Lustigt egentligen att man skall behöva göra en helt clean installation, varje gång det kommer en ny uppgradering? Det är helt klart något google borde kolla upp, för de erbjuder möjligheten, men mobilerna blir oftast mycket instabilare. Troligen beror det ju förstås på appar som inte är porterade till ICS. Dessa uppdateras själva efter ett tag, så detta kanske är en grej som blir bättre efter några dagar. men vem orkar med problem i några dagar... hehe. Men helt klart, jag börja bli mer och mer positiv. Musikspelare fungera mycket bättre sen ominstallationen och att jag inte körde återställningen som ligger på google. Visst det tog längre tid att få luren klar, och jag har ännu inte återställt wifi-funktionen. Tyvärr så är HDMI-problemet kvar, nu funkar det inte alls på min gamla tv. Men tur att man har en ny på g.
Synd är det också att LiveDocken slutat fungera. Jag vet inte, ni som kör den dära USB2Go-kabeln, hur funkar möss och tangentbord via en sådan? Någon som checkat? Visst hack kommer ibland via BT vid musiklyssnandet, men tycker nog det är ungefär som det var tidigare. Handlar nog om finjysteringar nu. Så det kommer nog ganska snart fixar för BT och även för andra saker. Sedan är jag nu nästan helt säker på att Jelly Bean kommer dyka upp. Det är liksom nästan som 2.2 och 2.3 som också är olika OS, men egentligen ganska lika. 4.0 och 4.1 ser ut som samma, men den sistnämda har förbättrade funktioner, ganska smarta ändå. Men undrar nu när dessa operativ är så lika, så kanske de kunde göra något liknande som med sina appa. Man patcha upp det som behövs, för att uppgradera. Kan ju inte tänka mig att de byggt om jelly bean så till den milda grad. Det som är synd förstås är ju att det operativet inte är optimalt utan google play i fullversion. Och det kommer ju troligen inte till Sverige.
Last edited: 28 juni 2012