Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 21 jun 2012.

1. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Okey, jag är med. Själv upplever jag inte några lagg/buggproblem vare sig före ICS eller Sonys egna "förbättringar" - mer än att det har tagit Sonys en evig tid att få igenom själva uppdateringen av ICS. Vad Sony har gjort för förbättringar och vad dom skulle ha gjort annorlunda låter jag vara osagt - det finns säkert mer att förbättra men själv upplever jag inte att "dom behöver göra om asap" som du skriver och att "dom har misslyckats rejält" med själva ICS mer än själva tiden det har tagit - men jag skall nämna att jag är en basic+ användare om du förstår och inte någon som ägnar dagar och nätter att i minsta beståndsdel analysera ICS och för och nackdelar på mobilen. ICS är ganska basic jämfört med GB och vi får se vad som händer med JB och vad Sony har tänkt att lägga på för stora förändringar eller förbättringar.

2. roffe99

roffe99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tycker också att utseendet (vit) och layouten blivit sämre och tråkigare på kalender och mail. Låsfunktionen och säkerthetsfunktionerna är både ris och ros - man har dock olika val om man vill låsa skärmen, t ex med on/off knapp, låsslidern, mönster, tidsaspekt, info på låsskärm etc - vilket är bra.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Ja, du har rätt. Sony la åtminstone in så man har lite val angående skärmlåset med låstid o så, helt klart positivt då dom kunde ha skitit i det och då hade telefonen låst direkt efter att skärmen blivit svart.

Info på låsskärmen har jag inte sett, kanske beror det på att min låsskärmen (efter 30 min inaktivitet) bara visar dialpaden för pinkod när man väcker telefonen.

Skickat från Tapatalk 2

4. svasse

svasse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså, vad är nu detta??
    Har använt Skype för att chatta innan uppdateringen men nu har det slutat att fungera. Det man skriver går inte fram, det står bara "Avvaktas".
    Testade att avinstallera och ominstallera säkert 10 ggr utan att det hjälpte. Nu har jag precis blåst telefonen helt och gjort återställning av den men det är exakt samma sak!
    "Även om denna enhet inte har blivit certifierad för Skype ännu, kan du använda den för att ringa videosamtal....."

Är inte ICS på Xperia S certifierad??

5. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett problem med min xperia, jag flashade in ICS på den och allt funkade fin fint tills någon dag senare då jag satt och surfade på tuben, då startade telefonen om sig helt plötsligt och allt mitt ljud försvann... blev något klickande ljud istället för ljud (youtube, ringsignal och allt annat) sen startade jag om telefonen 2 gånger till och 3e gången så startar den inte alls nu.. när jag trycker på powerknappen så lyser led lampan rött uppe i vänstra hörnet.. kan inte heller återställa då PCC inte hittar luren.. någon som vet vad jag kan göra ?

6. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Musikspelarens kategorier som "Min musik" är helt omöjlig att se i solljus efter ICS.

7. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Min har laggat ihop helt idag. Det har bara blivit värre och värre. Var precis och handlade på Coop, öppnade telefonen där och kom förbi lockscreen när jag kom hem. Det tog f*n 5 minuter att komma in i den. Kan inte hitta någon app eller så som verkar bugga, så det får nog bli en uppesittarkväll och lägga in CH filen som funkade bra.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

8. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Jag har följt denna tråd om att förbättra batteritiden.

Har stängt av en del tjänster och program som inte behövs dock inte alla som i tråden med de jag tycker inte jag behöver så inaktiverade jag dem... En massa google skittjänster behövs verkligen inte.

Men detta är inget man ska behöva göra för att en telefon för 4000:- ska fungera bättre och ha en standby som är längre. Ni som säger att batteritiden blivit bättre tror jag inte på ett dugg.

Isåfall använder ni telefonen knappt. Minst 1 gång i timman gör man något med den. Men om ni sen säger att det beror på det så köpte jag telefonen för att leka med eftersom den är rätt avancerad och kul att hålla på med. Men ville jag ha en telefon att bara ringa med kund jag lika gärna behållit min Samsung för 100:- från Clas Ohlson. Batteriet på den räcker iaf 2 veckor. Xperians batteri suger verkligen och jag har minskat min display belysning nästan helt den ta mig fan suger batteri som en vampyr.

Tycker Sony har gått lite förlångt med alla dessa buggar. Betalar man för en telefon 4000 borde den fungera bättre än såhär. Man kanske skulle köpt MOTOROLAN istället som har mycket bättre batteri vad jag hört.

http://talk.sonymobile.com/thread/34236

Nu ska jag ladda den full och se hur den beter sig.

Last edited: 2 jul 2012
  9. widde

widde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Prövat att ladda telefonen?

10. olgr

olgr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha uppdaterat telefonen upplever jag som många andra skriver att det hackar när man öppna kalender, telefon dialogen blädrar mellan hemskärmarna mm. Jag får även upp varning av tasker att den "low memory" när jag kollar så har jag 250Mb kvar i ram ungefär. Är ICS så mycket tyngre att köra?

11. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha jo det har jag, lät den ligga på laddning över natten

Jag har testat 2 olika USB laddare men ingen lycka, testat PCC och SUS

Last edited: 2 jul 2012
  12. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försvann min phonehouse försäkring när jag flashade in ICS?
    Kan man begära att byta till en annan telefon ifall man lämnar in igen? (lämnade in för 1 månad sen för gula fläckar o annat, kom tillbaka för 1 vecka sedan) orkar inte sitta och vänta 3-4 veckor igen på att få tillbaka den

13. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nej det ska vara lugnt, jag lämnade in min lur på lagning efter jag flashat in en annan mjukvara. Det enda dom gjorde var att fixa felet och lägga in orginalmjukvaran igen :)

Du kan begära att få byta till en annan men dom kommer inte gå med på det efter en inlämning.

14. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Mottagningsproblemen fortsätter.. Wifi-signalen är riktig känslig för dödsgrepp numera..

Nu har jag även upptäckt andra problem. Det började med att mail kom stötvis och flera åt gången.. Jag viftade bort det med tanken att det bara var någon inställning i synkroniseringen.. Men idag fick jag tre sms i rad från en polare som skickat dom med kanske 5-10 minuters uppehåll, men i min lur kom alla tre samtidigt en bra stund efter att han skickat dom..

Har som tur var inte mottagit fler ghost calls, så det är ju skönt i alla fall..

15. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag vet inte. Batteritiden verkar vara oförändrad, dvs fortfarande dålig. Bra batteritid på en smartphone är ju inte något som någon tillverkare prioriterar. Själv har jag använt iPhone, One X och nu senast Xperia S. Jag brände ner batteriet tämligen snart på samtliga. Väntade mig inget annat heller.

Det är möjligt att Razr som du pratar om har mindre dålig batteritid i och med det mycket större batteriet och då kanske du skulle bli nöjdare med den.

Vad gäller buggarna är det väl bara vad man kan vänta sig efter en stor androiduppdatering. Själv är jag överraskad över att det inte är flera.Tror det vi upplever är relativt milt i jämförelse med cirkusen kring Galaxy S2/HTC Sensation/One X.

bihslk gillar detta.
  16. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    MM, låter ju mera som ett problem i SMS-centralen som inte talar om att ditt meddelande skickats och tagit emot. Fast visst kan ju vara mobilen också. Men det är ett fel som är relativt vanligt speciellt om man skickar mellan olika operatörer. E-mailproblemet har jag däremot ingen aning om. Men visst kan det vara en bugg. Men själv har jag inte haft några sådana buggar, som tur är.

Instämmer, mobilen är iallafall för mig brukbar, och så länge det kvarvarande RAM-minnet inte går under 200MB så flyter det på bra.

17. bihslk

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Nej men asså som du säger är buggarna relativt små det lär komma en service pack så kallad snart efter att de sammanställt alla fel.

Men batteriet enl mig är dålig. Kanske man ska skita i å dra ur laddaren hemma köpa förlängningskabel hahahahah :-))

18. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Batteritiden har blivit bra mycket bättre, har vi wipat/återställt, kollat på inget hindrar mobilen ifrån att gå i deepsleep? Själv kan jag faktiskt använda den 2 hela dagar nu med vanligt användande får även ut runt 3.5-4.5 timmars skärmtid på 50% där jag bara fick ut runt 2.5 timmar med .75

19. bihslk

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Laddade min mobil igår kväll. Innan läggdags kopplade jag loss den.
    Efter en minut gick den ner på 99% direkt och fortsatte neråt.

Övernatten var den avstängd och nu ligger den i viloläge jag har 93% för tillfället
    men det roliga är att displayen är nästan avstängd men den ligger ändå på 70% användning av display enl Bad Ass Monitor. Något är verkligen FEL

20. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Samma siffror har jag också fått, och jag tycker det är en klar förbättring.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2