på mitt externa minneskort och orkar inte formatera igen då det tar över en timme att flytta musiken till det igen och sen ska alla bilder m.m. flyttas också.

3. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade en enkel lösning till mitt problem och det var att byta till Onecosmic's ICS och nu fungerar allt som det ska. :)

4. choffen

choffen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man ska gå från Cyanogenmod 9 till 7. Äre något man ska tänka på då?

5. twisted1

MINA ENHETER

Japp.

Och det står i första posten i tråden på XDA ;)

6. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

7. twisted1

MINA ENHETER

Angående användandet av luren vid ev. byte. I mitt fall så tar jag helt klart mer kort med SGS2'an än vad jag gjorde med SGS1'an. Då kameran är mkt bättre och blixten/lampan gör att man kan ta kort även om det är dåligt med ljus(om objektet är inom lampans räckhåll då).

Jag skriver och läser klart mkt mer från telefonen, det är smidigare att skriva med den större skärmen och mkt trevligare att läsa text också utan pentile-matrix.

Sen så går det förbannat snabbt att gå in på sidor, webbläsaren är sådär iphone smooth. Och jag hajjar fortfarande inte hur luren laddar tex aftonbladet.se(VM i flash liksom) snabbare än datorn(och nej datorn är inte från stenåldern och jag kör inget bloatat/segt OS från Microsoft ;) )

Sammanfattningsvis så använder jag luren mer och till mkt fler saker än med SGS1'an. Bortsett från lyssna på musik då, det har jag ju SGS1'an till :)

Bara min erfarenhet av bytet :D

Men nu är jag sugen på högre upplösning(pixeldensitet eg.), SAMOLED+ med 1280x800 på 4,3-4,6" ... hmmm :D

8. twisted1

MINA ENHETER

Hej! Nu är det jag igen! :DD

Hur som, kört B14 som daily i snart två dagar nu ;) Och det är riktigt nice, provade knappt med cm kerneln utan bytte direkt till Devil_3.1.9-14_VC_BFS_V(R)_LiveOC_DeepIdle_LED.zip

Och slutsatsen av det är att det är helt klart den snabbaste CM9 kombon jag testat so far :)

LiveOC är så grymt bra för alla som gillar att klocka, trodde aldrig att min SGS1 skulle rulla stabilt i 1512Mhz innan jag hade provat liveOC på CM9.

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det är hyfsat uppenbart att nya telefoner gör sakerna bättre och jag sade inte att uppgraderingen var meningslös. Det jag sade att man fortfarande kommer göra ungefär samma saker om man byter inom samma OS.

Om jag skaffar SGSIII eller liknande i år så ser jag ändå inte vad jag kommer använda den till som inte går att göra på SGS:en. Upplevelsen kommer såklart bli bättre på många nivåer men det är som sagt en annan sak.

För att ge lite kontext så skaffade jag för två mobilbyten sedan den första telefonen jag bland annat kunde surfa med (och inte bara mobilsidor) och se film på. Gången efter det blev det den första touch-skärmen då de äntligen blivit bra nog för mina krav och man fick helt nya funktionsmöjligheter med app-revolutionen. Det var rätt stora skillnader och inget jag ser riktigt motsvaras av mitt framtida byte (brukar byta vartannat år). Det kommer inte hindra mig från att byta, men det är inte alls omöjligt att det får mig att vänta ännu lite längre om jag misstänker att något intressantare ligger över horisonten.

10. twisted1

MINA ENHETER

Skulle jag byta idag så skulle jag ta en Nexus, mest pga. skärmen. Och en nexus är alltid en nexus :)

Har man tålamod så är nog nästa samsung värsting värd att vänta på :)

11. choffen

choffen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Xda låg nere igår :) därav den simpla frågan ;)

12. Evil Peter

MINA ENHETER

Jag var sugen på en Nexus tills jag hörde om batteritiden, sedan försvann det suget nästan helt. Jag kommer dock inte byta förrän sommaren oavsett så för mig blir beslutet efter jag sett vad Samsung kommer med. Att de satsar på batteritiden känns helt rätt då prestandan är bra redan i SGSII.

I övrigt, och mer on topic, blev jag glatt överraskad av browsern när jag drog in build 14 istället för 12. Browsern i 12:an var rätt seg (scrollning på tyngre sidor resulterade i oskarp bild som renderades om rätt sakta) men nu flyter till och med Aftonbladets förstasida väldigt bra, helt utan suddig "preview". Överlägset bästa browser-upplevelsen på SGS hittills för mig.

13. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har kör Teamhacksung ända från att 12 kom ut och jag är så jävla nöjd helt enkelt. Jag kommer dock att köpa en SGS III när den väl kommer ut :)

Hur är batteritiden med den? Är den värd att flasha? Vad är det som är så bra med den egentligen :)

Last edited: Jan 19, 2012
  14. Evil Peter

MINA ENHETER

Det har hänt några gånger att jag "tappat" min ringsignal så när någon ringer blir det någon annan signal. Varje gång det har hänt har det då dykt upp en extra post med namnet på signalen jag använder (hemgjord) och de försvinner aldrig (har 4-5 st nu). Det är dock bara en som fungerar, de andra är tysta. Problemet har varit på både build 12 och 14.

Är det någon som har något tips på hur man får bort dessa på något enklare sätt än att köra en wipe?

15. twisted1

MINA ENHETER

En extra post bland ringsignalerna? Typ filnamn1 filnamn2 osv?

Vart lägger du ringsignalerna? Rakt på SD? Finns en mapp på sd som heter notifications å en som heter ringtones. Förmodar att dom är till för ringsignaler.

Build 14 + Devil kernel är rock'n roll fö!

Last edited: Jan 20, 2012
  16. Evil Peter

MINA ENHETER

Ja, fast alla heter exakt likadant och bara en leder till filen. Jag syftar alltså till listan över ringsignaler i Settings>Sound, ifall jag var oklar med det. Det är en mp3-fil på det externa SD-kortet, som jag alltid haft det sedan jag köpte telefonen. Det har inte blivit någon skillnad när jag lagt den i Ringtones på telefonens SD.

17. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Trevligt att ha lite nytt roligt att leka med på telefonen.
    Så fruktansvärt instabil att jag lägger in vad som helst just nu.

18. twisted1

MINA ENHETER

Batteritiden med Devil är helt ok, bör va lika bra som orginal eller bättre(om man inte överklockar för mkt) Allt är mkt snabbare, USB Host, mm

Jag har fått samma problem nu faktiskt fast med inbyggda musikspelaren, kollar jag på ett album med 10 låtar så innehåller det 40 låtar, 4ex. av varje låt. lol :D

Dök även upp massa dubletter på spellistor i google music, men där heter dom 0-x 00-x 000-x osv. Raderade dom manuellt från google music bara så ordnade det sig. Och plockade bort inbyggda musikspelaren. Det hela började för mig när jag körde in cm9 musikspelaren som inte funkade helt stabilt.

Prova att lägg ringsignalerna i systemkatalogen för notifications, kanske?

bvb likes this.
  19. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Gapps vill inte fungera som det ska för mig.
    Installerade Gapps som länkades på XDA men den ville inte gå igång, bara avslutades så fort man tryckte på androiden.
    Installerade v7.1 istället och det fungerar efter att Google uppdaterat automatiskt.
    Förutom att jag får FC varannan minut på skiten. Allt fungerar dock som det ska förutom det.
    Any idea?

20. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Värt att uppgradera från build12? Är så himla nöjd med den förutom att webläsarn är seg på att rendera sidor