Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 21 jun 2012.

1. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Skärmen släcker sig inte när jag är i samtal :( Har jag missat något eller kanske det är fel på telefonen efter besök hos Anovo?

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det kan mycket väl vara så.. alltså att proxy sensorn är paj efter reparation. Jag har minne av att någon annan råkade ut för detta efter skärmbyte.

Jag själv har däremot tvärtom.. skärmen tänds inte när jag tar den från örat alltid. Måste använda en annan knapp för att väcka skärmen under samtal.

zrra gillar detta.
  3. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Faaan jag orkar inte med detta :/ Har lämnat in skiten 3 gånger nu. Så det finns inget inställning som man kan ställa in?

4. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Samma här... Ibland funkar det, och ibland funkar det inte.

5. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

så jädrans trist!! Se om du kan få en ny lur.. hänvisa till trådarna här på Swedroid o kräv en ny lur. 3 reparationer är 3 för mycket tycker jag.

6. Sharpo

Sharpo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fel "Kameran inte tillgänglig"

Jag har samma problem efter senaste uppdatering. Resnat minne och startat om några ggr, men ingen kamera.....

7. svasse

svasse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet om man på något sätt kan få den gamla Youtube-widgeten? Den var snyggare, 4x1.
    Den nya är stor, ful och tar upp halva skärmen.

8. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Har ni andra märkt att om man inte lägger på så avslutas inte samtalen även om den andra personen har lagt på?! Hänt mig 3ggr nu.. Har för mig att dialern automatisk lade på när andra sidan lade på i GB!!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

9. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Det har inte hänt mig, än så länge. Tänkte just på det tidigare idag då jag lät bli att lägga på och väntade på att den jag pratat med skulle lägga på, och samtalet avslutades och jag kom till hemskärmen.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

10. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Någon annan som har fått mysko problem med MMS-funktionen? MMS funkar med text och sådant, men skickar man en bild så verka mottagaren har en thumbnail istället. Den går alltså inte att förstora. Samma sak om de skickar bilder till mig. Jag mottar en thumbnail. Öppnar jag upp bilden så blir den tillfälligt ok, men suddig och väldigt komprimerad. Vänder jag på luren, så blir bilden jätteliten. Jag skulle kunna svurit på att bilderna är i under VGA-storlek. Så här små va bilderna under 0.3Mp tiden. Någon annan med detta problem?

Sony borde göra det enkelt att nergradera via SUS eller PC Companion. Ärligt talat tar tiden att få ut buggfixar sådan lång tid att man börjat bli irriterad på luren. Och det är synd på en lur som överlag har skött sig över förväntan. Är det den nya Kerneln som spökar eller?

Last edited: 11 jul 2012
  11. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Konstigt, jag har inga problem med komprimerade bilder via MMS. Varken när jag skickat eller tagit emot. Från det ena till det andra, jag håller med dig ang. den långa väntetiden för en fix på alla problem, stora som små. Men det borde ju komma snart kan man tycka för Sony har haft ett par veckor på sig. Och så va det någon i Frankrike som fått nån fix OTA men vad jag minns av hans erfarenheter så va det inte så mycket ändringar. En sak som jag minns var förbättrad minneshantering. Även förbättrad touch (?!).

12. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ringde Sony, och de tipsade mig om lite åtgärde. Få se om det funkar. Annars får jag nog ringa operatören 3, för då kanske det ligger något tok i mitt system. Det är ju inte bara lurarna som komprimerar ner eventuella bilder, utan även MMS-systemet i sig självt.

Nä, fick MMS nu ifrån morsan. Problemet kvarstår. tumnagelstora blir bilderna.

13. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Har problem med min efter att jag uppdaterade till den senaste versionen. Luren startar om sig hela tiden så fort knapp låset går på. Alltså efter att jag trycker in min pin kod å luren får ladda klart allt tills knapp låset går på utav sig självt. 5 sek efter knapp låset går igång så startar den om sig! Verkar som den har fastnat i nån slags loop. Nån som vart med om liknande?

Kan även tillägga att den har startat om sig ända sen jag köpte den på premiär dagen. Men nu är det helt sjukt, låter jag bara telefonen ligga så startar den om sig hela tiden.

Last edited: 11 jul 2012
  14. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Skicka in den är mitt tips. Om du inte redan har testat att göra en reparation via PCC eller SUS?!

15. ralnar

ralnar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tog uppdateringen till ICS igår. Problem hittills:
    - Fick ett samtal igår som jag inte kunde besvara. Det ringde, men svara/klicka-skärmen kom inte fram.
    - Min Gallery är försvunnen. Jag kan se bilder om jag går in via kameran, men har ingen galleri-app.

16. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Den heter "album" nu istället.

Sent from my Xperia S

17. ralnar

ralnar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, hittade den nu! Den hade dessutom flyttat på sig från första till sista sidan av appar. Den var ju klart förbättrad.

18. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Nu verkar luren må som den ska, den starta om sig flera gånger igår, hann knappt trycka in pin koden ett tag där. Kopplade in den te PCC å skulle reparera den, men skulle precis käka mat då så ja lät den ligga i kopplad te PCC tills ja käkat klart. Efter de så starta den om sig 3 ggr sen har den inte gjort de nå mer. Hoppas den inte gör de nå mer annars blir de en återställning eller nått.

Dock har ja ett annat problem. Efter var 5:e minut ca så får ja upp att jag har en typ 20 mail liggandes på min mail direkt när man ska låsa upp knapplåset. Va inne i inställningar på gmailen på mobilen men hittade ingen inställning för att ta bort det. Någon som vet hur man får bort de?

Löste det senaste med att använda gmail appen istf e-post appen, de var så att båda låg å kördes samtidigt.

Last edited: 12 jul 2012
  19. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Problem solved!! Det beror på maskinvaruaccelerationen!! Så med den ikryssad i utvecklaralternativen så får man diverse buggar.

20. johan1234

johan1234 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har problem med att ta emot mms bilderna blir sjukt små
    och går inte att zomma någon som har lösning