Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Discussion in 'Xperia S - Allmänt' started by HenrikLundqvist, Jun 21, 2012.

1. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag saknar möjligheten att hålla inne menyknappen för att få fram sökfunktionen, kan man utan root (jobbmobil) få tillbaka den funktionen?

Jag vet att man kan ha en genväg eller widget för sök men det är inte det jag är ute efter.

2. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns andra lås du kan använda för att ha möjligheten att låsa upp skärmen med volymknapparna. Testa. Visserligen funkar det bara med musik igång.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Cubenga

MINA ENHETER

Vadå gör om gör rätt? Haha, det är ju det dom har gjort. Iaf i mitt tycke. Bra mycket smidigare än förut.

4. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag stör mig också på touchknapparna. Särskilt bakåtknappen fungerar dåligt för mig då jag håller telefonen i vänster hand. Jag får trycka flera gånger för att den ska reagera väldigt ofta. Jag har läst om alla knep och glider med tummen över den för att det ska fungera bättre. Jag funderar nästan på att roota bara för att ta fram mjukvaruknapparna när den modden blivit bra.

5. Asssor

Asssor Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min notifikationslampa verkar halft lagt av, blinkar inte blått längre när jag fått sms/missat samtal. Kommer inte heller upp i låsmenyn utan endast där uppe i statusbaren. Sjukt irriterande då jag brukade "snabböppna" sms där nere på låsskärmen.

6. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Ja bakåt knappen är HELT jävla cp. Även home måste man trycka flera ggr. Verkar som sj telefonen inte svarar när man trycker direkt.

Vad gäller root gjorde jag det på min nyss. Nu ska jag bara dra ner Root Explorer och Battery Calibration,, Drog ner även Antutu för att öka det lägsta värdet på CPU´n ligger på 300 något Ökade den till 600 något.

http://www.thespicygadgematics.com/2012/06/root-sony-xperia-s-lt26i-on-official.html

glöm ej att låsa upp bootloadern först :-))

Last edited: Jun 29, 2012
  7. brupet

brupet Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

De flesta verkar ha fått bättre batteritid med ICS. För mig är det snarare tvärtom. Efter en timma (läst två mail, skickat ett sms typ) så vart den nere på 90%.

Enligt telefonen har då något som kallas "mediaserver" dragit 70% av energin. Vad är detta för tjänst? Och varför tar den min ström!?

8. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Positiv till ICS så här långt. Det mesta fungerar bättre än förut. Wi-fisignalen är lite sämre, men det funkar fortfarande bra. Flytet är möjligen lite sämre, men det stör inte mig.

Vad har de gjort med sökwidgeten? Går det inte att söka i sina kontakter längre? Har tittat under inställningarna men hittar inte möjligheten. Missar jag något?

Tredjepartsmediaspelare kan dra igång den här tjänsten. För mig var det Mort player.

Last edited: Jun 29, 2012
  9. miper82

miper82 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du Notification Toggle installerat?
    Den har numera en irriterande ikon uppe till vänster, som ser ut som två pilar. Den går att ändra utseende på, men inte få bort helt. Det går att välja osynlig, men då blir det liksom ett glapp mellan andra ikoner.

Detta söker mig nått fruktansvärt av någon anledning och jag letar nu alternativ till appen.[/QUOTE]

Det var den appen som pilarna tillhörde ;) hehe men Walkman fortsätter o krascha :s har rensat data osv men det kraschar o kraschar. Funkar när jag trycker på play på Widgeten dock.....

10. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här! Chrome är snäppet sämre än stock och dolphin hd. Körde Sunspider och fick bäst score med stock browsern. Avinstallerar Chrome och väntar tills den når upp till nivån. Dolphin Leder fortfarande.

11. lavve

lavve Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Fler än jag som har problem med bluetooth efter uppdatering? Installerade ICS för ett par dagar sedan, ingen wipe. Allt har fungerat klockrent och är överlag mycket nöjd med uppdateringen. Upptäckte idag när jag första gången testade att spela musik från Spotify till bluetoothheadset (MW600) att ljudet laggar till varje gång man öppnar sms/skriver sms/surfar nya sidor på nätet osv, helt enkelt när man använder telefonen. Ligger den i fickan och spelar är det inga prob. Ljudet stannar upp ca 2 sek sedan fortsätter musiken igen.

Förslag på lösning?

12. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Gör en ren installation, så kommer problemet att minska betydligt. Jag har nästan inget sådant lagg alls i min lur nu. Alltså med ren menar jag att inget får vara kvar ifrån tidigare installation t ex Lösenord till WiFi-Routern, och sådant. Detta kan du få tillbaka efteråt ändå. Detta gjorde susen för mig.

lavve likes this.
  13. dragontrumpetare

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Gör nog samma sak. Det som är irriterande med Stock är att den föredra mobilasidor.... grrrr.

Edit: Faaaankens!!! Tog bort Chrome, å lite annat och nu flyter mobilen mycket bättre? Så kollade RAM-minnet, och det är nu lite över 200MB kvar. Så med andra ord, vill man ha bra flyt med ICS, skall man inte ha under 200MB. Iallafall inte tunga appar. Går säkert ha sådana som knappt ta något i processorkraft.

Last edited: Jun 30, 2012
    lavve likes this.
  14. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har gjort en clean install, och bluetoothhacket är kvar för mig med MW600. Tror det här helt enkelt är en bugg som vi får dras med ett tag. Den är ju i vart fall lätt att undvika.

lavve likes this.
  15. dragontrumpetare

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Sa visserligen inte att det försvann helt. :) Däremot har det blivit ok. Fast bäst funkade det faktiskt med GB, då fanns det inga hack alls. Och förstås det var riktigt bra med arc S med både 2.3.3/2.3.4 samt 4.0 i den luren, fast enbart med minst ett klass 6 minneskort. :) För med klass 2 och 4 hackade även i den. Men grymt är det iallafall att det funkar med Flac-filer i musikspelaren.... impad där. :)

16. lavve

lavve Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svar. Kanske avvaktar wipe då om det inte försvinner helt och skippar bluetooth ett tag framöver tills de förhoppingsvis fixar buggen. Sjukt irriterande iaf, med GB fungerade det klockrent. Jaja är väl för mycket att begära att det inte blir någon bugg alls :)

17. Cubenga

MINA ENHETER

När jag köpte min Sony Xperia X så hade jag dessa problem också, i GB. Använde MW600. Men efter 2-3 dagar så försvann detta (Gjorde ingen återställning etc.).
    Sen nu när ICS-uppdateringen kom så var problemet tillbaka, 2 sekunders frysningar av musiken. Jag gjorde aldrig någon wipe i samband med uppdateringen utan gjorde en wipe dagen efter och nu är problemet borta, så det är nog ingen "allmän" bugg, snarare otur kanske? Vad vet jag.
    Har testat att belasta mobilen samtidigt som jag kör MW600 och har än så länge inte lyckats återskapa hack i musiken, än.

18. Skillz

Skillz Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som har MW600 får ni upp musikinfo och kan använda alla knappar på MW600 ? För jag får det inte att funka, min gamla iphone 4S funkade dock klockrent med sony's egna MW600... lustigt nog hehe..

19. Cubenga

MINA ENHETER

Med musikinfo, menar du att kunna se artistnamn osv. I MW600's display? Det vet jag ej, har inte tänkt på det men jag har testat alla knappar för o pausa, byta låt fram o tillbaka. Samtalsknappen funkar också.

20. dragontrumpetare

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Stöder Android detta i ICS, föresten, för det har ju inte gjort det tidigare?