Roota S2an är lika enkelt som att lägga in en ny rom på din 7.7a, om inte kanske enklare, hoppa över till xda-developers forum (via länken nedan) och ladda ner cf-root, sen följer du bara guiden i samma länk
CF-Root:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
Se bara till att du väljer rätt fil till din telefon, kolla releaseversion i inställningar > om telefonen
och när du lagt in root är det bara att börja exprimentera med ROMar och kernels, nu när du har en SGS3 så kan du ju våga ta ut svängarna med SGS2an lite mer, så länge man väljer rätt version på ROM och inte testar det första bästa som någon lägger ut så är det väldigt liten risk att man skulle bricka telefonen
För att hålla mig lite mer till topic, så körde jag Stock ICS ett tag på 7.7an och jag gillade den som fasen, testat nu att kasta in Cyanogenmod 9 och det verkar faktiskt som det går att få plattan lite snabbare än med original ICS, vissa säger 50% snabbare än med stock ICS men jag skulle nog säga att den iaf känns 25% snabbare, typ inge lagg alls, förutom i APEX launcher när jag sveper mellan homescreens med vissa widgets på, men det är nog mer beroende på widgets än plattan.
Skickat från min GT-P6800 via Tapatalk 2
Click to expand...